passionsblomman skrev 2012-05-30 11:31:35 följande:
Asjobbigt. Folk är väldigt bra på att tala om hur man istället eller egentligen borde göra-med det mesta i livet faktiskt. Jag har på senare år börjat sålla riktigt rejält i fråga om vem jag talar med vad om. Alla ska inte ha access till allt i mitt liv och det jag gör är inte till för att dissikeras av alla andra. men däremot bollar jag saker med dem jag tror och upplever möter mig där jag är, för vi behöver dela våra liv med andra.
Ja, samma här. Jag kan känna att jag verkligen inte vill ha en massa åsikter jag inte bett om.
Så jag drar mig undan. Droppen var när jag väntade Sofia och min kommande förlossning skulle diskuteras runt fikabordet på jobbet och en av kvinnorna på min avd. började kommentera mitt underliv. Jag har sällan känt mig så kränkt! Det satt män med vid bordet och alla började skruva på sig men hon bara fortsatte. Usch.
Lite OT men jag blir så provocerad. ;)
På jobbet är alla träningsfanatiker på olika sätt och om man inte är med i träningsstegen så kollar alla snett på en, likaså om man inte deltar i vårrus och annat (jag har ställt upp massor med gånger men jag vantrivs verkligen, det är så trångt & jobbigt).
En gång skrev jag upp (på "övrigt") att jag varit i skogen i två timmar. Gissa om jag blev hånad och utskrattad.
Jaha... så två timmars terrängpromenad får inte motsvara 30 min promenad i stan? Suck.
Nu har jag iaf verkligen kommit igång igen efter alla resor och annat, känns jättebra. Promenader och armhävningar är det som står på schemat nu.