Walk a mile!
Kanske... Vi har ju brevlåda och brevbäraren kliver inte ens ur bilen. Men bilen måste skällas ut ordentligt när den kommer
Kanske... Vi har ju brevlåda och brevbäraren kliver inte ens ur bilen. Men bilen måste skällas ut ordentligt när den kommer
Kan det vara något med färgen på bilen? Att det är en färg som dom ser bättre än andra färger eller något?
Tja det är ju möjligt. Här skälls det mest när han ser postbilen. Han skäller på andra bilar också ibland. Men postbilen blir han helt hysterisk över
Ja om man inte har någon som släpar ut en så brukar det vara svårt att ta sig tid...
"man hinner"... "gör det sen"... "tråkigt väder, det blir bättre i morgon" osv.
Men destå nöjdare tycker jag att man känner sig om man gick ut och promenerade utan att man var tvungen pga att någon var kissnödig
Det låter som en bra plan
Ajdå, jobbigt när man har press på sig att hålla en viss längt på uppsatserna. Själv tycker jag ju att det är viktigast att man får med allt och har ett bra "flyt" i det hela
Jag har haft några långa dagar nu, dels i går då jag skulle till ortopeden på förmiddagen och sen stänga butiken på kvällen. Och i dag när jag öppnade, men ändå jobbade till 16 (och sen gick bussen sönder på vägen hem så vi fick "lifta" med en redan rätt full buss som går långa turen, så att balansera stående i en buss i 25 minuter är rätt tröttande )
Det har alltså inte blivit så många promenader tyvärr.
I morgon är jag ledig, men måste tvätta och lite sånt. Ska försöka gå någon lite längre vända hur som helst
Ja visst kan man fylla ut lite genom att brodera ut meningarna generellt lite här och lite där. Men det är synd om man måste göra så.
När man skrev för hand förut så kunde man ju skriva med lite större bokstäver och på så sätt "fuska" sig till en längre uppsats. Men det går ju inte i dag när allt skrivs på datorer. För då kan ju läraren helt enkelt bara säga att man ska använda en viss font och en viss textstorlek, så vart det kört sen
Jepp, jag står och går hela tiden. Så det ger ju lite. Även om kroppen vänjer sig vid det och till slut inte räknar den "motionen"...
Att städa är ju rätt bra motion faktiskt så du har nog fått ihop din träning i dag ändå
Hunden har ju varit lite ovillig att gå några längre sträckor på senaste tiden och jag har inte varit helt ok så jag har inte orkat heller.
Så vi gick ut för att gå den vanliga "runt 6-snåretvändan" som brukar ta ca 15-20 min inklusive stanna och lukta-pauser. Ibland blir det en runda och ibland vill han vända när han har gjort nr2. Men det brukar ta lite drygt en kvart hur som helst.
I dag ville han fortsätta gå och han visade inga tecken till att vilja ha sin pipis som låg i husses ficka, vanligtvis blir husse mer eller mindre trackasserad av att Elox följer husse i hälarna eller går baklänges framför honom när han tycker att han ska ha sin piip (normalt sett så fort han gjort klart det han ska ute).
Så vi tänkte att vi väl kunde fortsätta och chansa på att kunna få gå "lilla grisrundan" - döpt efter en svinstia som ligger vid vägen där.
Det brukar ta ca 30 min och är alltså ingen jättelång vända.
Första och sista delen av rundan är samma väg, men när man kommer till ett vägskäl så kan man välja höger eller rakt fram och gå en liten "ögla" och sen vara tillbaka i samma vägskäl.
Vi brukar gå rakt fram om vi ska gå lilla rundan och till höger om vi går långa, men inte alltid, vi varierar lite...
Han ville gå åt höger så vi gjorde det och tänkte att han tar väl vänster här framme då för att komma in på lillrundan.
Men nej, han ville gå långa rundan.
Trots att jag bara hade gummistövlar så tyckte vi att det var värt eventuella skavsår nu när han ville gå den av egen fri vilja så vi följde med. Och det blev alltså i slutänden drygt en timmes promenad (när vi gick den ofta så tog den mellan 45 min och 1 timme, men nu orkade vi ju inte hålla samma takt som förr).
Så nu är vi nöjda och belåtna alla tre och ska "fira" med en kopp kaffe och en liten skål med glass
Tja fast jag vet inte om det var en engångsföreteelse
Men vi håller tummarna för att det kommer att vara lättare att få med honom på några längre vändor också i alla fall.
Jobbigt när man inte har någon "draghjälp" för att komma ut, men å andra sidan så blir väl promenaderna mer effektiva
Hoppas att din mamma blir frisk snabbt så du kan få hem vovven i alla fall. Man saknar ju dom rätt mycket när dom inte är hemma
Börjar bli lite lätt trött på min otur nu.
Förutom förkylningen som inte riktigt har brutit ut än - men som av och till har blossat upp och gjort mig rejält dålig... Så har jag nu fått en stressfraktur i min trasiga fot.
Det är inte första gången, och jag får dom väldigt väldigt lätt.
Men det är såååååå fruktansvärt frustrerande
Så fort jag börjar få lite sug för att röra mig mer än normalt så händer det något...
Nu räcker det