Walk a mile!
Ja det har blåst här med Loanne
Mitt problem är i stället långt hår. Om det är medvind och jag inte har någon hårsnodd med mig så ser jag ingenting för håret ligger tvärs över ansiktet
Ja det har blåst här med Loanne
Mitt problem är i stället långt hår. Om det är medvind och jag inte har någon hårsnodd med mig så ser jag ingenting för håret ligger tvärs över ansiktet
Åh vad sugen jag blev på att simma nu då snowstars
Synd nog så funkar det inte. Jag kom 25 meter sist och så började det göra så ont i axeln att jag fick lägga mig på rygg och sparka mig in till kanten.
Men jag saknar det. Det är så skönt med en träningsform där man tränar både muskler och kondition på samma gång. Och utan att bli genomsvettig
I morgon ska dom tacka av mig från butiken. Jobbade sista dagen där i dag. Så vi ska gå ut och käka.
Så jag ska försöka gå någon lite längre promenad mitt på dagen i morgon om det är fint väder.
Elox har börjat piggna till nu och han har mer lust att gå. Så om hans tjejkompis är hemma (eller rättare sagt om hennes matte är det) så kanske vi tar en liten vända mitt på dagen ihop
Ja jag tävlingssimmade när jag var yngre
Sparrade faktiskt en hel del med "Senan" och Frölander eftersom vi simmade i samma klubb.
Jag var *skryt skryt* den enda som kunde ge Frölander en match i bröstsim. Så dom bad mig trots att jag var flera år yngre än honom...
Men jag la av när jag började gymnasiet och flyttade 6.5 mil (bodde på internatskola) och det inte funkade med träningen längre...
Snaskfritt funkar inte här hemma för oss. Vi är för stora godisråttor båda två
Men vi brukar försöka välja "nyttigare godis", eller lyxigare mat istället för en påse lösgodis liksom
Nej men då börjar vi veckan med en kraftig urinvägsinfektion. Hejdå all motion och tankar om att åtminstone låta bli socker under vardagarna.
//Har ätit två kex och funderar på ett tredje.
Ja jag tävlade ju rätt högt i hästsport också Loanne. Har ridit för både Louise Nathhorst och Lotta Björe (fd Emanuelsson).
Men jag hade aldrig råd att köpa någon av dom där dyra hästarna man måste ha för att tävla och jag fick inget sponsorskap heller.
Jag kunde inte välja mellan dressyr eller hoppning heller för den delen så det kanske var lika bra
För mig är det ju det som är så frustrerande.
Jag var verkligen i toppform när jag var runt 16-23 och sen sabbade jag foten och allt bara kraschade runtomkring.
Men men... Det är ju sånt som händer och livet går vidare.
Man kan välja att gräva ner sig och tycka synd om sig, eller att göra något med livet
Hehe... ja i högstadiet tränade jag så mycket att jag slet ut mina knän.
Simning före skolan, sen efter skolan gym (fria vikter) eller så cyklade jag till stallet 1 mil bort och red.
Jag hade simning + gym ca 10 pass i veckan (alltså totalt, inte 10 sim, 10 gym) och jag red 4 dagar i veckan.
Mina kusiner slängde upp mig på en häst när jag var 3 månader gammal.
Första gången jag släpptes ut i skogen ensam var jag 3 år. Och på ett fullblod
Jag har jobbat på trav, jag har varit med om ett galloplöp (håll i dig i halsremmen och blunda om det går för fort, han klarar det där själv - vi kom trea )
Jag har jobbat på ridskola, stuteri och haft 2 egna hästar...
Jag har testat western, jag höll på med så kallad "horsemanship" innan någon visste vad det var (så jag dömdes ut som hästplågare och knäpp till en början innan det blev modernt här sen blev jag poppis istället)
Jag saknar både hästarna, simningen och ju-jutsun.
Men hästarna mest.
Det finns inget som går upp emot en varm hästmule när man är lite ledsen...
Det var en snäll häst Och jag hade ridit honom förut, fast innanför staketet i paddocken.
Ridskolechefens privathäst som hade ont i benen. Hon brukade rida ner honom till en bäck och så fick han svalka benen där. Den här gången var vi på ridskolan med dagis.
Ingen från dagis visste väl att jag brukade vara där med mina kusiner. Så när alla andra 3-åringar blev uppsatta på varsin stadig fjording och leddes runt innanför ett stadigt staket, med en stadig person som kunde hålla i barnet också.... så trodde väl personalen att dom skulle göra samma med mig...
Men inte då. Jag kommer fortfarande ihåg hur hon kom och sa "nejmen Marie var du med här... jag ska bara sadla Pommac så får du rida ner honom till bäcken en stund medans vi tar hand om småbarnen"
"småbarnen"... Och jag var visst inte en av dom
Det är ju det som gör det så surt liksom. Jag har varit väldigt väldigt aktiv. Och nu kan jag inte göra något alls
Måste försöka damma av promenadbandet. Det funkade ju så bra ett tag.
Ja i vissa stall verkar det inte betyda något vilken kunskap du har heller. Om du inte har råd med senaste Malin Baryard-prylarna så är du en idiot och skulle inte få ha häst liksom.
En fd jobbarkompis hade en häst som hade väldiga problem med sadlar.
Den som passade bäst var en 999:- komplett-sadel från Börjes Tingsryd. Men hon ville ha en Malin Baryard. Så hon investerade massa pengar i specialgjutna paddar för att sadeln inte skulle skava allt för mycket.
Hon ansågs som en väldigt kompetent och duktig hästtjej och många såg upp till henne....
Jag har hellre en billig sadel som ligger bra och som gör att hästen kan utnyttja sitt rörelseregister till max utan att det gör ont. Än en dyr märkessadel som hindrar hästen och gör den illa.
men jag vet inte... jag är väl bara korkad
Ja jag brukar också undvika att tänka på hästar. Men när jag gör det så gör jag det ordentligt så att säga
Jag blev inringd till jobb här. Hade räknat med en längre promenad när maken kom hem i dag. Men det hann jag inte. Hoppas jag är pigg i morgon bitti så jag kan ut och gå en längre vända då
Ja jag gick ju från att rida mellan 3 och 5 hästar om dagen, mocka åt 32 djur (och fodra, släppa in och ut osv sånt man gör på ett ridläger / stuteri) till att bli i princip sängliggande eller i alla fall stillasittande i 3 år bara över en natt...
Så ja det är mest jobbigt för psyket.
För ena sekunden känner man ju "åh vad kul det skulle vara att dra iväg och göra det här och det här" och nästa sekund inser man att nehepp... det går ju inte...
Man tror ju att man är friskare än man är liksom
Jamen exakt...
Jag tror det syns tydligare inom hästsporten (om man bara pratar sport nu). För där kan det ju skilja extrema summor bara på vilken häst man har. Avdankad travare eller Svenskt Halvblod liksom...
Sen spelar det ingen roll att travaren kanske är högre skolad än halvblodet (i just det stallet). Den är ju fortfarande bara skräp enligt många.
När brorsdottern ville börja träna ju-jutsu så köpte jag en ny nybörjardräkt åt henne. Den billigaste jag kunde hitta. Men ny.
Bara för att jag vet att hennes pappa inte har råd med sånt, och att dom blir lite utanför när dom tränar i vanliga kläder även om tränarna gör allt dom kan för att det inte ska bli så. Och dom begagnade barndräkterna är oftast gula av svettfläcka som inte går att få bort och alltså inte så fräscha...
Man använder ju liksom dräkten i träningen. Man drar i kragen eller skärpet osv. och det kan man inte göra lika lätt med en T-shirt och ett par mjukisbyxor.
Jag blev själv utanför när jag började träna eftersom jag inte hade senaste baddräkten eller dyraste ridstövlarna. Och då vill jag i alla fall att brorsdottern ska ha rätt utrustning - även om den inte är den dyraste så är den i alla fall fräsch, hel och ren... Jag vill samtidigt att hon förstår att man inte måste ha det för att kunna vara med och att om ju-jutsudräkten ligger i tvätten så kan hon träna i t-shirt och mysbyxor någon gång.
Det är en balansgång när det gäller att inte skämma bort henne känner jag. Hon måste förstå att man inte kan få det man pekar på (och hon vet ju att inte pappa har pengar liksom) men samtidigt så kan jag inte låta henne bli mobbad för att hon bara går i begagnade kläder i skolan...
Barn kan vara så otroligt grymma....
Ja det blev verkligen en snabb förändring...
Men men, saker händer av en anledning
Ja precis.
Hade jag köpt en av dom där märkesdräktena som finns så hade hon kanske fått signalerna att man kan köpa populäritet. Och det vill jag inte att hon ska tro eller känna.
Både jag och brorsan försöker dels lära henne värdet av arbete och värdet av pengar. I precis som vi lär henne att man måste vara en vän - för att få vänner.
Men det är ju svårt när mamman och mormor har helt andra åsikter och agendor *suck*.
I dag blev det i alla fall en kort promenad (ca 20 min) nu på kvällen.
Jag måste gå och sova om någon timme för att orka upp strax innan 5 i morgon igen och jag har inte fått sova i natt. Så jag är glad över det lilla jag har fått ihop på motionskontot i dag