• 89lillo

Någon som gifter sig under juli 2013 ???!!!!

Ville jätte gärna kolla om det är flera som kommer gifta sig under Juli 2013... Vi har valt datumet 27 juli 2013...

vilka datum har ni?? 

• Svar på tråden Någon som gifter sig under juli 2013 ???!!!!
  • 67d

Pagnie: vi kommer enbart ha meny vid bordet inget festprogram. ... Lena85: grattis till pyret och välkommen! :D

• 20 juli 2013
    Pagnie skrev 2013-05-15 12:53:08 följande:
    åh vad skönt att läsa det du skrev. du har ju helt rätt. pratade med min mamma också och hon tycker inte alls att man behöver festprogram heller. Hon tycker nästan det har varit löjligt att ha sådana med. så jag har bestämt att vi skiter i dom. rakt av.
    Och vigselprogrammen får vi se hur vi gör med. men det är ju som du säger samma sak där. behöver man dom verkligen? nej jag tror faktiskt inte det.
    Haha, visst ar det befriande att bara skita i vissa saker. Nu flyter vi vidare pa vara rosa moln:)
    Dessutom kan du nu skryta med att du har ett miljovanligare brollop. Save the trees!!:) 
  • Pagnie
    20 juli 2013 skrev 2013-05-15 23:37:56 följande:
    Haha, visst ar det befriande att bara skita i vissa saker. Nu flyter vi vidare pa vara rosa moln:)
    Dessutom kan du nu skryta med att du har ett miljovanligare brollop. Save the trees!!:) 
    haha ja det kan man ju också göra. tänkte jag inte ens på. ;)
  • EmelieNoras

Vi gifter oss den 6e juli, skickat inbjudningar idag ! :O har enbart kikat på ring, beställt tårta, lokal och allt det kyrkliga. Beställt något smått till dekoration, har sjuuukt mycket kvar, trodde inte jag skulle bli stressad eller nervös, men hejsan hoppsan så fel jag hade :D

• Pagnie

ja jag förstår att du är nervös och stressad nu. jag hade varit galen. Vi skickade ut inbjudningarna i mars och jag tyckte det var sent. Haha. jag är nog besatt. och ringarna har legat klara sen i januari. men det blir nog bra på ditt sätt med. men det beror ju helt på hur stort bröllop man ska ha hur mycket man har att fixa med. har du klänning fixad? och har du hittat frisör och så?

• eddan

Vad brukar det vara för innehåll i festhäften? Jag har noll koll så upplys mig gärna :)

Ska ni ha program vid vigseln? Inte vi. Alla lär väl märka vad som händer :)

Och meny..vi har buffé så ingen meny heller :) 

• Juli2013

Våra toastmastrar gör festhäftet men det kommer innehålla bordsplacering och en beskrivning av varje gäst, fakta om oss två, information och historia om herrgården där vi har festen, lite om staden, lite "roliga saker" typ "förslag på samtalsämnen du kan ha med bordsgrannen", lite humoristisk vett&etikett, intervju med brud och brudgum :), meny.. ja och en del annat :)
    Jag gillar festhäften, tycker det gör det lite festligare :) men man ska självklart göra som man själv tycker.

• eddan

Ja nåt slags festhäfte ska vi ha. Med lite fakta om gäster osv...vårt värdpar fixar det :) Men har som dålig koll på vad som annars brukar finnas med. Så tack för tipsen Juli2013 :)

• EmelieNoras

Jag önskar att jag tänkte så långt :)  nepp, ingen klänning än heller.. Ska åka iväg med brudtärnorna nästa lördag och titta, förhoppningsvis hittar jag en. Vet på ett ungefär hur den ska se ut, och brudbuketten är nästan bestämd :) Vi ska nog ha ett nornal stort, eller ja. Inte jätte billigt, men inte jätte dyrt heller :) Har nog väldigt många lösa ideer som gör en mest stressad, man kanske bör bestämma sig direkt hur man vill ha och börja trixa ! Rosa/vitt/ med inslag av glas och silver. Men ideerna flödar ju :P
    Vi håller på att bestämma låt till bröllopsvalsen och letar någon som kan sjunga i kyrkan nu. Är mycket mer att tänka på än jag trodde, beroende på hur man vill ha det förståss.

Hur kommer erat se ut ? :)  

• Pagnie

ja du får säkert ihop det där bra. det gäller bara att inte stressa och det är verkligen lättare sagt än gjort som blivande brud. haha,
    Men nog får ni ihop det på ett eller annat sätt. Klänningen är ju det roligaste att leta efter. utan tvekan. Vi gifter oss 13:e juli.

Kollade efter min klänning redan i september. så beställde den i slutet av september. fick hem den i mars och allt var omsytt och klart i april. Men det blev verkligen min drömklänning. Men jag skulle gärna leta klänning igen. helt underbart kul var det.

Vi har ett ganska stort bröllop. beroende på hur man ser det så klart. men vi har ca 170 gäster som det ser ut nu, sen får vi se hur många som svarar och så då sista osa inte har gått ut.
    Men som sagt har vi ett ganska stort bröllop med stort brudfölje och mycket pyssel för att få ihop en kristen och en persisk vigsel i ett.
    Inte det lättaste att få ihop två kulturer i ett bröllop. eller tre blir det nästan då han är kurd också. Så jag har behövt min tid. har planerat sedan november 2011.
    Har massa tärnor och marskalker också som man måste fixa till. Men det är så mycket småpyssel som gör det stressigt.

Men vi har tur att ha ett paketerbjudande så det mesta ingår och vi behöver bara bestämma detaljerna. Ingår mat och dricka, blommor, dekorationer, tårta, limousine, fotograf, kameraman, dj osv. så det är skönt. det tar bort mycket stress tycker jag.

Men nu börjar det dra ihop sig i alla fall. 55 dagar kvar

Svar på tråden Någon som gifter sig under juli 2013 ???!!!!