Walk a mile!
Grejt, nu verkar det som att det vi ska redovisa inte kommer gå att redovisa. Programmet kraschar tydligen med jämna mellanrum. Fuck. Och jag håller på att bli sjuk. ( Inte min dag idag, förtjänar helt klart att vila tycker jag!
Grejt, nu verkar det som att det vi ska redovisa inte kommer gå att redovisa. Programmet kraschar tydligen med jämna mellanrum. Fuck. Och jag håller på att bli sjuk. ( Inte min dag idag, förtjänar helt klart att vila tycker jag!
Det blev ingen bio, det blev migrän. Yay. Det hänger kvar lite idag också så nu är det stora frågan - orkar jag gå till skolan eller ska vi bara packa oss in i bilen och åka ner och fira påsk istället? Vore ju bra att gå på föreläsningen är klart... Åh >.< Tänkte ev. försöka mig på en promenad med svärföräldrarnas hund ikväll, så att man kommer ut lite i alla fall. Skulle bli kallt i helgen dock så understället åker med ner så jag slipper frysa :)
Vi gjorde något fantastiskt i torsdags när vi skulle åka hem till föräldrarna, vi glömde påskäggen hemma. Så nu när vi kom hem igår hade vi inte bara de påskägg vi blivit påtvingade hemifrån utan också de tre, rätt stora ägg, vi har som skulle varit till våra syskon... Aja, som "tur" är så mår jag illa av ungefär 3 godisar så sambo lär äta det mesta...
Motion? Vad är det? Det har regnat och varit kallt och jävligt. Vi gick de typ 500m som är hem till farmor från min pappa igår, och tillbaka. Men det var typ allt. Och idag spöregnar det... Funderar på att kämpa mig ut i alla fall, med underställ och sådär kanske det inte blir så kallt. Och tänk den varma duschen sen efteråt. Tror faktiskt jag ska se till att göra det. Heja på mig!
Kom iväg, och det blev inte de 3,5km jag hade tänkt (har inte gått mer än 3 förut och visste inte hur knät skulle palla med...) - men jag kom ut och efter 500m så hade jag inte ont alls, så jag utökade sträckan redan då med ungefär 1km. Efter 2,5km hade jag fortfarande inte ont... Så det blev 5. Helt klart godkänt när det är runt nollan och spöregn ute. Nu blir det allt en vaaaarm dusch och sen one piece i soffan hela kvällen.
Svärfar pratade förresten om stavgång i helgen. Jag skulle ha provat hans, men jag hade så himla ont i huvudet i fredags och sen i lördags så åkte vi till min pappa och då blev det ju inget av det. Men han pratade om att hans rygg har blivit bättre av det, och hans pappa (sambos farfar alltså) går bättre han med med stavar efter hans höftoperation... Är det någon som har provat att gå med stavar som kan rekomendera det?
Nej, det kan ju mycket väl vara så att det är dåligt för dig på grund av något annat också...
Idag har jag träningsvärk, överallt. I armar, mage, ben. Jag vet inte hur jag har lyckats... Men det är väl bra antar jag... Sambo har träning ikväll, så jag tänkte gå ut och gå då.
Lovar att komma med en stavrapport när jag väl har köpt ett par, får ev. vänta till nästa månad dock - katten ska kastreras på fredag och vi har inget exakt pris på det (glömde fråga när jag bokade tiden, men jag har en kompis som kastrerade, chip-märkte och vaccinerade på en gång och betalade 1600kr för det - så mindre än det antar vi...), men för oss som studenter som dessutom har haft tre födelsedagar i familjen den senaste månaden så är det lite ont om pengar just nu. Dessutom tänkte vi försöka göra något roligt på vår tvåårsdag imorgon...
Fick huvudvärk framåt eftermiddagen, så jag tänkte att nej det får bli en längre promenad imorgon istället.
Sa till sambo att tvinga ut mig imorgon förmiddag, sen åkte han iväg på träning och jag skulle gå och lägga mig var tanken för att försöka bli av med huvudvärken. Men jag blev så trött på mig själv, jag vet ju att det är såhär det slutar varje gång jag börjar träna, med bortförklaringar åt olika håll - så nej, jag gick ut i alla fall. 3km blev det, men träningsvärken var verkligen hemsk! Jag övervägde att ge upp redan efter 500m. Vad kan jag ha gjort för att få sån träningsvärk egentligen?
Lyfte precis en enorm sten från mina axlar. Jag klarade min tenta som jag skrev om här för ett par veckor sedan. Vilket gör att jag nästan inte är orolig för att jag inte ska få studiemedel nästa år. Nu är det bara den där labben vi redovisade förra veckan som ska bli klar och så ska vi lämna in rapporter på de labbarna. Och allt annat. Skönt att det snart är sommar <3