Inlägg från: izredam |Visa alla inlägg
  • izredam

Walk a mile!

Chicita: Jo, jag är ändå rätt nöjd. Jag menar, jag har ju trots allt kommit någon vart i plugget. Jag fattar det här med baklås och virtuellt minne nu. Vilket är ett stort framsteg för min del :) Och nästa vecka är jag mer eller mindre ledig efter måndag. Då har jag ju all tid i världen :P

• izredam

Jag tänker börja med ett powerwalkprogram som aftonbladet hade på nätet. Sen får vi se vad jag fixar för tempo till en början, brukar få mer ont om jag går fort, men jag tänker ändå prova. Det värsta som kan hända är ju att jag avbryter det :P Det var en plusartikel, men jag kan slänga in en kopia här om någon är intresserad :)

• izredam

Jag har inte ens gått utanför lägenheten sen i fredags... Så just nu är ni väldigt duktiga allihop, vad ni än har gjort! :)

• izredam

Det går :P Får ju beviset för hur det har gått i eftermiddag. Och jag måste klara den här tentan för att slippa vara superorolig för studiemedlen till nästa år... Kurserna i år har inte direkt varit mina favoriter... Men jag klarar det här :) *positivt tänkande*

• izredam

tror att jag kanske grejade tentan trots allt, men det får vi se sen när det är rättat och klart.

Idag är jag leeeeedig. Blir en promenad senare idag, minst 30 minuter idag! Det borde bli lite mer än 2km i alla fall tycker jag. I can do it!

• izredam
    Chicita skrev 2012-03-27 12:45:00 följande:
    Och jag fastnade igen... Har börjat sy på min egen medeltidsmantel nu (yllemantel). Och det är ju så roligt Skrattande

Men jag har ett par program jag brukar vilja se innan maken slutar jobbet. Kan kolla på dom och promenera samtidigt då kanske Glad
    Så har jag också tänkt ibland. Jag skulle egentligen vilja ha ett promenadband för att jag inbillar mig att jag skulle kunna gå på det och titta på tv. Men jag känner ju mig själv väl nog för att veta att jag inte skulle göra det så jag har inte köpt något.

Nej, om sambo bara kunde komma hem så att jag får lunch någon gång. Sen ska jag ut och gå en sväng.
  • izredam

Sambo ska åka till träningen nu (han tränar ett lag med 15 åriga tjejer i fotboll) så nu ska jag ut och gå en sväng!

• izredam
    Chicita skrev 2012-03-27 18:04:06 följande:
    Tummen upp Solig

har bestämt mig för att jag är värd en mumsmums i kväll. Den där extra kvarten på bandet motsvarar ungefär en mumsmums *hihi*
    Jag ska göra sambos favorit ikväll, fläskfilé i pepparsås med pommes... Så alla mina kalorier som jag gick bort nu lär gå åt åt den mat jag kommer äta som jag egentligen inte behöver >.<

Vi ska hem och hälsa på hos svärföräldrarna i helgen och då tänkte jag försöka gå lite med deras hund :) Och så ska vi försöka hinna byta däck på bilen och hälsa på mina föräldrar min lillebror fyller 10 på torsdag och det måste ju firas är klart. Vi har 20 mil hem till våra föräldrar så när vi faktiskt åker så får vi se till att göra det ordentligt :P
  • izredam
    Chicita skrev 2012-03-27 18:27:59 följande:
    Ja vi åker till makens föräldrar nästa helg, eller tja förhoppningsvis redan på onsdag kväll om han inte behöver jobba på torsdag. Där är det fika varannan timme liksom. Och man kan ju inte fika utan kakor tycker svärmor Flört
    Så jag ska försöka hitta lite nyttigare alternativ att ta med mig.
    Vet att Digistive inte är så nyttiga egentligen, men det är i alla fall fullkorn till skillnad från en kaka med vitt mjöl... Så det kanske blir  något sånt 
    svärmor är bagare, så som tur är vägrar hon att ha kakor och grejer hemma om det inte är något väldigt speciellt. Vi ska fira påsk hos pappas nyas bror nästa helg - vi får väl se vad som väntar där. Efter att ha sett deras julgodis innefattar så vet jag inte vad jag ska vänta mig...
Svar på tråden Walk a mile!