• daniiel

Fira bröllopsdagen med 20-tals fest? Tips?

Vi spånar och spånar på hur vi vill fira vår första bröllopsdag och det självklara svaret blir med familj och vänner. Vi tänkte bjuda föräldrar och mor- och farföräldrar på fika och bjuda på en likadan tårta som vår bröllopstårta, fast mindre då såklart. Vad ska vi då hitta på med vännerna? Ja, en fest. En maskeradfest, eftersom det är lite av vår grej, vi har alltid olika teman. Av någon anledning kom vi denna gången in på 20-tals tema, för det kändes lite mer "glammigt" och det är något som min make länge velat ha :)

Nu då.. hur ordnar man en bra 20-tals fest? Vad klär man sig i? Hur sminkar man sig? Hur fixar man håret? Accessoarer? Musik? Mat? Inbjudningskort? Dekorationer? Osv osv.

Jag tar speciellt emot tips på kläder till mig själv ;P Jag är ganska kort och rund, vad skulle passa då?

• Svar på tråden Fira bröllopsdagen med 20-tals fest? Tips?
  • daniiel

Vi har så många erbjudanden på vistaprint, så tänkte beställa inbjudningar där, men vilken av alla känns mest vintage och 20-tal?

Och Chicita, spamma på! :D Jag tycker om när jag får mycket att läsa :)

Tack allihopa för alla länkar osv, jag läser och kikar på bilder för fullt och sparar bilder och tips :)

• 1700tal
    daniiel skrev 2012-03-04 17:39:21 följande:
    Vi har så många erbjudanden på vistaprint, så tänkte beställa inbjudningar där, men vilken av alla känns mest vintage och 20-tal?

Hm, ska kolla!

De har ju ett gäng vintage a la 50-tal, men det blir ju helt fel. Ska kika lite på deras sida...

• 1700tal

Om du (återigen) bildgooglar på "art deco" så ser du lite av 20-talets stil. Sen är det bara att leta inbjudningskort som matchar!

• 1700tal

Haha, klockrent - sök på art deco på vistaprint så får du upp perfekta inbjudningskort med 20-talsdesign! Särskilt det första, "Dapper Deco" var ju helt perfekt mönster på.

Nu vill jag oxå ha 20-talsfest....

• Chicita
    1700tal skrev 2012-03-04 17:48:08 följande:

Nu vill jag oxå ha 20-talsfest....

Jamen alltså daniiel kan väl bjuda in oss på festen också eftersom vi kommer med så många bra tips... 
    Eller hur Oskyldig 
  • daniiel
    Chicita skrev 2012-03-04 17:51:30 följande:
    Jamen alltså daniiel kan väl bjuda in oss på festen också eftersom vi kommer med så många bra tips... 
    Eller hur Oskyldig 
    Haha definitivt, tar ni er upp hit, så är ni mer än välkoma! ;D
  • Chicita

Är jag helt ute och cyklar - eller är Art noveau också 20-tal?
    Vistaprint har ett rätt fint art noveau-kort också Glad 

• daniiel
    Chicita skrev 2012-03-04 17:55:09 följande:
    Är jag helt ute och cyklar - eller är Art noveau också 20-tal?
    Vistaprint har ett rätt fint art noveau-kort också Glad 
    Ja, det är också 20-tal. Tex Dali, som min make fullkomligt älskar. Han tycker att vi ska basera hela festen på filmen "Midnight in Paris" :P
Svar på tråden Fira bröllopsdagen med 20-tals fest? Tips?