• Chicita

Walk a mile!

Äntligen fick vi hem promenadbandet.
    Och även om jag inte har målet att bli smal och snygg till bröllopet (som redan är avklarat) så vill jag bli hälsosammare.

Är det någon som hänger med på en promenadutmaning?
    Jag kan inte träna på gym, inte simma, inte springa och massa annat pga skador som jag inte vill gå in på här. Men promenader har funkat någotsånär - tills jag drabbades av yrsel.
    Nu när jag kan gå på promenadbandet och hålla mig i  handtagen så har jag ingen direkt ursäkt för att inte röra på mig. Och jag längtar efter att få börja.
    Men det skulle vara kul att ha någon / några att peppa och utmana.

Jag tänkte sätta målet minst 30 minuters sammanhängande promenad varje dag men om jag kan överträffa det så är det bra.

Så....
    Vill någon utmana mig och själv kanske öka sin promenad dos.

Ska förtydliga - jag söker ingen som skriver om antal timmar på gymmet, eller vilka pass dom kört på Må Bättre. 
    Utan jag söker dig som också satsar på promenader och vill sporras att ta en omvöäg eller köra lite längre på bandet... 

• Svar på tråden Walk a mile!
  • Chicita

Välkommen Pernillisen Glad

MBT-skor är så kallade "Massaiskor". Dom har en nästan rund sula så att man rullar över i steget. Du får alltså en mjukare gång.
    Googla MBT eller Massaiskor så tror jag du hittar bra information.

Finns kopior som inte är lika dyra. Men även dom billigare ligger en bit över tusenlappen... 

• snowstars
    1700tal skrev 2012-03-31 22:27:07 följande:
    Ursäkta om det tog över tråden lite, det skulle ju handla om promenader och inte spöken... Kan ju återknyta lite smidigt till det ämnet genom att säga att jag kommer no way in hell gå ut med hundarna på nån sen kvällspromenad! Behöver de prompt gå finns ju kompetent personal på plats...

Haha, jag skrattade högt när jag läste sista meningen här. Så skönt att få göra det också.

Vädret idag är nämligen ingenting att skratta åt. Kommer inte sticka ut näsan känns det som nu. Känns som att enda chansen att jag överhuvudtaget ska få någon moton idag är att muta mig själv med en chokladkaka. Dvs. om jag går och köper chokladen får jag också äta upp den :P

• Pernillaaa

My name is Pernilla, numera

Aha! Ja jag har för mig att jag provade en sådan sort en gång i butik, kopior då. Förstod inte varför folk tyckte dom var så konstiga att gå, jag tyckte mer dom var behagliga. Så då borde man kanske investera sig i ett par sådana :).

Såg att någon frågade om löparband också. Jag kan rekommendera Reebok - T.32. Hade själv ett sådant som jag sålde för ett litet tag sedan. Mer åt gymbandens riktning. Jag fick lägga till en tusenlapp extra istället för ett attract på XL i Göteborg.

Chicita: Hur är attracten när man väl "gått in dom"? :)

Chicita skrev 2012-04-01 12:57:30 följande:
    Välkommen Pernillisen Glad

MBT-skor är så kallade "Massaiskor". Dom har en nästan rund sula så att man rullar över i steget. Du får alltså en mjukare gång.
    Googla MBT eller Massaiskor så tror jag du hittar bra information.

Finns kopior som inte är lika dyra. Men även dom billigare ligger en bit över tusenlappen...
  • Chicita
    Pernillaaa skrev 2012-04-01 13:03:29 följande:

My name is Pernilla, numera

Aha! Ja jag har för mig att jag provade en sådan sort en gång i butik, kopior då. Förstod inte varför folk tyckte dom var så konstiga att gå, jag tyckte mer dom var behagliga. Så då borde man kanske investera sig i ett par sådana :).

Såg att någon frågade om löparband också. Jag kan rekommendera Reebok - T.32. Hade själv ett sådant som jag sålde för ett litet tag sedan. Mer åt gymbandens riktning. Jag fick lägga till en tusenlapp extra istället för ett attract på XL i Göteborg.

Chicita: Hur är attracten när man väl "gått in dom"? :)

hehe... gamla vanor är svåra att bryta Tungan ute

Du får mer effekt om du verkligen rullar på dom också, sätt ner hälen ordentligt och rulla över i steget Glad

Jag tycker att det funkar bra än så länge i alla fall Pernilla. Maken sprang på det häromdagen (den nya modellen funkar även för att springa på). Så jag är nöjd. Extra nöjd eftersom det var kampanj så vi betalade knappt 2000 för det istället för runt 4000 som är ordinarie pris Glad
  • Retrobohem

My god før mjølksyra och puls ut genom øronen! Vi gick fem kilometer først ner och sen upp før en gammal skogsvæg i nysnø och det var tungt mwn vackert och fint i skogen! Døda lår och anstrængda lungor, men så skønt nær vi kom upp igen! Sista biten bad jag om pepp men m2b bara skrattade, så då kørde jag føljande mantra "wedding dress wedding dress" :) sen åt jag en bit morotskaka hihi

• 1700tal

Nu är jag hemma igen efter en helg i det okända! Nån sen kvällspromenad för hundarna blev det INTE igår (men de hade varit ute så det gick ingen nöd på dem på det viset) kan jag lova! Herregud vilken pärs..

Blivanden kom hem halv ett, vid 12 började ena hunden gå bärsärkargång vid ytterdörren, skällde och hade sig och drog igång de andra hundarna. Även min hund flög ner för trappan och hängde med i uppståndelsen. Var helt säker på att det var sambon som kom, han hade sagt att han skulle komma runt midnatt. Men icke, ingen kom men hundarna satt kvar och gnällde vid dörren... Det dröjde som sagt en halvtimme innan sambon kom.

Så visst, säkert inget som vill illa eller så men har sagt till blivanden att jag inte vill vara ensam där igen på det viset. Vi smsade under hela kvällen igår, kände mig döfånig. Men han vet hur mörkrädd jag är.. <3

• Chicita

Min hund kan bli väldigt upprörd och springa till ytterdörren och skälla och yla och ha sig även om det är mitt på dagen. Och om jag kollar så är det ingen där.
    Men flera av dom gångerna så har jag trott att han var nödig och gått ut. Och då har vi nästan alltid sett rådjur en bit från huset (och dom brukar gå över vår tomt ibland Glad )

Usch jag är så himla trött i dag. Känner mig som en urvriden disktrasa ungefär Skrikandes 

• 1700tal
    Chicita skrev 2012-04-01 18:40:48 följande:
    Usch jag är så himla trött i dag. Känner mig som en urvriden disktrasa ungefär Skrikandes
    Låter inget kul.. Har du sovit för mkt? Jobbat för mkt?
  • Chicita
    1700tal skrev 2012-04-01 20:03:19 följande:
    Låter inget kul.. Har du sovit för mkt? Jobbat för mkt?
    Inget av det...  Inte sovit för lite heller, det blev ca 8 timmar i natt.
    Bara det inte är någon influensa eller något på väg 
  • izredam

Idag är det plugg på schemat. Ingen promenad idag heller alltså... Imorgon ska jag dock försöka åstadkomma en längre promenad. Men det känns som jag är på väg att bli förkyld eller något...

Svar på tråden Walk a mile!