Inlägg från: izredam |Visa alla inlägg
  • izredam

Walk a mile!

Den känslan har jag också, på mig är det också ledband, men korsbanden - jag drog av ett korsband när jag bröt knät för 6 år sen och har alltid den känslan sen dess. Det kan gå veckor utan att jag känner av det men sen händer det en gång och då händer det helt plötsligt gång på gång istället. Högläge och vila ett tag brukar hjälpa. I alla fall för mig, hobbyläkaren Wero ska ju kanske inte uttala sig om dina skador, men jag känner definitivt igen känslan :P

• izredam

Nej, det går att göra allt möjligt utan att man vet hur Flört Men så länge det blir bättre så spelar det ju liksom ingen roll egentligen förrän det har gått ett tag utan att det blivit bra :P

• izredam

Här pluggas det. Fan att man pluggar så att man känner att man inte har tid att ta en promenad i en timme, det är ju stört egentligen. Men vi har en dugga nästa vecka och imorgon ska jag dessutom hinna med ett drogtest (ABB kräver tydligen det så det är väl bara att åka dit och kissa på utsatt tid liksom).

Så det går inte alls just nu, tror att det är bristande motivation i kombination med ont om tid.

Det där med att sluta äta något i "tid" är också intressant. Jag har jättesvårt för det. Därför köper vi hellre hem typ pinnglass än en större förpackning att äta ur skål, vi är jättedåliga på begränsningar båda två. Han är likadan med godis och jag med chips - men nu har vi bestämt att om vi inte köper hem sånt mer än var tredje vecka så borde det vara okej. Och jag insåg i helgen (som var just en sån helg) att jag faktiskt klarade av att spara mer än halva påsen chips till lördagen istället för att äta allt på fredagen...

• izredam

Jag skulle ha vägt mig idag egentligen, men jag hann inte med i morse - så det får bli imorgon istället, det känns vettigare än att göra det nu och bli besviken på att det inte har hänt något för att jag har ätit massa mat.

Vi brukar inte räkna in mat i det där "något gott" - möjligtvis typ pizza. Igår blev det dock donken, vi provade deras nya wraps eftersom jag hade labb i skolan till åtta och han hade föreläsning innan och sen träning direkt.

• izredam

Svärföräldrarna med familj hade hyrt en stuga på gustavsvik torsdag-lördag så i fredags bestämde vi oss för att åka dit och umgås lite. Det är trots allt nästan mitt emellan mariestad och västerås - och de betalade bensinen (man kan alltså säga att vi blev mutade). Så det blev en shoppingrunda på typ 3 timmar, hela familjen älskar att shoppa. Efter det blev det ett par timmar bad på gustavsviksbadet - lite vattenrutchkanor och lite simning. Så jag räknar det som en promenad, men knät var inte så nöjt efteråt...

• izredam

Det där med tallriksstorlek är ett intressant fenomen. Vi har JÄTTESTORA platta tallrikar, men med tiden så har man ju lärt sig att anpassa. Men vi försöker äta ur de djupa tallrikarna lite oftare, typ pasta och sådär.

Jag gick hem från skolan idag i värmen. Det är ca 3km och tog lite mer än en halvtimme i nästan konstant uppförsbacke så jag är nöjd :) För övrigt visade vågen på -3.9kg sen tisdagen efter påsk idag :) Med tanke på hur mycket skräpmat och sådär som vi har ätit de senaste veckorna så är det klart godkänt :) Tänker att 7kg innan semestern om en månad ska jag väl kunna åstadkomma utan att överdriva. Lär ju gå upp ett par kilo i alla fall på semestern....

• izredam

Jo, är man inte medveten om det varje gång man lägger upp mat så blir det ju stora portioner i så fall... Men jag har räknat på det och insett att vi kan inte äta allt för mycket egentligen. De flesta av mina överviktskilon (ca 30 sånna har jag dessvärre) beror nog på mitt chipsberoende, som jag trots allt mer eller mindre har fått bukt på, så med motion så borde kilona försvinna såsmåningom.

• izredam

Och i längden så gör ju de där metrarna skillnad. Jag har börjat att istället för att gå raka vägen till ICA (200 meter bort) när jag ska gå dit antingen gå till vårt andra ICA (som ligger ungefär 800m bort) eller att gå en omväg som ger ungefär 1km promenad innan, sen brukar jag dock vara lat och gå raka vägen hem för att det känns motigt att bära hem grejerna xD Men det blir ju rätt många meter om man gör det ett par gånger i veckan.

Vi har börjat köpa kyckling att ha i tacos istället förresten, hade aldrig provat det för ett par månader sen. Men då är vi lata (tycker det är så tråkigt att stå och strimla kycklingen) och köper guldfågels färdiga tacokyckling. Gott med lite variation och så är ju kyckling lite "nyttigare" påstås det ju. Tycker att den kan vara lite svag i smaken dock, men vi har hottat till det med en starkare salsa (även om tropisk salsa var fantastiskt till). Det rekomenderas att prova :) (helt orelaterat från promenader dock känner jag xD)

• izredam

Jag får alltid ont där i foten när jag går och står mycket i obekväma skor, men det har nog med min konstiga fotform att göra... Så lyssna inte så mycket på mig, men det är ungefär den känslan du pratar om och brukar också komma flera timmar efteråt och gå över på en eller ett par dagar.

I helgen har vi varit hos svärföräldrarna, fredagen bestod i 3 timmar i bil utan ac. Inte att föredra. Katten var genomsvettig när vi kom fram, stackars bebis. Tillråga på allt så hade vi då, efter två timmars bilresa, ingen kattlåda där. Vi kör vår "extralåda" mellan min pappa och sambos föräldrar, nu hade den blivit kvar hos pappa - så det var bara att sätta sig i biljävlen och åka dit och hämta den (tar ca en timme fram och tillbaka, och efter två timmar i bilen var vi inte direkt sugna). Sen blev det grillning och en lite längre promenad med deras golden. Trevlig promenad blev det i alla fall - hittade ett område jag inte visste fanns, sambo gjorde ju naturligtvis det då det ligger rätt nära hans föräldrar - men ska vi flytta tillbaka till mariestad någon gång så är det helt klart där vi ska bo. Så söta hus <3

Lördagen spenderades på klassfotbollen, mycket stå still och dum som jag var hade jag bara ett linne med mig. Har aldrig haft ont av att jag har bränt mig i solen förut, men trots solskyddsfaktor sitter jag fortfarande och har ont i axlarna. Och sambon han bara skrattar, skadeglädje är den enda sanna glädjen :P Idag har jag därför hållit mig inne, det enda jag gjort är att vi åkte hem (tidigt för att slippa värmen dock) och sen har vi handlat. ICA har ac <3 och tittat f1. Men ett par meter promenad blev det ju i alla fall.

• izredam

När det var 12 länder kvar hade vi vunnit, då var försprånget ointagligt, jag satt och räknade på det undertiden :P Men det tog tills det var typ 6 länder kvar innan kommentatorn var med på det :P

Förresten fick jag svar från läkaren angående mitt knä nu i torsdags, han hade inte kunnat hitta något på magnetröntgen som skapade smärtorna. Jag har tydligen en 5mm lång bit av något slag lös i knät, men det är inget som ska ge de symptom  jag har så det var ingen idé att gå in för att ta bort den. Utan han tror på att det beror på min tidigare operation samt min övervikt (jag försökte då att berätta för honom att jag har haft smärtorna i 6års tid och att jag för 6 år sen vägde 30kg mindre än idag - men det gick inte hem...). Så det finns inget att göra, utan jag var välkommen att återkomma till dem om jag gick ner 20 kg och smärtorna var kvar. Så nu jävlar ska jag visa honom!

Den närmsta veckan är jag dock begravd i plugg, men sen så :P

Svar på tråden Walk a mile!