• daniiel

Visa DIN brudklänning! :D

Jag vet att det finns trådar där det visas upp klänningar. Det finns också en tråd där man visar upp sig som brud. Jag skulle vilja att denna tråden var ett mellanting. I brudklänninstrådarna är det många som visar upp modellbilder med klänningar och skriver "Jag ska ha denna klänningen." och det är ju jätteroligt visserligen, men jag tycker det är roligare med bilder där personen i fråga bär klänningen.

Nu vill jag se dig i din klänning! Solig

Oavsett om du redan är gift eller ska gifta dig. Oavsett om den är köpt i brudbutik, på blocket, på HM eller beställd från Kina, ja eller om den är vit, röd, rosa eller någon annan färg. Jag hoppas att ni vill visa upp er i er underbara brudklänning Skrattande

Jag är redan gift sedan ett tag tillbaka och såhär såg jag ut i min, Kinaköpta, brudklänning.

Nu hoppas jag som sagt att du vill visa dig i din! GladTRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-20 12:44
    Påpekar igen att du ska bära klänningen (ha den på dig) på bilden/bilderna som du lägger in här! :)

I annat fall hänvisar jag till de andra "brudklänningstrådarna" som finns.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-09-26 17:58
    Jag påminner om något som många redan skrivit:

Snälla - när ni citerar inlägg.
    -Plocka bort bilderna från inlägget ni citerar (markera och ta bort)
    -Alternativt, förminska bilderna (Markera och dra i ena hörnet)

Om ni inte kan göra något av ovanstående saker så skriv personens nick i fet-text i början av inlägget istället så slipper det bli så rörigt.
  • Svar på tråden Visa DIN brudklänning! :D
  • pysslingen

Alla är så himla fina i sina klänningar! Och grattis till all er nyblivna fruar! :) Längtar till det äntligen är min tur. Och inför det har jag en fråga till er som nu är gifta.

Jag ser att det är ganska många som har valt släp på sina klänningar, hur fungerade det på den stora dagen? Hade ni avtagbart släp? Om inte hur fungerade det under hela kvällen med middagen och dans med släpet? Jag har köpt min drömklänning men har börjat tveka av praktiska släp i och med att den har ett släp, inte jättelångt men ändå. Funderar på om jag eventuellt ska kolla om den går att sy om eller så har jag kvar det. Jag gillar tanken på släp men som sagt det är de praktiska frågorna som rör till det lite.

Tacksam för alla era åsikter, både för och emot ;)

• filibustern
    pysslingen skrev 2014-06-24 20:05:47 följande:

Alla är så himla fina i sina klänningar! Och grattis till all er nyblivna fruar! :) Längtar till det äntligen är min tur. Och inför det har jag en fråga till er som nu är gifta.

Jag ser att det är ganska många som har valt släp på sina klänningar, hur fungerade det på den stora dagen? Hade ni avtagbart släp? Om inte hur fungerade det under hela kvällen med middagen och dans med släpet? Jag har köpt min drömklänning men har börjat tveka av praktiska släp i och med att den har ett släp, inte jättelångt men ändå. Funderar på om jag eventuellt ska kolla om den går att sy om eller så har jag kvar det. Jag gillar tanken på släp men som sagt det är de praktiska frågorna som rör till det lite.

jag har ett mindre släp, kanske en meter eller så. (dålig på att bedöma). den har en liten ögla under så jag kan hålla den i handen. sen planerar jag att byta kläder, till vita byxor och någon vit tröja/linne sen under kvällen. i kyrkan får ju tärnan hålla koll på den
    :P 
  • bubblan88

Jag hade släp på min klänning, det funkade bra tycker jag. Min mamma hade sytt dit en knapp i bak, och en ögla på släpet så att jag kund hänga upp det om jag ville. Det blev mest att jag antingen höll i det eller lät det släpa, så knappen användes inte så mycket (hoppas att bilden kommer med, första gången jag testar att lägga upp en bild :P).

• Thina88

Här kommer min klänning. Det är egentligen lite mer sjöjungfrumodell, men då jag valde butikexemplaret, som var ca två storlekar för stor, så önskade jag att sy om den till lite mindre sjöjungfru. Men nu funderar jag på om kjolen ser konstig ut... Det saknas också två knappar i ryggen, spetsen ska "sitta ihop i mitten".

• Thina88

Bilderna ville visst inte följa med...

• Himla
    Thina88 skrev 2014-06-24 22:03:01 följande:
    Jättefin klänning, tycker inte du ska sy in den för mycket då blir ju fallet annorlunda.....
  • a ring on my finger

Min klänning har en liten kanpp och ögla så att jag kan knäppa upp den senare på kvällen om jag önskar,
    Thina88 skrev 2014-06-24 22:03:01 följande:
    Jag tycker inte det ser konstigt ut. Jättefin!

• kärleken

Hej Här kommer min klänning!  tittar man rakt bakifrån så ser min bak väldigt stor ut :) Men det ser bra ut från både sidan och framifrån iaf :)
    Bry er inte om mitt mosiga ansikte. Hade haft en dålig dag och gråtit en (stor) skvätt innan (dålig taiming jag vet)..

• Thina88
    Himla skrev 2014-06-25 07:27:59 följande:

Jättefin klänning, tycker inte du ska sy in den för mycket då blir ju fallet annorlunda.....

Den är bara insydd i midjan, syftet var att göra den mindre sjöjungfrulik. Nu passar den bra, så den ska inte sys in alls mer.
  • Rin
    Thina88 skrev 2014-06-24 21:59:13 följande:

Här kommer min klänning. Det är egentligen lite mer sjöjungfrumodell, men då jag valde butikexemplaret, som var ca två storlekar för stor, så önskade jag att sy om den till lite mindre sjöjungfru. Men nu funderar jag på om kjolen ser konstig ut... Det saknas också två knappar i ryggen, spetsen ska "sitta ihop i mitten".

Jag tycker den är jättefin, ser inte alls konstigt ut. Sitter verkligen bra på dig.
Svar på tråden Visa DIN brudklänning! :D