daniiel skrev 2012-04-25 12:46:13 följande:
Hihi jag är vuxen och hade mer än gärna norpat åt mig ett par köttbullar, även på ett bröllop! ;D
Jag tycker det låter jättegott, men som de andra sagt, så kanske det kan vara bra att kasta in någon kött- och/eller fiskrätt samt ytterligare någon sås. Utöver det, så tycker jag att buffén låter toppen! :)
Jo jag som äter kyckling skulle säkert ta en köttbulle eller två också
Min poäng var mer att om man inte äter kyckling och enda andra alternativet var köttbullar, så kunde det kännas lite surt kanske
Har varit på en fest förut där dom hade skaldjursbuffé och inga kött- alternativ "för alla älskar ju skaldjur".
Det var många olika skaldjur, och även om jag inte tycker att det passar ihop så hade dom även potatisgratäng...
Jag äter inte skaldjur, inte för att jag är allergisk, men jag tycker inte om det helt enkelt. Så jag fick äta potatisgratäng och hårdbrödmackor utan något annat till. Det gjorde ju inte direkt att jag hamnade i någon feststämning...
Därför rekommenderar jag alltid att man har fler än ett alternativ om man har buffé. Gärna också att man tänker på sånt om man har bordsservering. Att ha ett par fläskkotletter eller någon lax-bit i beredskap om någon inte äter det som serveras kan vara ett bra sätt att visa att man bryr sig om sina gäster och har tänkt på alla eventualiteter
(även att se till att det är olika saker till förrätt och varmrätt och inte köra fisk rakt av exempelvis)