Inlägg från: izredam |Visa alla inlägg
  • izredam

Walk a mile!

Chicita skrev 2012-03-27 18:37:47 följande:
    Ja det är ju tur i alla fall då. Många bagare undviker fikabröd och kakor har jag märkt. Man kanske skulle bli bagare istället Oskyldig

Nu blev jag ju nyfiken... Vad hade dom för julgodis Förvånad
    Allt, allt julgodis. Det var typ 7 olika sorters knäck och sen en hög med tryfflar i olika smak och fudge i flera varianter och cornflakes med choklad och rispuffar med choklad och mozartkulor och god knows what. Jag dog lite faktiskt, vi hade julgodis i flera veckor och då gör tydligen typ hela deras släkt julgodis tillsammans så jag vill inte ens tänka på hur mycket de hade gjort för att alla skulle få med sig en del hem...
  • izredam

Sötsuget tog över hos mig och sambon med sin dåliga karaktär sa "åh, vad gott det vore med chokladbollar" - så nu står det en chokladbollskaka i frysen (alltså chokladbollssmet i en form med löstagbarkant med pärlsocker på..). Så ja. Det var den motionen :P

• izredam

Jag gick precis två kilometer med svärföräldrarnas hund. Duktig tjej! Igår blev det ingenting, utom en vända inne på toys'r'us... Det regnade OCH jag hade jätteont i knäet...

Men men, jag gick ju idag i alla fall :P

• izredam

Igår var vi och lekte med mina syskon, åt massor av mat (mamma hade gjort en fantastisk fisklasagne) och sen var vi hos svärföräldrarna och åt tacos och tittade på TV. Jag gick inte många meter mer än jag var tvungen. Men idag känns knäet bättre så jag ska försöka mig på en promenad nu på eftermiddagen. Tänkte satsa på minst 2,5km idag. Vilket i så fall blir nytt rekord för mig... Ska försöka få med sambo ut också så jag slipper gå själv.

Idag ska vi inviga grillen gånger två. Det blir grillade karréskivor med hasselbackspotatis nu om en timme typ och sen ikväll blir det korv hos sambos moster (de har köpt en ny Mustang så vi ska åka och titta på den. Dessutom har sambos kusin lackat om sin bil så det ska vi också titta på..). Risken är att deras hundar sätter sig på min astma sen bara och att jag därmed inte orkar gå alls imorgon...

Såg att ni pratade skor. Jag har ett par löparskor som jag går i, mest för att det är det enda som jag har hittat som stabiliserar knät tillräckligt för att jag ska känna att jag kan gå lite fortare. Provade easytone skorna i affären, men det gjorde ont i knät redan där så jag gav upp det. Blir knät bra efter operationen (som kommer hända förr eller senare) så ska jag allt ha ett par..

• izredam

GPSen fick för sig allt möjligt dumt nu när jag var ute, men enligt lantmäteriet så gick jag 2,99km ungefär (så svårt att få exakt när man ska fylla i på en karta. Men det var en bit längre än jag trodde, hade gissat på ungefär 2,5 annars och så fel kan jag inte ha mätt, det mesta var rakt som jag gick liksom.

Heja mig. Nu blir det dusch och sen åka på grillkväll.

• izredam

Idag är det plugg på schemat. Ingen promenad idag heller alltså... Imorgon ska jag dock försöka åstadkomma en längre promenad. Men det känns som jag är på väg att bli förkyld eller något...

• izredam

Orkade egentligen inte gå idag... Men sambo skulle iväg på träning och jag visste ju att det skulle kännas bättre när jag hade gjort det. Så en halvtimme blev det, mätte upp det till 2,6km.. Får ju vara godkänt tycker jag. Var sugen på att gå en lite längre vända men det var så himla kallt... Men det blir nog den imorgon, då slipper jag mördarbacken på vägen hem :P

• izredam
    Chicita skrev 2012-04-03 20:17:19 följande:
    Duktigt izredeam Glad
    2 km när man inte vill gå alls - är ju hela 2 km mer än inget alls, som det lätt hade kunnat bli Glad

Jag har ramlat ner i ett hål när det gäller träningen. Har inte blivit något på bandet alls i dag. Vaknade med sån yrsel och sådana synstörningar att jag knappt tog mig ut med hunden. Så jag är rätt glad över att jag har lyckats vara ute på 4 korta rastningar med honom i dag, Kanske sammanlagt 30 min men då är kanske 15 min av det ett sakta förflyttande runt vår tomt bara för lite "akutkissning"...
    Precis så ser jag det också. Och för mig är det en bedrift att faktiskt göra det när jag inte är sugen.

Jag hade inte heller gått om jag hade mått så, koncentrera dig på att må lite bättre du :P
  • izredam

Idag blir det ingen promenad, det finns ingen tid till sånt idag... Har en redovisning i skolan klockan 13, sen hem och hinna äta och laga mat så att vi hinner äta till 17, sen har sambo träning i en timme, sen ska vi åka och hämta en kattbur och efter det så blir det bio (om vi hinner så att vi hinner hämta biljetterna xD)... Har vi "tur" så hinner vi parkera på skolan och gå in till stan till bion.. gissar att det är ungefär en kilometer från skolan in till stan. Men det kan bli tajt med tid till det.

Svar på tråden Walk a mile!