Inlägg från: Chicita |Visa alla inlägg
  • Chicita

Walk a mile!

sofiasmamma skrev 2012-03-23 15:24:00 följande:

Precis vad jag behövde höra, och precis vad jag också tycker!

Det blir ingen långpromenad för mig idag, fick så ont i magen... skjuter på det till imorgon. Kanske blir det en till kortare sväng ikväll i stället.

Härligt att du fixade ditt mål Chicita!

Usch då, hoppas ditt magont går över så du kan ta en kortvända i kväll istället Glad
  • Chicita
    passionsblomman skrev 2012-03-23 16:59:47 följande:
    Chicita förresten; jag kan säga -utan att bli för detaljerad,- att mina tarmar reagerar väldigt kraftigt på när jag kommer igång med promenader. Det är på en nivå att jag faktiskt alltid numera för säkerhets skull har papper med mig i fickan. Det kan bli oerhört bråttom! Kanske kan det vara det som hände dig igår?
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
    Kanske det... Förvånad
    Har inte tänkt så långt *hihi*

Självklart förtjänar du marängsviss...
    Jag brukar ha banan i min, men vet att inte alla gör så. Det - och mellangrädde är i alla fall ett hett tips för att få till en "nyttigare" marängsviss, så man kan ta en stor portion och njuta med (relativt) gott samvete Solig 
  • Chicita
    passionsblomman skrev 2012-03-23 17:59:12 följande:
    Iallafalll, så tänker jag att jag försöker tjäna ihop till mina efterrätter genom att gå INNAN det äts, alltså har jag på pluskontot kan jag ta ut. Det blir i sig en orsak att gå en extra sväng. Särskilt om man ska ha gäster, gå på kalas etc...
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
    Det var precis så vi tänkte förut... 
    Ska vi ha godis/ efterrätt eller annat. Ja då får vi gå till affären ca 2,5 kilometer bort  och handla det och så gå hem och njuta av det sen.

Vi unnar oss ofta något - gärna flera gånger i veckan Flört 
    Men pga mina problem med yrsel och annat så har det inte blivit så mycket på pluskontot. Snarare tvärt om för man vill ju inte sluta unna sig, bara för att man inte kan ta den där promenaden. *host host*
    Det är däremot mycket enklare att göra bra val om man vet vad dom dåliga valen "kostar" har jag märkt för min del.
    Det är ju inte så kul att veta att om jag ska förbränna den där enda (enorma chocolate chip) kakan så behöver jag gå 3ggr längre än jag brukar. Så då tar jag den där lilla kakan istället och bara en vanlig kaffe med mjölk istället för en latte med smak på fiket...
    Och om vi ska upp till svärföräldrarna så ser vi till att försöka gå lite extra innan (och flera men korta promenader där) eftersom att svärmor alltid dukar fram massor med kakor till varje kaffestund. Och det brukar bli en 6-7 såna på en dag. Ibland fler Flört 
  • Chicita
    1700tal skrev 2012-03-24 09:27:09 följande:

Vilken underbar bild av vovven! Och stackars dig med magen, hoppas den blir bättre för att spinga sådär är ingen höjdare. Och smart där där med löpband. Mamma, med MS, använder också bara löpband. Hon måste hålla balansen med handtagen och om hon går ut i naturen så vet hon aldrig när kroppen säger stopp och då kan hon inte ta sig hem igen. Så det där med löpband är inte dumt.

Idag blir det nog ingen promenad för mig men vi ska köra 10 ton matjord istället, det lär vi nog bli bra möra av!

Jag har nog nästan 200 bilder i mobilen på honom i olika intrasslade och sovande positioner *hihi*
    Det hör lite till rasen att bädda och gräva ner sig i filtar. Och det märks. Han äääälskar sina filtar.
    Innan vi kastrerade honom (vid ca 6 års ålder, vi fick ju honom när han var 5,5 år) så älskade han dom bokstavligen. Släpade runt dom "i nackskinnet" och hade lite mysigt med dom i något hörn... en filt har aldrig huvudvärk eller något annat och ju fluffigare filt destå bättre. 
    Han fick en jättefluffig filt i julklapp första julen och den slet han ur händerna på oss och började "älska" mitt bland julklappspappret.
    Försök förklara det för en 3-åring och en 4-åring OskyldigTungan ute

Nu är filtarna mest filt och inte älskarinna dock. Det händer kanske i snitt en gång i månaden nu mot 3-4 ggr om dagen förut. Och då gick han hela vägen så att säga, inget dominansjuck utan fullfjädrad sex Flört

Ja promenadbandet är perfekt. Känner precis igen mig i din mammas tankegång...
    Rädslan att benen viker sig eller att jag svimmar/ramlar på en promenad gör att det blir en mental barriär. På bandet är man ju hemma och om något händer så kanske jag får blåmärken men jag är ju i alla fall hemma med telefonen nära till hands Solig

Bra motion du får i dag. Du kommer knappast att behöva någon promenad efter det Solig
  • Chicita

Vi ska snart iväg och helghandla...
    Ska försöka göra lite bättre matval nu, handla hem frukt och lite sånt så blir det en vända på bandet senare 

• Chicita

Vad kul snowstars Glad
    Jag får också motivation genom att höra hur andra lyckas. Och tröstas av när någon annan inte heller orkade/ kunde...
    Det är skönt att ha någon med sig så att säga Solig 

• Chicita
    snowstars: Ja precis Glad
    Nej om man inte tränar 2 timmar på gym varje dag så har man liksom inget att komma med i vissa kretsar.

Pyttsan: Ja vi blev med hund lite hastigt och lustigt för ca 1,5 år sen när en arbetskamrat fick  en son som var hyperallergisk. 
    Min make är också allergisk, men han tål just den här hunden. Så han fick komma till oss Solig 

izredam: Fokusera på vad du har gjort och var nöjd med det (pluggandet, kanske traskandet i affären... osv). 
    Parkera lite längre bort så får du några extra steg osv.
    Låt det inte vara en extra börda bara. Det ska inte vara en "extra sak på schemat". Du gör det du kan och det du kan är bra. Glad 
  • Chicita
    izredeam: Ja då har du ju kommit långt Glad

passionsblomman och sofiasmamma: Ni har verkligen varit duktiga Glad
    Jag har inte gått så mycket i dag. Vi har varit på två korta kissrundor med hunden och så var vi och helghandlade mat. Tar kanske en paus i dag annars förutom hundrastningarna. Känner för ett glas vin istället och hemgjord Tiramisou Oskyldig
  • Chicita

Hoppas du hittar något bra recept passionsblomman...
    Det är första gången jag gjort Tiramisou. Men jag fuskade och använde lite halvfabrikat på cremen Oskyldig 

Första gången maken åt Tiramisou var på vår misslyckade resa till Italien. Han älskade det. Och jag kunde knappt känna någon smak alls. Så därför tänkte vi göra om det i dag Glad 

• Chicita

Ja det fanns en del gott där ja passionsblomman Skrattande

Tror att den har stått till sig i kylen så det räcker snart... Ska nog skopa upp två portioner tror jag Glad

Svar på tråden Walk a mile!