• Vaniljmousse

vad vill ni helat skall hända på eran möhippa?

Som rubriken lyder!

• Svar på tråden vad vill ni helat skall hända på eran möhippa?
  • Annettetess
    MsChevy skrev 2012-02-16 16:45:23 följande:
    Sambon o ja satt o dryftade just detta ämne. Han är livrädd att hans svensexa ska va en total förnedringsfest med alltför mycket sprit o strippor. Jag kan gå med på diskret utklädnad, men ingen förnedring.
    Om man får drömma: både hans vänner o mina vänner dukar upp en underbar gemensam frukost i gröngräset med champagne eller dylikt. Efter frukosten skiljs vi åt för div äventyr (tyvärr gillar vi samma sorts äventyr, så jag vet inte hur man ska dela på det o dessutom utan att veta vad den andre gör). Kanske att killarna drar på spa med lerbad o massage medan vi tjejer drar iväg o kör folkrace eller terrängkörning, följt av lättare lunch. När vi kört klart byter vi, killarna kör o vi på spa. Efter spa blir vi stylade av en riktig stylist o på med snygga kläder. Sen en rejäl grillbuffé med kall öl o skratt. Följt av utgång på en trevlig krog där vi strålar samman med killarna o sen festar natten lång, gärna till ett sjysst liveband!

Att just få stråla samman på kvällen är vad vi båda vill mest med vår hippa/sexa, istället för att behöva noja halva natten. Om jag bara vågade hade jag klätt ut mig till strippa o gjort mannen lite nervös med närmanden, men han skulle veta att det var jag, har lite för mycket tatueringar för att kunna dölja att det är jag (såvida jag inte skulle va strippa i skoteroverall!) haha Solig

Hittade ett ställe i Östergötland som verkar va ett roligt ställe för hippa/sexa. Dit vill iaf jag åka!!!
    www.syllerstorpett.com/index.html
    Detta låter som något vi hoppas på att göra..! hur som helst har vi i stort sett samma vänner och vi vill gärna ha roligt tillsa
  • Joanna Marie

Jag har sagt till mina närmsta vänninor:
    Jag är för förnedring men emot alkohol!
    Jag har inget emot att göra pinsamma saker och skämma ut mig men jag vill inte supa och vill definitivt inte att mina vänner gör det under dagen.
    Jag vill ha en heldags grej!
    Jag skulle jätte gärna bli överraskad också men det är ganska svårt då jag har stenkoll och oftast är den som överraskar. Men att börja dagen med att byta om till några pinsamma kläder och sen ränna på stan, ge oss iväg till någon äventyrs aktivitet, ränna på stan lite till för att sedan åka hem till någon för en trevlig middag (och kanske en manlig strippa, haha). Det skulle jag tycka var kul!

• Misswert
    Juni 2012 skrev 2012-02-16 08:14:01 följande:
    Att... den skulle bli av. Tungan ute
    Säger det samma. Har inte vågat ta upp detta med min tärna, det känns att man i så fall tigger om en hippa... Kanske skall hinta till mamma så kanske hon kan föra det vidare på något fint sätt...
  • daniiel
    Misswert skrev 2012-02-17 12:42:48 följande:
    Säger det samma. Har inte vågat ta upp detta med min tärna, det känns att man i så fall tigger om en hippa... Kanske skall hinta till mamma så kanske hon kan föra det vidare på något fint sätt...
    Jag sa det rakt ut till min tärna (min syster) att jag ville ha en möhippa, men ingen förnedringshippa, och jag ordnade (på hennes begäran) namn och nummer till alla tjejer som var inbjudna till bröllopet då hon ju inte känner alla. Fick veta ca en vecka före bröllopet att det inte blir någon möhippa, för det var ingen som hade tid, men att jag skulle få den efter bröllopet istället. Nu har det som sagt gått 6 månader och jag har inte sett röken av den där möhippan. Ibland hjälper det alltså inte ens att "tigga" om det ;P
  • Chicita
    Misswert skrev 2012-02-17 12:42:48 följande:
    För mig blev det naturligt att ta upp det med min ena tärna.
    Den som var menad att vara min "huvudtärna" (även om båda tärnorna var lika mycket värda och ingen hade någon egentlig överhet över den andra, förutom att den personen skulle ta emot min bukett) ville absolut anordna en förnedringshippa åt mig och jag ville defenitivt inte ha någon sådan.
    Så jag pratade med den andra tärnan och bad henne att styra upp det.

Sen försvann "huvudtärnan" pga en hel del grejer som jag redan tagit upp, och då buffades ju den andra tjejen upp ett hack och så hoppade min andra svägerska in som tärna nr 2, och då hade vi ju redan pratat hippa innan.
    Jag sa till henne (när hon med förnedringshippan försvunnit ur bilden) att jag inte krävde någon hippa alls, men att både jag och maken skulle tycka att det var kul om vi kunde samlas och äta något gott någon helg innan bröllopet.
    Men dom satte ihop en heldag ändå Skrattande
  • ElinFalk85

Jag skulle inte uppskatta att sälja kyssar eller kondomer eller gå runt i konstiga kläder. däremot en fin kväll med mina tärnor (så att dom får nosa lite varandra, för dom känner inte varandra) och hadet mysigt och trevligt gärna för mig. äta gott (gärna choklad!!!) och ha det gott. något roligt som chokladprovning eller så skulle jag uppskatta massor!!!

• Pertinax
    Pertinax skrev 2012-02-16 16:50:02 följande:
    Tror inte det kommer bli någon möhippa för mig. Min tärna bor nere i Stockholm och jag uppe i Dalarna, så hon kommer mest troligt ordna något. Har inget sånt krav på henne heller då vi knappt har några gemensamma vänner längre. Förhoppningen står till de kollegor som jag har bjudit, och jag hoppas hoppas hoppas att det kommer hitta på åtminstone nån liten enkel, mysig liten grej, men jag vet inte... Märks väl.
    Fick veta igår att min tärna tagit kontakt med min mamma och att de så smått börjat planera lite. Känns spännande!
  • Pyttsan

Jag tycker det är roligt att få prova på nåt nytt, eller se en ny plats. Men mest av allt vill jag göra det tillsammans med mina vänner, jag vill inte att de t.ex. betalar för att jag ska få hoppa fallskärm, jag vill hellre sitta på ett mysig kafé och smaka choklad TILLSAMMANS med dem! Eller spela painboll eller lerbrottas, fotografera, binda blommor.. 

Jag kan absolut bjuda på mig själv också, bara alla finns där och jag slipper gå ensam på stan och sälja saker och de står i en klunga ett halv kvarter bort, sånt är slött, tycker jag.

Håller med ovanstående: Jag vill inte heller bli nersupen och göra bort mig på fyllan! Göra bort mig kan jag göra, men då vill jag vara nykter! Fast en liten champagnefrukost är ju aldrig fel, men fylla känns sååååå avlägset! 

• Odium

En tjejkompis till mig tog på dig att fixa min hippa. Redan när vi började prata om bröllopet för flera månader sen. Tyvärr tror jag att hon är typen som helst skulle ordna en hippa med förnedring på stan och sedan sitta och supa på nån krog.
    Dock har ett par andra tjejkompisar gått in och sagt att de inte kommer låta det hända. Så det känns skönt. Jag vill inte gå och sälja kyssar i gamla stan.. Jag tycker inte det är pinsamt alls, men jag tycker inte heller det är det minsta roligt.

Som många andra skrivit; Några öl, lite spa, lite äventyr. Det hade varit perfekt.
    Nu vet jag att hon börjat planera, för hon har addat alla på Facebook. Skitnervös är jag. Och förväntansfull. Och liiiite orolig, jag är van att stå i centrum, men inte så här mycket...

• litenkaka

Om jag nu får någon (vilket skulle vara det bästa av allt) så vill jag bara ha en lyxig heldag Massor av bubbeldricka, kanske spabad, middag, festligheter på kvällen... Kanske en tur ut i skärgården för sol, bad och picnic på dagen? Jag står gärna i centrum men inte i förnedringssyfte.

• Tassha12345

Jag har sakt rakt ut att jag vill ha en, här är alla nummer, vill ha massa sprit men ingen förnedring, mer lyx och inte nå bondgård, spa med tjejer,basta,dricka,gå ut på kvällen och äta middag sen vidare mot disko i en stad där what´s happen stay there.. nej men ni förstår..., inga rosa slöjjor! :) lycka till

Svar på tråden vad vill ni helat skall hända på eran möhippa?