Walk a mile!
Alltså apropå det här med I-landsproblem och positivt tänkande...
Jag försöker alltid se det ljusa i tillvaron, jag har alltid "det kan vara värre - det är någon som har det värre" i bakhuvudet liksom.
Jag kan rada upp alla mina sjukdomar och problem med ett leende och sen ta på mig ännu mer jobb liksom. Fast jag kanske skulle mått bäst fysiskt av att vara sjukpensionär som FK försökte få det till förut...
Det jag bestämde mig för helt enkelt var att "det är inte synd om mig". Punkt slut.
Jag har massor att leva för, många saker som är bra i mitt liv, och saker kunde alltid varit sämre som sagt...
Men sen kan jag bli skitsur för att "mitt" schampo var slutsålt på affären. Eller för att maken köpte polarkakor istället för limpa när jag bad honom köpa bröd (ospecificerat) "för det borde han väl ha förstått?"
Ja ni vet... dom där små skitsakerna liksom.
Grejen är att när jag fått blivit arg, kanske fått gapa och skrika lite till och med... Så kan jag släppa det jag blev arg över. Det är liksom min ventil. Jag får bli arg över att maken köpte rosa disktrasor när jag ville ha blå. Jag får bli arg när blixtlåset krånglar (och kanske skälla på maken, det måste väl vara hans fel va? På något sätt... lite... kanske? )
Min make köper det rätt av.
Han vet hur dåligt jag faktiskt mår och att jag behöver den här ventilen för att orka med att tänka positivt på alla andra sätt och vis. Och för att orka kämpa.
Och det ställer han upp på...
Mitt Ex ville ha en snäll liten tjej som tjänade bra med pengar (vilket jag inte gjorde), som höll lägenheten skinande ren så han slapp (vilket jag inte ställde upp på. Städar inte han så städar inte jag) osv. Så jag undertryckte ju ilska och frustration. Så när jag väl blev så arg att jag inte kunde hålla mig längre så exploderade jag ordentligt. Samt att jag däremellan gick runt och mådde jättedåligt. Magkatarr, migrän, värk och smärta... Och då var det svårt att också tänka positivt.
Min vändning kom när jag blev singel.
Jag bestämde mig för att se det som en chans, att göra något med mitt liv och att försöka se det positiva i allt som hände... Och tja jag har inte nått hela vägen fram men långt