• daniiel

Visa DIN brudklänning! :D

Jag vet att det finns trådar där det visas upp klänningar. Det finns också en tråd där man visar upp sig som brud. Jag skulle vilja att denna tråden var ett mellanting. I brudklänninstrådarna är det många som visar upp modellbilder med klänningar och skriver "Jag ska ha denna klänningen." och det är ju jätteroligt visserligen, men jag tycker det är roligare med bilder där personen i fråga bär klänningen.

Nu vill jag se dig i din klänning! Solig

Oavsett om du redan är gift eller ska gifta dig. Oavsett om den är köpt i brudbutik, på blocket, på HM eller beställd från Kina, ja eller om den är vit, röd, rosa eller någon annan färg. Jag hoppas att ni vill visa upp er i er underbara brudklänning Skrattande

Jag är redan gift sedan ett tag tillbaka och såhär såg jag ut i min, Kinaköpta, brudklänning.

Nu hoppas jag som sagt att du vill visa dig i din! GladTRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-20 12:44
    Påpekar igen att du ska bära klänningen (ha den på dig) på bilden/bilderna som du lägger in här! :)

I annat fall hänvisar jag till de andra "brudklänningstrådarna" som finns.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-09-26 17:58
    Jag påminner om något som många redan skrivit:

Snälla - när ni citerar inlägg.
    -Plocka bort bilderna från inlägget ni citerar (markera och ta bort)
    -Alternativt, förminska bilderna (Markera och dra i ena hörnet)

Om ni inte kan göra något av ovanstående saker så skriv personens nick i fet-text i början av inlägget istället så slipper det bli så rörigt.
  • Svar på tråden Visa DIN brudklänning! :D
  • Himla
    kärleken skrev 2014-06-25 10:58:44 följande:

Hej Här kommer min klänning!  tittar man rakt bakifrån så ser min bak väldigt stor ut :) Men det ser bra ut från både sidan och framifrån iaf :)
    Bry er inte om mitt mosiga ansikte. Hade haft en dålig dag och gråtit en (stor) skvätt innan (dålig taiming jag vet)..

Underbar klänning på fina dig! Du ser inte stor ut någonstans :) Skönt också att du vågar dela med dig om att solen kanske inte lyser alla dagar ;) men hoppas den lyser så ofta det går :)
  • kärleken
    Rin skrev 2014-06-25 12:58:41 följande:
    Jag tycker den är jättefin, ser inte alls konstigt ut. Sitter verkligen bra på dig.
    Himla skrev 2014-06-25 15:33:27 följande:
    Underbar klänning på fina dig! Du ser inte stor ut någonstans :) Skönt också att du vågar dela med dig om att solen kanske inte lyser alla dagar ;) men hoppas den lyser så ofta det går :)

Tack snälla ni! Det är så skönt och roligt att höra att folk tycker om klänningen och mig i den ;) TACK!
    Ja jag är lycklig och glad i övrigt. Det va jobbet som är lite jobbigt just nu. Men jag har tagit tag i problemet och det känns bättre nu. :)
  • a ring on my finger
    kärleken skrev 2014-06-25 10:58:44 följande:

Hej Här kommer min klänning!  tittar man rakt bakifrån så ser min bak väldigt stor ut :) Men det ser bra ut från både sidan och framifrån iaf :)
    Bry er inte om mitt mosiga ansikte. Hade haft en dålig dag och gråtit en (stor) skvätt innan (dålig taiming jag vet)..

Den klänningen har jag sett innan. Har du visat upp den tidigare?
    Jag kommer ihåg den för jag tyckte att överdelen var så himla snygg och unik!
    Verkligen en elegant klänning!
  • kärleken
    a ring on my finger skrev 2014-06-26 08:37:11 följande:
    Den klänningen har jag sett innan. Har du visat upp den tidigare?
    Jag kommer ihåg den för jag tyckte att överdelen var så himla snygg och unik!
    Verkligen en elegant klänning!
    Ja jag visade den här innan jag beställt den, för att få lite kommentarer på den. Men det fick man tydligen inte :) Aja, nu är detta min klänning iaf! Och här är den - Beställd från Kina med justering att den skulle vara hellång/golvlång och inte kort, samt inlämnad hos en skräddare för att ta upp den någon cm, byta och flytta ner bandet i midjan någon cm och byta plastknapparna mot klädda knappar. Nöjd :)
  • Kileane
    pysslingen skrev 2014-06-24 20:05:47 följande:

Alla är så himla fina i sina klänningar! Och grattis till all er nyblivna fruar! :) Längtar till det äntligen är min tur. Och inför det har jag en fråga till er som nu är gifta.

Jag ser att det är ganska många som har valt släp på sina klänningar, hur fungerade det på den stora dagen? Hade ni avtagbart släp? Om inte hur fungerade det under hela kvällen med middagen och dans med släpet? Jag har köpt min drömklänning men har börjat tveka av praktiska släp i och med att den har ett släp, inte jättelångt men ändå. Funderar på om jag eventuellt ska kolla om den går att sy om eller så har jag kvar det. Jag gillar tanken på släp men som sagt det är de praktiska frågorna som rör till det lite.

Tacksam för alla era åsikter, både för och emot ;)

De flesta brukar väl ha en upphängning för släpet, en så kallad "bustle" (bara att googla/youtube'a :) ). Så kan man ha släpet utsläppt i kyrkan, men uppsatt när man rör sig utomhus eller dansar. Man drar upp ett veck av kjolen och klänningen ser då ut som en golvlång klänning. Eller så nöjer man sig med en ögla i fållen och håller denna runt handen för att hålla uppe släpet :)

Så många vackra klänningar i denna tråd!
    Med kreativa ambitioner - mitthjortronbo.blogspot.fi
  • Klaradal

Gör ett försök att få upp en bild här...har tyvärr inget bra ställe att fota den på hemma, inget bra ljus. Så håll till godo med oskarp bild med kass belysning.
    Jag är kär i min klänning! Bolero från Salt och klänning från Weekday. Och det blev precis som jag tänkt mig!

• Klaradal
    Justine skrev 2014-06-26 22:09:43 följande:

provade min outfit idag tyllkjolarna lite långa som synes så det får fixas

Åh va snygg! Älskar den modellen.
Svar på tråden Visa DIN brudklänning! :D