Inlägg från: izredam |Visa alla inlägg
  • izredam

Walk a mile!

Jag önskar att vi hade hund istället, då hade jag i alla fall kommit ut och gått lite. Nu blev det bil till skolan (det haglade när jag tänkte gå så jag tog bilen) och sen bil hem, och nu mer tentaplugg. Kan ju inte direkt dra med mig katten ut på promenad, vi skulle inte komma många meter innan hon slänger sig på marken och vägrar gå i alla fall.

Men hund i vår etta på 49kvm känns trångt, får bli en förbannat liten hund i så fall - och det är jag inte så sugen på tyvärr :(

• izredam

Jo, det går väl, men jag vill helst ha en rätt stor hund och svärföräldrarnas golden tyckte definitivt att vår lägenhet var lite trång, men det har nog mycket med planlösningen att göra också. Dessutom har vi ju katt och hon är inte särskillt hundvan och det skulle aldrig gå att ha en hund här permanent, hon hade brutit ihop. Och jag tänker  inte byta bort min älsklingskisse för allt i världen <3

• izredam

Jag har suttit och ätit godis nu i tre dagar (fördelen med att jag har jättesvårt för att äta mycket godis, köpte typ 400g som har räckt sen i onsdags till idag) och dessutom druckit en massa läsk. Men jag ställde mig på vågen idag och jag har faktiskt inte gått upp i vikt i alla fall, inte ner heller. Men efter gårdagens pizza och sådär så är jag allt nöjd med det :)

Tenta nu på tisdag, sen två omtentor onsdag och torsdag veckan efter det. Men i helgen åker vi ner till svärföräldrarna, sambons kusin (som ska vara best man på vårat bröllop) tar studenten på fredag och då ska vi vara där. Fördelen är att man blir servad med mat och grejer, nackdelen är att det finns fler distraktionsmoment hemma  hos dem. Men jag kanske får mig en Tacopromenad så det löser sig nog (deras hund heter Taco) :)

• izredam

Åh, ni är så duktiga hela tiden. Jag åt chips idag >.< Alldeles för mycket chips. Men jag tänker göra något jag inte brukar göra när jag gör sånt (som också är den stora delen av problemet...), jag tänker berätta för min sambo så fort han kommer hem. För nu mår jag verkligen dåligt över det.. det har aldrig hänt förut, jag antar att det är ett framsteg?

Mina 7kg till semester känns dock långt borta. Pendlar mellan 3 och 4 och det är 9 dagar kvar till semestern ^^

Fan. Just nu är det bara skit alltså... Men jag har i alla fall sommarlov ^^

• izredam

Alltid något, för min självkänsla alltså :P Ska dock storstäda lägenheten i veckan och sådär så lite av kalorierna kanske jag kan bli av med. Åt i alla fall inte hela påsen den här gången OCH jag köpte ingen cola till (vilket jag annars brukar göra, progress?)... Men det är fortfarande typ 1000kcal HELT i onödan >.< Om bara sambo kunde komma hem nu så att jag kan få berätta det i alla fall, skulle kännas så mycket bättre.

• izredam

Nu känns det bättre. Tur att jag har världens mest förstående sambo... Han påpekade att han mycket väl i ett svagt ögonblick hade kunnat köpa en stor påse godis och gått hem och ätit den direkt för att han skämts för att han köpt den... Sen åt han upp resten av chipsen :)

Ska försöka hinna med så mycket motion och grejer som möjligt innan vi åker, får se hur mycket det blir bara. Har en förkylning på g (eller snarare, den har varit där ett bra tag.. Nu vill jag bara att den ska gå åt ena eller andra hållet så att jag kan bli av med den snart..)...

Och så packning och städning då ^^ Sen ska jag se till att bada massor, tänkte försöka simma lite på mornarna där nere, något vi har sagt att vi ska göra varje gång vi varit där, men det har hänt EN morgon (på totalt 5 veckor i olika omgångar..) - men nu har jag sagt det här ;)

• izredam

Jag har städat hela dagen, tänker INTE komma hem från semestern efter tre veckor borta (två veckor semester och nästan en vecka hos svärföräldrarna innan det) till en stökig jävla lägenhet. Någon måtta får det finnas. Intressant hur mycket skräp man kan åstadkomma i en så liten lägenhet måste jag säga...

Imorgon blir det mer städning och sen när sambo är klar på fotbollsskolan så ska vi åka till Erikslund och göra den absolut sista shoppingen innan semestern och se om jag kan få en tid för att klippa av mig håret antingen direkt eller på torsdag någon gång på förmiddagen... Att man alltid ska vara ute i sista minuten...

• izredam

Hej på er!

Jag har jobbat arslet av mig hela sommaren och så gick datorn sönder så jag orkade inte logga in på ett tag. Jobbet innefattade att stå upp hela dagarna vilket gjorde att jag gick ner i vikt under tiden. Men nu när jag slutade för två veckor sedan så har jag gått upp något kilo. Men jag har fyllt år, skolan har börjat och dessutom så är jag stressad över allt annat..

Min farmor har fått cancer, i levern, det går inte att operera den - så vi väntar mest. MEN jag vill så gärna gifta mig innan dess. Skrev en tråd om det, såg att Chicita hade svarat i den tråden också :) Men istället för att få något gjort så äter jag, värdelöst... Men nu nästa vecka tänker jag vända på det! Ska ge mig på simning tänker jag - även om jag vet att den här tråden inte handlar om simning så kanske ni inte kastar ut mig för det?

• izredam

Precis - det var vad jag tyckte också, angående träningen alltså :) Vi har ett badhus precis bredvid skolan, så jag kan ju inte påstå att det är en omväg på något sätt..

Jo, vi vet ju inte hur det kommer gå heller, hon ska börja med cellgifter nu på måndag eller tisdag (kommer inte ihåg riktigt), innan vi vet hur bra de fungerar så vill läkarna inte säga något alls... Men det är klart det går över, förr eller senare. När farfar gick bort så var han så dålig att han inte kunde röra sig alls de sista månaderna och efter ett tag så accepterade man det ju. Men man behöver klara den där perioden tills dess först tyvärr... Men om jag bara rör lite mer på mig så borde det ju vara okej med lite chips eller extra mat eller vad det nu är jag vill ha. Sen påstås det ju så flitigt att man mår SÅ mycket bättre av att röra på sig (man frigör endorfiner och what not) - så det gör mig nog gott :)

Såg att du skulle opereras? Orkar inte läsa igenom allt ni har pratat om de senaste månaderna, vad är det du ska operera?

• izredam

Vi var och hälsade på min mamma idag. Blev en halvtimme fotbollsspelande med mina småsyskon (8 och 10 år) dessvärre  blev det dock fika OCH efterrätt. Sen blev det donken när vi kom upp till västerås igen (kom hem sent och hade bråttom hem till reprisen av dages F1-lopp). Men nu är det inget socker och inga chips som gäller det närmaste, vi måste bli av med det där tuggberoendet vi fick till i sommras, nu är det nog!

• izredam

Snowstars: Har han flyttat någonstans? (har ju som sagt varit borta hela sommaren..)

Vi har i alla fall inte gjort så mycket alls i helgen, han har jobbat och jag har pluggat och varit sjuk. Igår blev det dock bio och subway. Och popcorn på bion då... Sambon köpte godis men det åt jag i alla fall inte av. Och så gick vi faktiskt från skolan till stan (parkeringen som är gratis inne i stan på kvällarna var full..) - så vi fick väl 30 minuter promenad kanske.

Vågen stod i alla fall på -7,5kg sen i påskas i alla fall. Sakta men säkert så. Framförallt så vill jag få 3,7 till - det ger mig en tvåsiffrig vikt och det känns ändå jävligt bra som mål.

Bävar lite för nästa helg dock - vi ska på vin och delikatessmässa (Vin i Västerås) - men jag ska försöka komma igång med lite motion i någon form i veckan i alla fall..

• izredam

Ah, på så vis. En av tjejerna jag jobbade med i somras hade det likadant, hennes sambo fick jobb i kiruna över sommaren och sen fick han fast jobb. Han är dessutom brandman och sånna jobb är det inte direkt gott om - men hon är inte så sugen på att flytta till kiruna, det är jääääääävligt långt bort liksom :P

Vi har fått ett subway till, så nu har vi faktiskt två. När vi flyttade hit för två år sen så hade subway precis slagit igen i västerås - så att de nu har öppnat ett andra känns lite knäppt... Vi har fått ett nytt max och ett taco bell också sen vi flyttade hit så snabbmat råder det ingen brist på... tyvärr...

• izredam

Vi försöker att inte äta ute mer än ett par gånger i månaden. Men vi gillar mat... Oftast blir det dock inte så mycket  värre än om man skulle äta hemma. Går vi till vårat stammis thaiställe t ex så är det ju inte värre än om jag hade gjort samma gryta hemma... bara att de gör den bättre. Jag skär hellre ner på godis och allt sånt där än på mat. Det kommer gå långt innan jag går med på att inte äta den mat jag vill ha :P

• izredam

Jag har också tänkt ta tag i mätningen. Men jag känner att på de 7kg jag har gått ner så måste jag ju ha tappat någon centieter någonstans? Eller? Men jag är rädd att det inte är så så jag vågar inte riktigt mäta...

Idag är jag genomförkyld dock. Var lite halvsjuk förra helgen - så jag trodde att det var över nu, kände mig frisk i veckan men i natt vaknade jag och var genomtäppt och kunde knappt svälja. Så surt. Skulle pluggat matte idag men jag har bara orkat ligga i sängen och halvtitta på tv och sova.

Ikväll blir det tacos och glass också - på tal om att äta nyttigt och sådär ;)

• izredam

Jag räknar också lite lagom, undermedvetet liksom - man lär sig ju ungefär hur mycket kalorier det blir i saker liksom och man vet ungefär hur mycket man äter och så :) Det handlar ju inte så mycket om att man äter exakt 1792kcal liksom som att man äter ungefär 1800 ;) Jag brukar försöka avrunda uppåt också - vågar inte försöka avrunda åt olika håll och jämna ut det då kommer jag bara bli för snäll mot mig själv är jag rädd :(

Blir också världens sjukaste. Alltid. Sambon kom hem från skolan för lunch nyss och tyckte att jag såg ut som världens ynkligaste där jag ligger i soffan med kuddar och filt och thékopp och hela fadderullan... Imorgon ska vi på hockey så bäst för mig att jag är frisk då (första "riktiga" sportgrejen jag ser live ever så det ska bli roligt) - dessutom går jag heldag i skolan imorgon och jag MÅSTE gå på föreläsningen på förmiddagen, annars har jag missat båda föreläsningarna som kommer på duggan på måndag...

• izredam

Förkylningen har gett sig en aning, fortfarande långt ifrån frisk - men i alla fall bättre. Idag är det skola, hem för lunch och gos med katten, skola, åka och låta sambon sparka igång en fotbollsträning, hockey med ett par kompisar och sen hem och sova som gäller ^^ Så bäst för mig att jag är frisk ;)

• izredam

Jag överlevde dagen, pluspoäng på det :P

För övrigt måste jag heja på mig - min ring sitter helt klart lösare än den gjorde i vintras! Win! :D

• izredam

Jag har en labb och en dugga imorgon, så om jag ska orka plugga hela dagen (ska träffa min labbpartner vid 19 ikväll och kika på labben en sväng) - så får det bli en kortare promenad om en stund för lite frisk luft och sen får det bli en dusch, myskläder och lite godis (vilket jag inte hade tänkt, men sambo kom hem med choklad till mig och honom när jag hade skickat honom till ICA för att köpa skinka...) :)

• izredam

hund har jag ju ingen dock ;) Och katten vill inte gå ut på promenader xD Och idag så är jag VÄLDIGT glad för att vi inte har någon hund. Regnigt och jävligt är det >.<

• izredam
    Chicita skrev 2012-09-26 22:23:20 följande:
    hehe sorry... läste för snabbt, tyckte att du hade tagit ut labben på en promenad (Labrador alltså) Tungan ute
    nej, hade gärna haft en hund annars - men vi har inte tid och plats känner vi så det får vara tills senare i så fall. Svärföräldrarna har ju hund så vi får nöja oss där. Och så har alla sambons släktingar hundar åt alla håll :P
Svar på tråden Walk a mile!