Inlägg från: Chicita |Visa alla inlägg
  • Chicita

Walk a mile!

snowstars skrev 2013-04-28 11:37:05 följande:

Köpte en smartphone igår och har laddat ner appen Runkeeper. Så nu kan jag mäta hur långa promenaderna är och hur lång tid det tar att gå dom. Lite kul, faktiskt

Ja vi körde något liknande när vi blev med hund för några år sen. Den vi hade räknade ut ungefär hur många kalorier man hade brännt också (den kände av höjdskillnader också och räknade med att det tog mer energi att gå upp för en backe än ner)  så man blev mer motiverad att äta nyttigt med. 
    För när appen berättade "bra jobbat, du har förbränt ett halvt äpple" så blev man ju inte så sugen att gå och ta en kaka till kaffet liksom Flört 
  • Chicita
    snowstars skrev 2013-04-28 12:31:23 följande:
    Yes, kalorierna fanns med här också. Fast jag och sambon hade bägge på appen samtidigt och gick samma runda. Hans telefon började dock räkna efter nästan en kilometer. Ändå hade han bränt mer kalorier, fastän han "hade gått kortare".. Undrar hur bra det stämmer det där ;)
    Slår ni in längd, vikt, kön och ålder också?
    För det gör stor skillnad... Även in en del tabeller så kan det skilja massor åt bara om man väger olika eller om man är olika kön men man utför samma "arbete"... 
  • Chicita

Det kan väl vara det som är grejen då snowstars... Om du inte fyllt i den helt och han inte alls så har ni ju inte rätt referenser inlagda och då kan det ju visa helt galet Flört

Jag sitter här med en vovve som har ont i tassen (eller om det är "handleden" på ena frambenet) och haltar när han anstränger sig för mycket.
    Så det blir väldigt lugnt för mig.
    Han måste vila och han vilar bäst om han får ligga i mitt knä eller så att han känner att jag är där genom att ligga med ryggen mot mig. Så det är bäst att sitta på plats i soffan när jag inte jobbar just nu Tungan ute 

• Chicita

Jag vet inte riktigt vad som hänt. Han började bara halta. Maken sa att han hade ynkat och slickat tassen och så haltat ett par steg dagen innan när dom var ute och gick. Men sen hade han varit som vanligt och jag kunde inte hitta något sår eller nåt. Möjligtvis en torrspricka i trampdynan...

Men efter 3 dagar med smärtstillande + att jag lindade "handleden" en dag så han fick lite avlastning (och så har jag smort trampdynorna med finfin salva) så har han nu inte haltat något i går i alla fall. Så vi har inte gett någon tablett i går kväll. Få se om han behöver i dag igen eller om det har gått över nu.
    Det kanske var en stukning eller nåt. Han hoppar och studsar ju mer eller mindre hela tiden Tungan ute

Ja det var inget roligt väder här heller i morse.
    Kallt och trist. Hotande regnmoln. Men nu verkar det ha släppt lite. Det är i alla fall sol på fasaden mittemot där jag jobbar Glad

• Chicita

Ja man ska nog inte ta dom på blodigt allvar snowstars Flört
    Det är väl mest att se som en motivation. Om den säger att du har bränt 125 kalorier så kanske du inte sätter dig och äter en stor chokladkaka med 250 kalorier liksom... Så man kan få in lite automatiskt sunt tänk... "bara för att"...

Jag får se hur han mår när jag kommer hem i dag. Men det var ju i alla fall lite bättre i går... Glad
    Hoppas din också mår bättre nu

• Chicita

Det blåser här med. 
    I morgon har jag sovmorgon.... vilket jag ska ta vara på och soooooova. Jag behöver verkligen det. Men det blir en spännande kväll i morgon.
    Årets första buss kommer (och jag har aldrig hanterat bussar på det här hotellet) och det är dessutom afterwork (och jag har inte jobbat när dom haft det heller)...
    Så det blir spännande Glad 

• Chicita

Upptäckte lite brister i baren (dom erbjuder en hel del drinkar, men alla ingredienserna finns inte i hotellets bar utan man måste springa och hämta i andra baren... Även om man bara säljer 2 drinkar på en kväll så är det inte bra service när personalen försvinner 15 min för varje drink liksom pga att dom måste hämta och lämna ingredienser) så det har jag tagit upp med cheferna.
    Har också sett att vissa priser inte finns tillgängliga. Sånt där som "alla vet"... Men om man är ny så vet man ju inte Tungan ute 
    Så nu ska det bli ordning på torpet Flört 

• Chicita

Det är duktigt snowstars Glad
    Grattis
    Hoppas att det fortsätter nu också Glad

Loanne Ja cheferna höll med mig. Det får inte vara så. Så nu ska det väl diskuteras fram en lösning Glad

• Chicita

Vad skönt att höra från dig igen passionsblomman.
    Jag har undrat över hur det har gått.

Dom har alltid envisats med att sätta på mig en syrgasmask på uppvaket och jag klarar det inte, jag får klaustrofobi. det känns hemskt. så dom sista två gångerna har jag sagt det till dom och fått antingen en "grimma" eller en ny typ av mask som är öppen på sidorna. Så jag känner igen det där med när man är lullig efter operationens alla narkotiska medel så känner man att man håller på att dö av kvävning.

Ja det är viktigt att ta hand om sin kropp av många olika anledningar.
    Din historia bekräftar bara det.
    Hoppas du fortsätter tillfriskna i rask takt och att du inte behöver gå igenom det här igen.
    Kram på dig Glad 

Svar på tråden Walk a mile!