Inlägg från: sofiasmamma |Visa alla inlägg
  • sofiasmamma

Walk a mile!

Vi gick en kort promenad nu på fm och snart ska vi traska ner på stan, hela lilla familjen.

Totalt 1,5 - 2 timmar tar det nog dit och hem.

Ett av våra ärenden: titta på vigselring till mig. Men det är inte så spännande iofs, jag ska bara ha en helt slät, smal ring i vitguld eftersom jag har en förlovningsring med bling. :)

• sofiasmamma

Yes, härlig promenad till och från stan!

Bestämde mig dessutom för att jag inte vill ha någon vigselring, det räcker så bra med den jag har. :)

• sofiasmamma

Vi har precis ätit en älgfärspaj med trattisar, rosmarin, lök, tomat och creme fraiche. Mmm! Nu några bitar mörk choklad, sen har jag en ljuvlig chokladglass i frysen som ligger illa till... :D

Kul att höra vad ni andra hittar på för gott att äta! Imorgon åker grillen fram!

• sofiasmamma

Två kortare promenader här, en på kanske 15-20 och en på bara 5-10 min, har haft fullt upp med besök och hemmafix.

Vi har dock ätit gott, grillad oxfilé, halloumi och potatiskroketter, några bitar aladdin mörk till efterrätt... Vi måste ju fira att vi fyllt i blanketten för hindersprövning! :)

• sofiasmamma

Igår var det slappt, bara en 20-min promenad.

Nu har jag gått 45 min och ska gå 30 efter lunch, får se om jag drar ut lite längre på den promenaden.

Det känns ju så jäkla skönt när man har gått!! Och när man kommer in i den där längtan efter att komma ut och gå... underbart.

• sofiasmamma
    Chicita skrev 2012-03-27 16:54:18 följande:
    Nu är jag stolt Skrattande
    45 minuter blev det i rätt bra tempo
    Härligt!!
  • sofiasmamma

Vi provåt vår bröllopsmeny igår! Jättegott, fast allt var fel!

Vi bara skrattade till slut, de måste ha fått ngn blackout... vi fick dessutom en extra rätt som egentligen skulle till det enda andra paret i hela restaurangen... Haha.

Kocken lyssnade på våra synpunkter och vi ska tillbaka nästa vecka för att prova rätt rätter...

Han kanske hade förväxlat oss med ngt annat brudpar? :D

Som tur var gick jag två vändor igår. Bara en jättekort hittills idag men det blir nog en till på em.

• sofiasmamma
    Chicita skrev 2012-03-29 12:35:42 följande:
    Det jag tänkte här var att man kanske kan få känna sig lite duktig när man gick två vändor till soptunnan istället för en. Och när man parkerade bilen lite längre bort på den stora parkeringen när man skulle handla.
    Osv... Små steg som säkert är helt verkningslösa när det kommer till motion, men som kanske kan bryta tankemönstret och uppmuntra till att man vill göra mer Glad

Det är precis vad jag behöver, den extra pushen!

Att rapportera här motiverar mig extra mycket, man vill ju ha ngt att rapportera! :)

Jag har tränat förr, både på gym och i grupp, men det passar inte mig. Det enda jag tycker om är promenader och yoga och båda kan man göra på egen hand. Perfekt! Blir just ingen yoga nu dock, lite synd...

• sofiasmamma

Oh vad jag är glad, har gått drygt en mil idag och i rätt bra fart också!

Det blir så mycket lättare när det är vår (även om det var kallt och haglade en stund).

Jag hade en plan B, att ta bussen tillbaka om det blev för dåligt väder, men så klarnade det upp och jag hade ingen ursäkt... :D

Gräsänka ikväll så då ska jag se en film jag tänkt se i 4 år (!) och äta jordgubbar & choklad. Mums! Ha en fin kväll!!

• sofiasmamma

Snö och extrem blåst = så lite ute som möjligt. Vi tillbringade ett par timmar på ett köpcentrum i stället.

Inte min favoritsyssla, jag blir helt utmattad av allt folk/stress/liv/köphysteri. Men vi var så illa tvungna att handla div. saker. Så skönt att komma hem! :)

Hoppas på bättre väder imorgon!

Svar på tråden Walk a mile!