• daniiel

Fira bröllopsdagen med 20-tals fest? Tips?

Vi spånar och spånar på hur vi vill fira vår första bröllopsdag och det självklara svaret blir med familj och vänner. Vi tänkte bjuda föräldrar och mor- och farföräldrar på fika och bjuda på en likadan tårta som vår bröllopstårta, fast mindre då såklart. Vad ska vi då hitta på med vännerna? Ja, en fest. En maskeradfest, eftersom det är lite av vår grej, vi har alltid olika teman. Av någon anledning kom vi denna gången in på 20-tals tema, för det kändes lite mer "glammigt" och det är något som min make länge velat ha :)

Nu då.. hur ordnar man en bra 20-tals fest? Vad klär man sig i? Hur sminkar man sig? Hur fixar man håret? Accessoarer? Musik? Mat? Inbjudningskort? Dekorationer? Osv osv.

Jag tar speciellt emot tips på kläder till mig själv ;P Jag är ganska kort och rund, vad skulle passa då?

• Svar på tråden Fira bröllopsdagen med 20-tals fest? Tips?
  • Jane

Det finns ju hårband man kan köpa och kanske fästa en fjäder på. Fjädrar kan du ju hitta nu innan påsk och hårband finns det ju billiga på glitter. :)

• Chicita

Jag skulle gått till en tygaffär och köpt ett paljettband eller sidenband i ca 3-4 cm bredd och en brosch med lite glitter. 
    Sen använt broschen för att sätta ihop bandet och kanske även trä genom en hårslinga för att hålla hårbandet på plats (alltså satt i broschen i genom både band och hår när bandet sitter på plats runt huvudet om du förstår hur jag menar)
    Brochen skulle jag då haft lite på sidan av huvudet...

Sen "fingerwaves" och kanske en låg knut i nacken om du har hår till det Flört 

• daniiel

Hm. Mja, jag får se hur jag gör.. men blir nog att "tillverka" något eget iaf :) Hoppas på att vinna klänningen, får vänta till den kommer och se då vad som passar till :)

Ja, ska nog göra fusk-fingerwaves och håret räcker nog till en knut i nacken :)

• daniiel

Funderar på att ha något över axlarna, en bolero eller något liknande. Jag avskyr mina armar och har en halvfärdig tatuering som jag gärna döljer kvällen till ära, kommer inte råd att fortsätta på den innan festen. I vilken stil och material ska man leta där? Och färg?

• Chicita

Sjal med fransar var väl väldigt populärt på 20-talet har jag för mig...

Oj vad gammal jag lät *hihi* jag menade ju inte att jag minns 20-talet. Men av vad jag sett på bilder och filmer...
    Men ja en kort pälsjacka eller en rävboa skulle vara snygg till 

• daniiel

Haha jo, en päls skulle nog vara snyggt, men ack så varmt i augusti :P

Jag har kikat på denna, tycker den är rätt bra. Blir ju inte sådär perfekt, men duger gott för en vanlig fest bara :) Var inte alls svårt att göra heller, vilket är positivt, för jag vägrar sitta i evigheter och hålla på med håret :P

Svar på tråden Fira bröllopsdagen med 20-tals fest? Tips?