• Chicita

Walk a mile!

Äntligen fick vi hem promenadbandet.
    Och även om jag inte har målet att bli smal och snygg till bröllopet (som redan är avklarat) så vill jag bli hälsosammare.

Är det någon som hänger med på en promenadutmaning?
    Jag kan inte träna på gym, inte simma, inte springa och massa annat pga skador som jag inte vill gå in på här. Men promenader har funkat någotsånär - tills jag drabbades av yrsel.
    Nu när jag kan gå på promenadbandet och hålla mig i  handtagen så har jag ingen direkt ursäkt för att inte röra på mig. Och jag längtar efter att få börja.
    Men det skulle vara kul att ha någon / några att peppa och utmana.

Jag tänkte sätta målet minst 30 minuters sammanhängande promenad varje dag men om jag kan överträffa det så är det bra.

Så....
    Vill någon utmana mig och själv kanske öka sin promenad dos.

Ska förtydliga - jag söker ingen som skriver om antal timmar på gymmet, eller vilka pass dom kört på Må Bättre. 
    Utan jag söker dig som också satsar på promenader och vill sporras att ta en omvöäg eller köra lite längre på bandet... 

• Svar på tråden Walk a mile!
  • 1700tal
    Chicita skrev 2012-03-31 20:41:44 följande:
    Klart man får Solig

oooh spökar det hos er... då är du ju inte ensam Flört
    Vad bra! Solig

Japp, som 17!  Och så har vi fullt med djur här som reagerar starkt, liiite läbbigt... Fast inte argsint eller otäckt egentligen, konstigt nog. Men det sätter lite sprätt i huvudet och jag vet inte vad jag ska göra. Haha, PRECIS som jag skrev det där rök 2 katter ihop rakt bakom mig där jag sitter vid datorn! Flög RAKT upp i stolen, haha! Jag är nog liiite on edge... Spökar det hos er oxå??
  • 1700tal
    1700tal skrev 2012-03-31 21:02:41 följande:
    Spökar det hos er oxå??
    Eller menade du att jag är inte ensam - as in, jag har spökena vid min sida ikväll????? 
  • Chicita
    1700tal skrev 2012-03-31 21:02:41 följande:
    Vad bra! Solig

Japp, som 17!  Och så har vi fullt med djur här som reagerar starkt, liiite läbbigt... Fast inte argsint eller otäckt egentligen, konstigt nog. Men det sätter lite sprätt i huvudet och jag vet inte vad jag ska göra. Haha, PRECIS som jag skrev det där rök 2 katter ihop rakt bakom mig där jag sitter vid datorn! Flög RAKT upp i stolen, haha! Jag är nog liiite on edge... Spökar det hos er oxå??
    Vi har helt nybyggt så vi har inga spöken här Glad
    Men farmor brukar stå bakom mig ibland. Kan känna hennes hand på min axel lite då och då...

Hehe och ja jag menade att du har ju sällskap om du har spökena där Flört 
  • bridetobe2013

chicita: vilket band har du? Jag åker till actic i dagsläget bara för att gå på bandet (tränar inget annat där) . känns som jag borde köpa ett eget band och lägga gympengarna på istället. Men vill ha ett rejät band..... Tips?

Läste om några MBT skor??? Är det dom som är "rundade" under / i sulan? Jag köpte ett par joggingskor för 1400:.- (hutlöst) förra året men känner också av benhinnorna om jag höger tempot ett snäpp. Kan det vara värt att satsa på sådana då kanske? Har benhinnorna väl tagit stryk så tar det ju dagar innan man kan ta nästa tur...

1/6 2012
  • Chicita
    bridetobe2013 skrev 2012-03-31 21:16:48 följande:

chicita: vilket band har du? Jag åker till actic i dagsläget bara för att gå på bandet (tränar inget annat där) . känns som jag borde köpa ett eget band och lägga gympengarna på istället. Men vill ha ett rejät band..... Tips?

Läste om några MBT skor??? Är det dom som är "rundade" under / i sulan? Jag köpte ett par joggingskor för 1400:.- (hutlöst) förra året men känner också av benhinnorna om jag höger tempot ett snäpp. Kan det vara värt att satsa på sådana då kanske? Har benhinnorna väl tagit stryk så tar det ju dagar innan man kan ta nästa tur...

1/6 2012
    Vi köpte senaste modellen av Attract´s promenadband. Claes Ohlsson har haft en kampanj på det, men den är slut nu tror jag...
    Det är ju inte alls samma kvalité som ett gymband. Men det funkar utmärkt för mig i alla fall. Det har tre lutningar men inte motordriven lutningsändring så man kan inte ändra under gång. Plant, 3% och 5% lutning...

MBT-skor är jättebra, helt klart värt investeringen om du har problem med benhinnor, knän eller liknande

• sofiasmamma
    Chicita skrev 2012-03-31 21:10:22 följande:
    Vi har helt nybyggt så vi har inga spöken här Glad
    Men farmor brukar stå bakom mig ibland. Kan känna hennes hand på min axel lite då och då...

Åh, jag har träffat morfar i drömmen flera gånger, men känner starkt av alla mina "gamla" (mormor, farmor, gammelmoster, morfar & farfar). Tryggt att känna att de är med oss. :)
  • 1700tal
    Chicita skrev 2012-03-31 21:10:22 följande:
    Haha, ja det är ju en tröst med vissa begränsningar...  
  • Chicita
    1700tal skrev 2012-03-31 21:22:05 följande:
    Haha, ja det är ju en tröst med vissa begränsningar...  
    Så länge det inte känns hotfullt så kan du nog ta det lugnt Glad
    Måste nog riva fram någon av mina tarot-lekar någon dag känner jag. Det var länge sen jag la en stjärna nu och det brukar alltid ge mig lite energi och motivation Glad
    sofiasmamma skrev 2012-03-31 21:21:32 följande:
    Åh, jag har träffat morfar i drömmen flera gånger, men känner starkt av alla mina "gamla" (mormor, farmor, gammelmoster, morfar & farfar). Tryggt att känna att de är med oss. :)
    Om du ser en skugga snett bakom dig i vänster ögonvrå så är det din skyddsängel/ hjälpare eller vad du vill kalla den (i alla fall om man ska tro de som är riktigt duktiga på sånt där)... Det kan vara en trygghet...
  • 1700tal
    sofiasmamma skrev 2012-03-31 21:21:32 följande:
    Jaa, sånt känner jag oxå. Men det här är annorlunda, det här huset är inte mitt. Huset är stort, från början av 1800-talet och det inte blivandens släkt som haft huset, inte min. Inte för att det känns argsint, bara väldigt obehagligt och nu är jag ensam husvakt, blivanden är iväg på stor middag och jag är SJUKT mörkrädd... Även i mitt egen trygga spökfria hem. Och min katt som gick runt och fräste hoppade just upp i gungstolen som inte slutar gunga. 
  • 1700tal

Och det finns ett utrymme bakom murstocken (bakom min rygg där jag sitter och skriver nu) och min hund sitter rakt upp och ner och stirrar stint in i hålutrymmet as we speak. Obestämd

Svar på tråden Walk a mile!