Inlägg från: Chicita |Visa alla inlägg
  • Chicita

Walk a mile!

Ja hon hade en brun mugg med drake på i år och det var hunden upp i dagen (minen på draken alltså). Just den där minen när han tycker att han också skulle ha smörgås med skinka istället för hundmaten i skålen Tungan ute
    Jag tänkte först köpa den, men hon hade bara en brun kvar. Så nu blev det muggar utan drakar Glad

• Chicita

Ja den där "jag har inte ätit på 14 dagar och jag vill jäääättegärna ha din smörgås" 
    Just den minen ja  Flört

• Chicita

I dag behövde jag gå och handla sytråd. Så jag tog med Elox och gick.
    Ca 10 min hemifrån upptäckte jag att jag hade glömt tygproverna så jag vände och gick tillbaka.
    Fågelvägen är det nog bara 5-600 meter till tygaffären. Men för att komma dit måste jag gå först en lång krok åt höger och sen en lång krok åt vänster så det blir nog närmare 2 kilometer. Så jag hade ju hunnit en bit när jag upptäckte att jag måste vända liksom  Tungan ute
    Huset bredvid tyghuset är veterinären, så vi gick dit och köpte en ny pipleksak (eller rättare sagt två, han ville ha en blå också och inte bara en ny röd Flört) och så blev det en säck hundmat också som jag fick släpa hem sen.

Så nu är vi helt slut båda två. Det var riktigt varmt ute också så det hjälpte ju till 

• Chicita

Hehe han är en mycket bestämd liten herre.
    Att försöka få honom att förstå att det är vi som bestämmer är inte det lättaste Flört 

Ajaj... det låter inte skönt. Ischias har jag också känningar av lite då och då. Inte det skönaste man kan ha inte.
    Hoppas massagen hjälpte läkningen lite i alla fall. och ha så trevligt på bion i kväll Skrattande 

• Chicita

Hehe man är ju aldrig nöjd Loanne Flört

Är det varmt - så är det för varmt
    Är det kallt - så är det för kallt
    om det är uppehåll så borde det regna
    om det regnar borde det vara uppehåll osv Oskyldig

Jag har jobbat nu och det är verkligen grisvarmt på jobbet. I fredags stod jag i receptionen och svettades floder.
    Så i går bestämde jag mig för att strunta i klädkoden och ta ett par capribyxor (visserligen svarta så det är ju rätt färg) men utan nylonstrumpor under och så köpte jag två svala blusar som väl inte liknade de sommarblusar som dom andra fick för 3 år sen (när jag inte var här Flört) men som i alla fall inte är långärmade eller tjocka.
    Så nu kan jag hålla mig sval och fräsch. Eller tja någotsånär i alla fall Tungan ute

• Chicita

Ja visst är det rätt Svenskt Flört

Jag jobbade till 23 i går och började 7 i morse så jag sov över på jobbet (tur att det är ett hotell liksom Tungan ute) så i dag har det inte ens blivit en promenad.
    Däremot märkte jag att jag har svullnat upp väldigt mycket i magen. Jag har nästan tappat midjan helt och den har jag alltid haft. Så nu måste jag göra något.
    Och jag är bara svullen, jag har inte gått upp något alls i vikt... Jag köpte massor med frukt nu som jag kan frossa i och få i mig både vitaminer och fibrer istället för att sitta och småäta på godis när jag blir sugen.

Få se om jag kan damma av promenadbandet och börja röra mig lite på det också Glad 
    Sen tänkte jag försöka börja lite nu i veckan med GI igen även om jag inte alls är strikt.
    Jag plockar helt sonika bort bröd (till ca 95%) och försöker undvika potatis och ris när jag kan. Pasta äter jag så sällan att jag verkligen vill äta det när jag får chansen. 

• Chicita

Jag tror att det beror på stress Loanne. Kanske lite för mycket socker också och dåligt med sömn.
    Jag börjar märka att min kropp bara vill sova. Jag är så otroligt trött. Måste nog ta det lite lugnt ett tag här snart och släppa alla måsten...

Ja pasta är jättegott Skrattande 
    Men min make äter inte pasta, så jag får passa på när dom serverar det på jobbet... 

• Chicita

Jag är ledig ett par dagar nu och även ledig nästa vecka. Så jag ska försöka göra lite saker som jag tycker om och som inte stressar mig Glad Men även vila...

Det lät som en härlig promenad Glad 
    Och du får ha så trevligt på gymmet i kväll.
    Jag har varit hos en kompis och sytt barnkläder (medeltidskläder) och nu sitter jag och vilar lite i soffan. Har sytt klart det som skulle handsys på makens struthätta så jag har fått lite gjort i alla fall även om det inte är i motionsväg.
    Blev i och för sig en rätt lång morgonpromenad med hunden i morse då han ville pruppa men inte riktigt hade ro till det... Så vi gick tills han lyckades helt enkelt... Flört 

• Chicita

Tja jag vaknade och mådde lite dåligt i dag. Hoppas att det ska släppa snart. 
    Men jag har ändå hunnit sy klart klänningen till kompisens lilltjej och tänkte försöka hinna i alla fall börja med tunika till grabben där i alla fall.
    Det hade varit skönt att få ordning på de kläder som inte är till oss, så jag inte behöver tänka på dom sen Glad 

Nu ska vi i alla fall ut en liten vända med hunden även om det bara blir en kortis.
    Senare ska vi unna oss färska jordgubbar och en liten klick vaniljglass med riven choklad (stracciatella) 

• Chicita

Jag har precis vaknat från min kvällslur eftersom jag ska jobba i natt.
    Känner mig sådär skakis och illamående som jag brukar göra när jag sover på kvällen och i morgon bitti kommer jag defenitivt inte må bra när jag åker hem... Första natten är alltid värst till att börja med. (nu blev det bara en natt denna gång dock) Så nu gäller det att ladda så man orkar med natten i alla fall

• Chicita

Nattpasset gick väldigt bra. Ovanligt mycket spring på natten bara. Så även om jag hade fått "tillstånd" att hoppa över den mesta städningen så hade jag häcken full hela natten ändå.
    Har fått sova ungefär 3 timmar efter att jag kom hem. Men sover jag mer nu så kommer jag aldrig kunna sova i natt. Så jag får ta en dag nu då där jag mår lite skit - och hoppas på att det vänder snabbt till i morgon Glad 

• Chicita

ja det får vi hoppas Loanne.
    Det är jobbigt att må sådär illa, även om det inte är riktig magsjuka utan "bara" en upprörd mage eller något... 

• Chicita

Oj det blir nog svårt med motivation... Jag skulle behöva en portion själv också.

Min yrsel har varit riktigt dålig ett tag, jag jobbar typ 110%, försöker hinna måla om huset och sy 4 nya outfits till medeltidsveckan. Så det där med motionen har fått stå tillbaka eftersom jag inte har tid Obestämd 
    Behöver fler timmar på dygnet känner jag 

• Chicita

Här har det varit lugnt ett tag så jag puffar lite.
    Kanske några nya är intresserade av att komma in och försöka motivera oss, och samtidigt bli lite peppade själva.

På jobbet är det just nu en utmaning.
    Man ska vara aktiv 30 min om dagen utanför arbetstid, på ett sätt som ökar pulsen.
    Raska hundpromenader räknas, så jag har verkligen försökt haka på och pricka av aktivitet nästan varje dag Glad 
    Annars när det är såna där utmaningar så brukar det vara i form av "spinningpass 30 min" osv... Och den nivån kan jag inte ligga på så då kan jag inte heller vara med.
    Men att få upp pulsen i 30 min funkar superbra när vi ju har massa backar här som måste forceras om vi ska komma någonstans. Så då får man upp pulsen automatiskt. Och så kanske man kan småjogga lite i nerförsbackarna också så länge knäna inte protesterar allt för mycket Glad 

• Chicita

Snart ska jag få hjälp att komma igång med lite vettig träning (alltså mer strukturerad) via smärtutredningen jag går på Glad

Men det här fina höstvädret har ju också gett en del fina promenader med hunden så det känns som om det går framåt här Glad

• Chicita
    Ello Tack Glad
    Men jag tror att du missförstod mitt första inlägg. Det är inte så att jag har haft några problem att gå 30min om dagen. Vi har hund så han måste ju ut och kissas och så liksom...
    Men pga yrseln som har tillkommit utanpå smärta och skador som jag har så fick jag svårt att gå långpromenaderna. Så jag kanske var ute 5-6 ggr men bara 15-20 min åt gången och vi tog det lugnt när vi var ute då,  hunden fick bestämma takten.

Det jag försökte puscha mig själv till  i början var att klara av 30 min i sträck (eller hellre mer) med lite högre takt, där alltså yrseln ökar.
    Utmaningen på jobbet (som jag skrev om ovan) är 30 min förhöjd puls om dagen. Det betyder alltså att jag gott och väl kan klara det även på mina korta hundrastningar genom att gå upp i området ovanför oss, eller i skogen ovanför. Även om jag bara är ute 15 min i taget alltså... Glad
    Och det är första gången dom har haft en sån utmaning. Annars har det alltid varit att man ska göra fyspass på minst 40 min eller att man ska gå 5 kilometer i sträck eller något sånt och det kan jag inte göra...

Utmaningen här i tråden är att försöka öka motionen i den takt man klarar - utan att ha dom där prestationstvången som finns i många andra trådar här.
    Man kan parkera bilen lite längre från entrén eller hoppa av bussen 1 hållplats innan och gå en liten bit, eller vad man nu klarar.
    Glad
  • Chicita

Tja men det var mest för att få upp pulsen eftersom det var utmaningen på jobbet Flört
    Inte för att jag är sugen på att börja springa.
    Mina knän skulle nog inte gilla det heller

Huvudsaken är att man gör det man kan Glad 

Svar på tråden Walk a mile!