teddy skrev 2012-04-23 19:48:53 följande:
Beccastina, jag säger som vinterfrost... en enklare ceremoni me de närmaste o sen en fest senare, varför inte! :) Om ni nu vill gifta er 12-12-12 ska ni inte låta det hindra er! :)
Och vinterfrost, angående budget ligger vi runt 30.000 plus lite bidrag från föräldrar... O va härligt att du bokat kyrkan nu! :)
Själv håller vi på att reda i maten, o de verkar snart vara löst och jag håller just nu på att kolla in tårtor! Vad har ni tänkt er för tårta??
Känns toppen och ha bokat kyrken blir mer verkligt då! Ang tårtan så har jaf inte alls tänkt så långt! En av mina bästa vänner (som även är sonens gudfar) är konditor. Han har lovat och göra tårtan åt oss - troligtvis blir det hans gåva till oss sådär spar vi in några lappar. Själv är jag florist (förvisso mammaledig) men jag vet att jag kommer få köpa in blommor och matrial till inköpspris, samt om jag ber så kommer nog en av mina kollegor kunna göra buketten år mig
så där spar vi oxå in en del. Dotterns gudfar är hobbyfotograf så vi funderar på och fråga honom om han har lust och ta våra bilder alt så har vi/han andra mycket fotointresserade vänner :)
Vad ska ni ha för mat? Vi kommer nog ha buffe. Dock vet vi inte riktigt hur många som vi ska bjuda. Vi har en lång gästlist (närmaste familjen, närmaste vännerna och övriga släkten) ca 70 pers eller såhar vi den korta listan som är närmaste familjen och närmaste vännerna. Vi har inte bestämt oss ännu..