Walk a mile!
JAG ÄR MED! Skulle opererat knäet igår, men läkaren gillade inte den remmiterande (heter det så?) läkarens diagnos utan ville ställa en egen, så han skickade helt sonika hem mig igen, med remiss till magnetröntgen..
Tills dess så får jag dras med min meniskskada (som diagnostiserades för flera år sedan, men då valde vi att avvakta då det gick att använda knäet i alla fall. Jag är helt säker på att det är det, och de andra två läkarna har också varit det), Men jag provade en powerwalk igår och det kändes ändå helt okej de 1,5km jag gick (det blir till att börja där någonstans om jag ska lyckas..)
Har laddat ner en rätt rolig app i telefonen (jag har android och sambo har en nokia med meego och det finns till dem i alla fall). Sports tracker heter den, man kan registrera cykling och gång och löpning och massa grejer. Funkade jättebra och då kände jag inget behov av att ha en stegräknare och sådär. Ska gå och koppla ihop den med musik på telefonen också, men jag har ingen musik inlagd för tillfället så det har jag inte provat, en sak i taget liksom.
Tänkte ge mig på en halvtimme imorgon och se hur det går. Kan helt klart behöva någon som hejjar på mig!