teddy skrev 2012-07-05 16:35:30 följande:
Har era blivande fått se era klänningar/ska få se era klänningar?? :)
Han har fått set på bild. Sen vet jag inte om han kommer få se den på innan eller inte..
Jonna1983 skrev 2012-07-05 21:17:52 följande:
Håller på med gästlistan nu, tycker det är jättesvårt var och hur man ska dra gränser. Hur många släktingar måste man bjuda egentligen? Visst, de är trevliga och så, men jag vet inte om jag är jätteintresserad av att ha alla med på festen... Hur bjuder man in trevligt till bara vigseln? Och kan man bjuda bara sina kusiner på festen? Det borde man väl kunna? Är det inte man själv som bestämmer? Sen det där med bekanta, hur himla generös måste man vara mot människor som man bara träffar på fest och inte har något gemensamt med i övrigt? Vi har inte varken hur mycket plats eller pengar som helst, vill ju hinna partaja med alla! Lite peptalk där tack! Nästan så man hoppas att några inte kan komma....
Vi började fnula lite, jag skrev en lista och han skrev en lista av dem skrev jag vilka vi ville garanterat ha med dvs närmast sörjande (familjen) och vänner vi umgås med, sen blev det lite vänner som vi inte träffar så ofta men som vi ville bjuda iallafall, sen vart övriga släkten på en egen lita då var vi i valt o kvalet hur vi skulle göra men jag kände att jag ville bjuda en av mina fastrar men då måste jag bjuda dem andra (faster o farbror med familjer) och vi står varandra ganska när i min släkt så det kändes själjvklart o bjuda dem, så blev att vi kommer bjuda alla från bådas håll (även om jag har några på BJs sida som jag hade kunnat tänka mig och hoppa då vi inte blivit bjudna till deras bröllop/dop osv, några av dem hörde inte en av sig när vi bjöd in dem på sonens dop så det känns otacksamt) men men nu blir de bjudna iallafall. Vi kommer att bli ca 70 st då valde vi bort alla under 18 år då vi kommer att ha fri bar till kvällen, men de 2 som är närmast 18 brukar inte komma ändå på såna tillställningar, den ena vägrar sätta sin fot i kyrkan och den andra har en cpskada
Hade vi bjudit alla barn med så hade vi landat på straxt över 100 st
Teza skrev 2012-07-05 21:22:28 följande:
Nu är jag riktigt uppåt. har en pappa som är kock som har lovat att fixa maten, jag bad honom göra en kalkyl på ungefärlig kostnad, men chansade innan på kanske 5000 för 65 pers som vi nog blir om alla kommer.
Fick kalkylen idag, och då har han räknat med efterrätt vilket vi tänkt skippa hehe. Slutsumman hamnar på 1800 kr helt sanslöst, men de e klart då tar han ju inget för jobbet hihi, ville egentligen inte att nån skulle behöva stå å slava, hade faktiskt tänkt lägga budget högre och beställa buffe tex nånstans, men det ville han inte höra talas om, haha yrkesstolthet eller nåt, gamle man som är pensionär nu vill visa sina skills ändå ;)
Han lagade nämligen en hel bröllopsmiddag själv för 50 pers när han var hör och häpna bara 12 år, snacka om naturbegåvning :)
ÅH vilken lyx! Klart det är yrkesstoltheten, det är ju hans dotter som gifter sig!