• daniiel

Visa DIN brudklänning! :D

Jag vet att det finns trådar där det visas upp klänningar. Det finns också en tråd där man visar upp sig som brud. Jag skulle vilja att denna tråden var ett mellanting. I brudklänninstrådarna är det många som visar upp modellbilder med klänningar och skriver "Jag ska ha denna klänningen." och det är ju jätteroligt visserligen, men jag tycker det är roligare med bilder där personen i fråga bär klänningen.

Nu vill jag se dig i din klänning! Solig

Oavsett om du redan är gift eller ska gifta dig. Oavsett om den är köpt i brudbutik, på blocket, på HM eller beställd från Kina, ja eller om den är vit, röd, rosa eller någon annan färg. Jag hoppas att ni vill visa upp er i er underbara brudklänning Skrattande

Jag är redan gift sedan ett tag tillbaka och såhär såg jag ut i min, Kinaköpta, brudklänning.

Nu hoppas jag som sagt att du vill visa dig i din! GladTRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-20 12:44
    Påpekar igen att du ska bära klänningen (ha den på dig) på bilden/bilderna som du lägger in här! :)

I annat fall hänvisar jag till de andra "brudklänningstrådarna" som finns.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-09-26 17:58
    Jag påminner om något som många redan skrivit:

Snälla - när ni citerar inlägg.
    -Plocka bort bilderna från inlägget ni citerar (markera och ta bort)
    -Alternativt, förminska bilderna (Markera och dra i ena hörnet)

Om ni inte kan göra något av ovanstående saker så skriv personens nick i fet-text i början av inlägget istället så slipper det bli så rörigt.
  • Svar på tråden Visa DIN brudklänning! :D
  • Pernillaaa

Nja det vet jag inte om jag tyckte :P.

Dom hade väl en 4-5st som jag kunde prova ungefär, gillade iofs 2st utav dom såpass mycket att jag nog hade köpt någon utav dom till slut.

Men så kom julafton och jag fick en suuuuperfin klänning utav min pappa. Hans numera ex var nämligen med mig till affären på en visningskväll och visste ju då vad jag gillade. Så då köpte dom helt enkelt en klänning efter mina önskemål till mig.

Då är väl allt frid och fröjd va?
    Tyvärr är klänningen redan förstor och jag fortsätter att gå ner i vikt så jag blir rädd att den inte blir lika vacker om jag låter sömmerskan sy in den =/.

Så när jag beställde kostym åt min sambo så "slog jag till" och köpte med en klänning från samma säljare. Den är mer i rätt storlek nu men jag har inte fått hem den ännu så jag vet ju inte :). Förhoppningsvis har jag den i veckan som kommer. Den sitter nämligen fast i tullen här i Sverige nu och jag skulle fått besked om den igår men icke. Så jag väntar otåligt lite till och hoppas att det var värt väntan sen :)

Jag kommer också köpa någon typ underklänning som drar in och håller sakerna på plats :-P
    Vill forma till armarna mer jag också så får bli massa armhävningar och såna där bakvända armhävningar i ett desperat försök att få till dom :)

mariajernberg skrev 2012-03-31 09:07:05 följande:

Tyckte du att det var lätt att hitta en klänning? Eller har du kanske en som är uppsydd efter dig?

Jag tyckte det var en pers att prova klänningar. Man fick ju på sig alla, men att kunna stänga alla var ju en annan femma

Jag hade först tänk prova ut en modell å sen beställa en liknande på nätet, men när jag provat ett par å insåg hur svårt det var att få allt att passa till hundra % så vågade jag inte det. så då blev det så att jag hyrde en i stället som de kan sy in eller ut efter min kropp.

Nu är väl tanken att försöka få till armarna lite och att graviditetsdegen som sitter kvar på magen ska bort. Men jag ska prova någon slags magindragare

• PimPim83
    mariajernberg skrev 2012-03-31 08:47:02 följande:

tack så mycket känns bra å få lite tips och råd.

Sen så kanske jag har någon slinga hår eller nått som kan gå ner och täcka lite av axeln eller nått. Jag har ju rätt långt hår så man kanske kan göra nått med de för att dölja lite mer.

Jag tycker att det är jättefint med en bolero till en axelbandslös klänning. Ungefär så som TS har på sina bilder. Det kanske kan vara ett alternativ iom du känner att du vill täcka axlar och armar lite?
  • mariajernberg
    Pernillaaa skrev 2012-03-31 09:17:43 följande:

Nja det vet jag inte om jag tyckte :P.

Dom hade väl en 4-5st som jag kunde prova ungefär, gillade iofs 2st utav dom såpass mycket att jag nog hade köpt någon utav dom till slut.

Men så kom julafton och jag fick en suuuuperfin klänning utav min pappa. Hans numera ex var nämligen med mig till affären på en visningskväll och visste ju då vad jag gillade. Så då köpte dom helt enkelt en klänning efter mina önskemål till mig.

Då är väl allt frid och fröjd va?
    Tyvärr är klänningen redan förstor och jag fortsätter att gå ner i vikt så jag blir rädd att den inte blir lika vacker om jag låter sömmerskan sy in den =/.

Så när jag beställde kostym åt min sambo så "slog jag till" och köpte med en klänning från samma säljare. Den är mer i rätt storlek nu men jag har inte fått hem den ännu så jag vet ju inte :). Förhoppningsvis har jag den i veckan som kommer. Den sitter nämligen fast i tullen här i Sverige nu och jag skulle fått besked om den igår men icke. Så jag väntar otåligt lite till och hoppas att det var värt väntan sen :)

Jag kommer också köpa någon typ underklänning som drar in och håller sakerna på plats :-P
    Vill forma till armarna mer jag också så får bli massa armhävningar och såna där bakvända armhävningar i ett desperat försök att få till dom :)

Nämen vilken lyx :) att få en egen klänning bara så där :)

Min pappa betalar hyran på min så jag får vara glad och tacksam jag med :)

Såg på tradera att de sålde jätte fina klänningar som de sydde upp efter ens mått och så kunde man köpa ett helt paket med herrens kläder också. Var det där du var och kikade?

var jätte sugen på att testa på de först men sen vågade jag inte feg som man är

Kollade även på lillys sida å försökte förstå nått av storlekar när jag först hade tänkt beställa. Men höfter å bröst var storlek 42 å magen spelade i en helt annan division så då hade jag inte en aning om vad man skulle ta för storlek, därför blev det som det blev med en hyrklänning

• mariajernberg
    PimPim83 skrev 2012-03-31 09:39:18 följande:
    Jag tycker att det är jättefint med en bolero till en axelbandslös klänning. Ungefär så som TS har på sina bilder. Det kanske kan vara ett alternativ iom du känner att du vill täcka axlar och armar lite?
    japp det är super fint å jag har kikat upp det. hittade ju på ett ställe igår där TS hade lagt ut en länk till sidan där hon köpt sin så den har jag varit in och kikat på och hittat massa fina.
  • Pernillaaa

Ja det var väääldigt uppskattat :)

Jag är glad för minsta lilla hjälp man får inför den stora dagen. När är Er? :)

Jag kollade faktiskt på det och var bestämd att jag skulle beställa därifrån men ångrade mig sen. Så jag har beställt direkt ifrån Kina istället. Tog inte måttbeställt på klänningen utan tog en storlek och hoppas att den blir bra ;). Mannens kläder däremot är måttbeställda.
    Blir kläderna bra så har jag där gjort ett riktigt kap, trots eventuella avgifter.

Vad får du betala för att hyra? Fanns bara att hyra för männen där jag bor, men det blev bannemej billigare att göra en chansning och beställa från Kina.

mariajernberg skrev 2012-03-31 09:59:07 följande:

Nämen vilken lyx :) att få en egen klänning bara så där :)

Min pappa betalar hyran på min så jag får vara glad och tacksam jag med :)

Såg på tradera att de sålde jätte fina klänningar som de sydde upp efter ens mått och så kunde man köpa ett helt paket med herrens kläder också. Var det där du var och kikade?

var jätte sugen på att testa på de först men sen vågade jag inte feg som man är

Kollade även på lillys sida å försökte förstå nått av storlekar när jag först hade tänkt beställa. Men höfter å bröst var storlek 42 å magen spelade i en helt annan division så då hade jag inte en aning om vad man skulle ta för storlek, därför blev det som det blev med en hyrklänning

• mariajernberg
    Pernillaaa skrev 2012-03-31 10:12:04 följande:

Ja det var väääldigt uppskattat :)

Jag är glad för minsta lilla hjälp man får inför den stora dagen. När är Er? :)

Jag kollade faktiskt på det och var bestämd att jag skulle beställa därifrån men ångrade mig sen. Så jag har beställt direkt ifrån Kina istället. Tog inte måttbeställt på klänningen utan tog en storlek och hoppas att den blir bra ;). Mannens kläder däremot är måttbeställda.
    Blir kläderna bra så har jag där gjort ett riktigt kap, trots eventuella avgifter.

Vad får du betala för att hyra? Fanns bara att hyra för männen där jag bor, men det blev bannemej billigare att göra en chansning och beställa från Kina.

Ja man blir verkligen glad för all hjälp man får. Den dagen blir ju väldigt dyr hur man än vrider och vänder på saker

Hoppas att klänningen du beställt blir bra, men det blir det säkert. Ser fram emot att få se en bild här inne :)

14 Juli är det dags för oss. Vilken dag har ni?

3500 får jag betala för att hyra. Och när man bokade den så fick man betala 30% i förskott som man inte får tillbaka om man ångrar sig. Så därför vette sjutton om jag vågar gå in och kolla på någon mer affär för då kan jag ju kära ner mig i någon annan klänning.

• Pernillaaa

Ja usch ja! Men vadå, man gifter sig bara en gång får vi hoppas :)

Det hoppas jag med, börjar bli otålig och nervös för att det ser ut som hej kom och hjälp mig nu :-P

30/6 har vi så usch vad det börjar bli nära nu!

OJ! Det var dyrt! Haha det är nog billigast att låta bli att titta då ju :-P
    Men ack så roligt det är!

mariajernberg skrev 2012-03-31 10:19:29 följande:

Ja man blir verkligen glad för all hjälp man får. Den dagen blir ju väldigt dyr hur man än vrider och vänder på saker

Hoppas att klänningen du beställt blir bra, men det blir det säkert. Ser fram emot att få se en bild här inne :)

14 Juli är det dags för oss. Vilken dag har ni?

3500 får jag betala för att hyra. Och när man bokade den så fick man betala 30% i förskott som man inte får tillbaka om man ångrar sig. Så därför vette sjutton om jag vågar gå in och kolla på någon mer affär för då kan jag ju kära ner mig i någon annan klänning.

• mariajernberg
    Pernillaaa skrev 2012-03-31 10:22:59 följande:

Ja usch ja! Men vadå, man gifter sig bara en gång får vi hoppas :)

Det hoppas jag med, börjar bli otålig och nervös för att det ser ut som hej kom och hjälp mig nu :-P

30/6 har vi så usch vad det börjar bli nära nu!

OJ! Det var dyrt! Haha det är nog billigast att låta bli att titta då ju :-P
    Men ack så roligt det är!

haha ja det får man verkligen hoppas.

Ja tiden går så fort nu så rätt som det är är man där. Å då hoppas jag att man hunnit med allt man tänkt. Man har ju så lätt att skjuta saker framför sig för man tänker att äh det är ju ett tag kvar så de hinner jag sen, å vips så står man där på bröllopsdagen med hälften glömt

• Pernillaaa

Haha usch ja !
    Jag är glad att jag slipper bry mig om middagen och festen iaf. Det får värdparet sköta om. Så där är ju ett STORT bekymmer mindre ;).

Sen ska vi börja flytta nu veckan efter påsk så då kommer säkert hälften utav alla grejer försvinna och man glömmer av grejer.

mariajernberg skrev 2012-03-31 11:11:05 följande:

haha ja det får man verkligen hoppas.

Ja tiden går så fort nu så rätt som det är är man där. Å då hoppas jag att man hunnit med allt man tänkt. Man har ju så lätt att skjuta saker framför sig för man tänker att äh det är ju ett tag kvar så de hinner jag sen, å vips så står man där på bröllopsdagen med hälften glömt

• mariajernberg
    Pernillaaa skrev 2012-03-31 11:22:36 följande:

Haha usch ja !
    Jag är glad att jag slipper bry mig om middagen och festen iaf. Det får värdparet sköta om. Så där är ju ett STORT bekymmer mindre ;).

Sen ska vi börja flytta nu veckan efter påsk så då kommer säkert hälften utav alla grejer försvinna och man glömmer av grejer.

Så skönt! Här hemma är de vi själva som grejar men så ska vi inte ha någon avancerad mat heller.

Oj flytt mitt i allt, ja det är alltid spännande :) hålla bara reda på bröllopskläderna så löser sig nog det andra haha

Svar på tråden Visa DIN brudklänning! :D