Inlägg från: sofiasmamma |Visa alla inlägg
  • sofiasmamma

Walk a mile!

Chicita skrev 2012-03-31 21:10:22 följande:
    Vi har helt nybyggt så vi har inga spöken här Glad
    Men farmor brukar stå bakom mig ibland. Kan känna hennes hand på min axel lite då och då...

Hehe och ja jag menade att du har ju sällskap om du har spökena där Flört
    Åh, jag har träffat morfar i drömmen flera gånger, men känner starkt av alla mina "gamla" (mormor, farmor, gammelmoster, morfar & farfar). Tryggt att känna att de är med oss. :)
  • sofiasmamma
    Chicita skrev 2012-03-31 21:36:40 följande:
    Jag ska inte påstå att jag direkt tror på spöken, andar och sånt. Jag tror på det jag upplever själv och som jag inte kan förklara på något annat sätt. Men även när jag själv är med om något så kan jag till 99% hitta en naturlig förklaring till saken...
    Så tro nu inte att jag är något supermedium som flummar omkring med salviarökelse här hemma Tungan ute

Haha, vadå, ingen rökelse? ;)¨

Nej men allvarligt talat är det lite synd att det är den bilden alla får, en flummare. Alla jag känner som är inne på det här spåret är moderna "normala" människor. No offence till de flummiga, de behövs de med!

Vet alldeles säkert att någon vakar över min familj. Har hört att man kan "be om hjälp" och det gör jag när det känns för tungt. Skulle vilja veta vem/vilka som är min skyddsängel/ledsagare. Andra får tycka och tänka precis vad de vill, jag vet var jag står. :) Min sambo t.ex, han tycker detta är störtlöjligt, men vi låter varandra hållas. Man kan ju inte tycka/tänka lika om allt. :)

• sofiasmamma
    Chicita skrev 2012-04-02 12:59:05 följande:
    Ja jag känner det jag också... Obestämd
    Men ska försöka ta en lugn 30 minuterspromenad på bandet i alla fall
    Samma här, massiv huvudvärk hela dagen och ont i svalget. Iskallt ute dessutom även fast solen skiner. Nej, det blir ingen promenad idag, mer än ett par hundra meter när jag ska på styrelsemöte ikväll (som jag inte har lust att gå på när jag känner mig så sliten). Men det blir bättre! :D
  • sofiasmamma

Slappt här. Enda motionen på flera dagar är dagens tur på stan med Fia i bärselen (iaf. 8 kg att bära på).

Vi har åkt till stugan utan vagn (den kommer imorgon kväll). Siktar på en kortis med bärselen i em/kväll och likadant imorgon, men sen hoppas jag att det blir längre. Det är så attans kallt bara!

• sofiasmamma
    passionsblomman skrev 2012-04-05 12:31:55 följande:
    Idag har jag så fullt upp att jag måste ta mig tid att promenera. Så jag får energi till allt det andra. Dessutom är det Så, hur gör du idag för att gå de där metrarna vi ska peppa varandra till?
    Jag lämnade Fia med mina föräldrar och gick en runda i rask takt igår. Tänkte först låta bli, men som du säger, det är ju just då man behöver peppa sig själv. Jag kände att det började krypa i benen. Mätte upp sträckan, det är bara 2 km, men som ngn skrev - 2 km är ju mer än 0 km.  :)

Ska gå en vända till idag, bara en kortis, men iaf så jag inte tappar sugen. Kallt är det, men man blir ju varm av att gå!

Glad påsk!!
  • sofiasmamma

Nu har vagnen och mannen anlänt så vi tog en tur runt sjön, råkade bli en extrasväng också så vi var ute i 1 h & 40 min. Fy tusan vad det blåste kallt men som tur var hade vi lä och sol större delen av sträckan.

Vi funderade i början om vi skulle vända om pga kyla och lerig väg, men vi stod emot och det känns så bra. :)

GLAD PÅSK!

• sofiasmamma

Jag mår också illa, hade inte tänkt äta så mkt godis men vi får alltid jättestora ägg från jobbet och i år var vi inte lika många som vanligt i stugan... Ajdå.

Har mått superilla hela dagen.

Vi gick iaf. 8 km igår, känns bra!

• sofiasmamma

Idag har vi bara ätit & åkt bil, kanske är därför jag mår illa... :D

Det är ju de där extra vändorna som är så bra, och ärligt talat, de långa promenaderna (2 st) vi gick nu i påsk var jag väldigt osäker på om de skulle bli av. :)

• sofiasmamma

Skruttväder och jag känner mig hängig så det blev bara 20 min idag. Skruttdag öht med sura mail och huvudvärk. Men nu har jag skrivit av mig i gnälltråden och imorgon är det säkert sol igen! :)

Ska bli intressant att höra vad du tycker om stavgång izredam!

• sofiasmamma

Här kommer jag med en dålig ursäkt... vi har hälsat på pappas moster idag (en underbar kvinna på 92 år) och jag hade tänkt promenera hem, men det blåser så illa kallt!

Jag gick iaf. 1,5 timme igår sammanlagt, men knappt någonting tis-ons.

När jag provade min klänning häromdagen insåg jag att mina armar/rygg inte alls ser ut som jag vill (jag är fantastiskt duktig på att bara se vad jag själv vill se...) så nu måste jag skärpa mig igen.

I stället för att gå ut i kylan så ska jag testa ett nytt yogapass, här hemma. Funkar det inte nu (svårt om dottern börjar klättra på mig) så har jag inga ursäkter ikväll när min blivande ska kolla på hockey. :)

2½ månad kvar (och nej, det är inte bara bröllopet som är målet, det är en livsstilsförändring som måste ske). :)

Svar på tråden Walk a mile!