Inlägg från: hallonfrossa |Visa alla inlägg
  • hallonfrossa

december brudar 2012, var är ni?????

Här är bilderna på våra vinetiketter som vi beställt frå www.vistaprint.se, har beställt alla våra saker därifrån, inbjudningskort, festprogram, placeringskort, så att allt blir i samma stil :)

• hallonfrossa
    Fremm skrev 2012-09-26 11:01:09 följande:
    hallonfrossa, Tack ska du ha!! :) Jo jag tycker nog själv att det blev bäst med servetten till höger men kan ju kolla om jag hittar något annat alternativ på nätet... som man kan göra med servettringar.

Min m2b vill bara ha en ring så vi graverar väl in vigseldatumet i hans förlovningsring, däremot skulle jag vilja ha något annat än namnet i min vigselring... några fina personliga ord men vet inte hur mkt det får plats, får fundera lite med mannen hemma.

Spännande med etiketter på vinet, var har du beställt det? Klistrar man dem över den vanliga etiketten då? Har ni beställt drycken på nätet från Tyskland eller hur har ni gjort! :)

Va kul att du har så mkt på gång och att det mesta pysslet börjar bli klart, jag pysslar och pysslar men kommer hela tiden på nya pyssel som jag vill göra så jag blir nog aldrig klar :-/. Visa gärna bilder om du orkar och hinner på ditt pyssel och etiketterna ex. :)

Usch sjuk låter inget vidare men det är ju de tiderna nu, önskar dig krya på dig och hoppas du är på benen snart igen!
    Det blrv ju jätte fint med den nya vikningen på servetten!!

Ville med haft något fint skrivet i min ring men den var för tunn så det gick inte men i våra förlovningsringar står det skrivet våra namn och datum.

Dessa etiketter är som klistermärken så de klistras direkt på flaskan, hade en kompis som skulle åka till tyskland så beställde därifrån, fick vinet i present av svärmor :D

Tack så jätte mycket, hoppas jag med, aldrig kul att vara sjuk! :(
  • hallonfrossa
    TEDDY:

Jätte fina servettringar, kommer nog bli kanon!! ska ni ha de färgerna med??

Angående det där med bara avlar så brukar jag bli het så det räcker av all uppmärksamhet, blir som en tomat av att stå i centrum haha
    Och sen tror jag att man kommer bli ganska så varm av ruset och adrenalinkicken precis som Fremm sa :D 

FREMM:

Det första glaset var ju absolut snyggast om du frågar mig!, vi hade tur, det var ett erbjudande på guld fynd att om man handlade för över 500kr så fick man två lite större jubileums champanjeglas, jag tyckte dem var fina, så de får bli våra till brudskålen :D 
  • hallonfrossa
    Jenny121212 skrev 2012-09-26 14:56:42 följande:
    Min klänning kom just:) tyvärr måste jag ha hjälp att prova den, men hoppas jag får det ikväll:) spännande
    ÅÅÅÅÅH!!! så spännande, visa gärna bild sedan, så kul att se alla andras klänningar, ännu har jag inte sett någon som har köpt lika :)
  • hallonfrossa

En fråga......har ni tänkt ge era gäster någon liten present?? jag har köpt små askar jag tänkte ge till alla vis skålen, men vet inte exakt vad man kan ha i, det är ju så blandade åldrar och av båda könen så allt passar ju kanske inte alla.......hade först tänkt någon chokladbit, men finns det något annat alternativ?

• hallonfrossa
    vinterfrost skrev 2012-09-26 20:36:45 följande:
    Vi kommer köra på chokladpraliner.. En av mina bästa vänner (o vår toastmaster) är konditor och chocolatier så jag ska få komma till honom och få göra praliner att ha i :)

Åh vad roligt, ja vi har en mumsig chokladbutik här i stan, tänkte kila in där och kolla någon dag :D
  • hallonfrossa

Ska ni ha något fint i håret tjejer??

Jag har köpt hem två hår smycken som jag tänkte ha

• hallonfrossa
    teddy skrev 2012-09-27 20:39:41 följande:
    hallonfrossa, etiketterna e jätttefina! Hur stor e dom? jag menar... räcker de runt en vinflaska?
    O dina hårsmycken va också jättefina. ska du ha en eller båda?var har du hittat dom? själv har jag tre broscher i form av snöflingor jag tänkte man kunde fästa i håret me typ nålar eller nåt. ska kolla me frisören om de går men de hade blivit fint tror jag. :)

sen måste jag bara fråga, me risk för att bli dumförklarad... hindersprövning o vigselintyg, e inte de samma sak?? 
    Ettiketterna är bara så de täcker framsidan på flaskan, men har tagit bort orginal ettiketterna så det räcker att det täcker framsidan bara.

Det första hårsmycket köpte jag på en smyckes butik förra julen, glitter tror jag, de är tänkta att ha i uppsättningen bak, sedan köpte vi diademet på brud och fest här i stan, den ska sitta som ett diadem Flört
    Tror att det går att fixa, gjorde det själv mycket i gymnasiet, satte upp håret och fäste snygga broscher i det sen, kommer bli jätte snyggt! :)

Hindersprövningen är den lappen som bevisar att ni får gifta er, den ska prästen ha, den andra lappen får ni tillbaka sen som ett intyg där prästen ska skriva i att ni faktiskt gifte er, den ska sedan skickas in till skatteverket Skrattande 
  • hallonfrossa
    Jenny121212 skrev 2012-09-27 20:59:41 följande:
    Kan tyvärr inte få med nån bild. Får försöka göra det från datorn. Men blev jättenöjd:) jag mätte mig själv och skickade måtten och klänningen kostade 600 kronor så jag räknade med att den skulle behöva fixas till, men den satt helt perfekt och var jättefin:)
    ÅÅHH! vad roligt ser fram emot bild!! när det väl funkar Glad
    lycklig01 skrev 2012-09-27 22:09:18 följande:
    PANIK! Vårt band har lagt ner, vad f*n gör vi nu?! Jag orkar inte det här, kommer inte kunna slappna utan föränns det är löst!
    Men nej! vad trist!!!, hoppas det löser sig för er!
    Fremm skrev 2012-09-27 22:44:24 följande:
    Hallonfrossa: Superfina hårsmycken, hur har du tänkt att ha dem? Var hittade du dina?

Här är mitt diadem som jag köpt, tycker det är jättevackert och blir nog fint till frisyren hoppas jag, det enda jag är liet orolig för är att jag lätt får ont bakom öronen av diadem om det klämmer åt för mkt men hoppas att det går att lösa det med frisyren i alla fall...
     Den första är tänkt att ha i uppsättningen på något vis, det andra diademet saka sitta som ett diadem Flört

Ditt diadem var ju super snyggt!! kommer bli kanonfint till en gnistrande brud på nyår!{#emotions_dlg.flower}

Vad toppen att ni sparade in så mycket på både fotograf och ring, det är ju så kul och uppmuntrande när man hittar lösningar på olika kostnadsfrågor! och sen blir man så glad när man märker vilka underbara vänner man är omringad av Glad
  • hallonfrossa

sitter och lyssnar på låten som skzcvxa spelas när näbbar, tärnor går in i kyrkan och jag blir framförd av min pappa till altaret! 

Min favirit sedan många år tillbaka och jag blir så tåröggd varje gång jag hör den, passar så otrolig bra med Hjärta 
    (hoppas bara prästen går med på det oxå Tungan ute )

Svar på tråden december brudar 2012, var är ni?????