december brudar 2012, var är ni?????
Vi skall gifta oss 12-12-12 vilket faller sig väldigt naturligt då vi blev tillsammans 12/12-06 :)
Kyrkan är bokad, Tärna och Bestman är utsedda och de har tackat ja, nu återstår "bara" resten!
Vi skall gifta oss 12-12-12 vilket faller sig väldigt naturligt då vi blev tillsammans 12/12-06 :)
Kyrkan är bokad, Tärna och Bestman är utsedda och de har tackat ja, nu återstår "bara" resten!
Lite smakråd av er brudar tack... :)
Idag va vi hos guldsmeden och han hade tagit hem rosa stenar i två storlekar som jag skulle få testa, himla smart idé faktiskt. Att fästa stenen på en ring med häftmassa, på så vis kan man ju verkligen prova och se hur den känns på riktigt, lite lättare än att se en bild man förälskat sig i...
Ringen kommer att ha 12 st 0,02 ct diamanter, 6 st på varsin sida på en 3mm bred skena. Jag har så gott som bestämt mig för färg och stl på mittenstenen men tänkte höra vad ni tyckte...
jag tycker helt klart den mindre stenen...
Men jag tyckte den verkade fin även utan den rosa stenen. =)
Den mindre tycker jag :) Åh mardrömmar börjar krypa in här med.. Idag var sambon hemma för han kände sig krasslig. Så när sonen sov på förmiddagen så passade jag på o gå i skogen o plocka svamp. 3kg fick jag ihop o de ska jag göra kantarellpajer på till buffen jaja pappa ska få några imorgon när jag åker dit :)
Tack så mycket för era åsikter, jag ska berätta hur jag tänkt!
Jag ska ha den ljusrosa spinellen men ca 7mm i diameter, det är ett mellanting på dessa stenar i storlek, syns kanske inte i bild men den lilla blir lite för liten medan den stora blir alldeles för stor... kommer köra på detta och det känns så bra!! Det är verkligen jag... :)
Teza, tack va glad jag blir att du tycker att kombinationen va fin och ringarna härliga och personliga, det värmer och det tycker ju jag med ;) ♥
Tack så mycket för era åsikter, jag ska berätta hur jag tänkt!
Snart är vi där!
Nu var det ju inte så länge sen jag bestämde mig för att bli en december brud så än så länge har jag inte hunnit bli nervös eller haft några konstiga drömmar som er.
Men igår beställde jag min ring
skönt att veta att det är fler än jag som drömmer mardrömmar =).
Känner mig egentligen väldigt lugn med planeringen, men ibland tänker jag ju på om jag har glömt något =). Men jag tror inte det, är lite avundsjuk på er som kan provduka och pyssla en massa, jag själv kan ju inte fixa med så mycket eftersom vi ska gifta oss i Thailand, men lite små pyssel kan jag göra iallafall =).
Många som fixar med sina ringar nu, det gör även vi, vi kommer ha våra förlovningsringar, och min m2b kommer bara att ha den men vi kommer gravera en linje i den så det ser ut som två, tror det kommer bli super bra, då han inte vill ha två ringar men ändå något "nytt". Min ring är min gammel mormors mammas ring, och jag passade på att kolla hur gammal den är när vi lämnaden in den för gravering, 1860, så den är gammal! En smal guldring med en turkos i.
Teza, jag tycker den med den mindre stenen är jätte fin, den med stora stenen är också fin, men den lilla är verkligen fin!