• blackopal

Dina inspirationsbilder för ditt bröllop!

Tänkte jag skulle starta en tråd där man kan lägga upp sina inspirationsbilder man har för sitt bröllop så att man får en känsla av hur det kommer se ut. =)
    Gärna bilder på detta:
    Din brudklänning (Helst på dig själv!)
    Dina accessoarer
    Dina skor
    Din bukett
    Din ring
    Ditt hår
    Mannens accessoarer (Slips, fluga, kravatt mm) 
    Brudföljets kläder om du har detta
    Plats för vigsel (Behöver bara vara en inspirations bild av hur du tänkt att det kommer se ut)
    Din tårta
    Andra inspriationsbilder på dukning mm 

Detta kanske kan hjälpa att man får se helhelen av en planering så man kan plocka inspiration av varandra.
    Hjälpas åt att lägga till/plocka bort vissa detaljer mm.
    Vi kanske inte borde lägga in för stora bilder om det nu blir många.
    Någon som är på? :)

• Svar på tråden Dina inspirationsbilder för ditt bröllop!
  • bruden85
    teddy skrev 2012-05-18 18:02:04 följande:
    Ja jag gillade den skarpt! Den bilden snodde jag o la i min frisyrmapp, hehe! hoppas de e okej! ;)

Förrestn försöker jag me lägga in lite insprationsbilder, men de verkar inte riktigt funka... hum... 
    helt okej=)
  • augustesen
    daniiel skrev 2012-04-27 21:24:29 följande:
    Dukningen

augustibrud.bloggplatsen.se/

Vilken fin dukning ni hade, vi har varit osäkra på vad vi vill ha för blommor men jag tycker dessa var perfekta! Då kan man ha flera små och de syns mycket bättre än om man skulle ha lite större men låga arrangemang..mer för pengarna dessutom :)
    Vad fick ni betala för dessa..eller ingick de kanske i lokalhyran?
  • daniiel
    augustesen skrev 2012-05-19 12:20:50 följande:
    Vilken fin dukning ni hade, vi har varit osäkra på vad vi vill ha för blommor men jag tycker dessa var perfekta! Då kan man ha flera små och de syns mycket bättre än om man skulle ha lite större men låga arrangemang..mer för pengarna dessutom :)
    Vad fick ni betala för dessa..eller ingick de kanske i lokalhyran?
    Ja, jag hade ju gärna haft någon fler ros (eller större, inte såna 10-pack för 49kr från Coop) och något lägre vaser, men detta ingick i lokalhyran och jag visste inte innan hur dekorationerna skulle se ut. Överlag är jag väl nöjd ändå, men jag tycker vi fick väldigt lite för pengarna. Jag hade dock inte velat ha massor mer, tycker det var väldigt lagomt. Det blir så mycket ändå och jag är nog lite mer så att "less is more". Jag tycker inte om när det är för mkt krimskrams, som tex dekorationsdiamanter osv.
  • augustesen
    daniiel skrev 2012-05-19 12:26:30 följande:
    Ja, jag hade ju gärna haft någon fler ros (eller större, inte såna 10-pack för 49kr från Coop) och något lägre vaser, men detta ingick i lokalhyran och jag visste inte innan hur dekorationerna skulle se ut. Överlag är jag väl nöjd ändå, men jag tycker vi fick väldigt lite för pengarna. Jag hade dock inte velat ha massor mer, tycker det var väldigt lagomt. Det blir så mycket ändå och jag är nog lite mer så att "less is more". Jag tycker inte om när det är för mkt krimskrams, som tex dekorationsdiamanter osv.
    Jo jag skulle nog lagt till 2-3 rosor per vas för att de skulle synas lite lite mer. Jag skulle aldrig klarat av att inte veta hur dekorationerna skulle se :p Kontrollfreaket i mig har talat! :)
    Nej håller med om att det inte ska vara en massa krimskrams, det behövs inte så mycket på borden utan alla glas + festprogram + placeringskort etc.

Hur många arrangemang hade ni per bord..såg att ni var lika många som vi ska vara och hade samma dukning!
    Jag ska maila vår florist och se vad detta skulle kosta..hoppas vi kan spara lite pengar på det!
  • daniiel
    augustesen skrev 2012-05-19 12:34:36 följande:
    Jo jag skulle nog lagt till 2-3 rosor per vas för att de skulle synas lite lite mer. Jag skulle aldrig klarat av att inte veta hur dekorationerna skulle se :p Kontrollfreaket i mig har talat! :)
    Nej håller med om att det inte ska vara en massa krimskrams, det behövs inte så mycket på borden utan alla glas + festprogram + placeringskort etc.

Hur många arrangemang hade ni per bord..såg att ni var lika många som vi ska vara och hade samma dukning!
    Jag ska maila vår florist och se vad detta skulle kosta..hoppas vi kan spara lite pengar på det!
    Precis, jag skulle nog haft 3 rosor per vas om jag fick välja. Jag är egentligen kontrollfreak ut i fingerspetsarna och vi hade en annan lokal bokad där vi skulle fått göra precis allt själva, men vi bokade om till denna bara ca 3 månader före bröllopet, just före inbjudningarna gick ut. Det hände en hel del i våra liv just då, så jag fick lov att prioritera och jag orkade inte med att tänka på bröllopsdekorationer då, så på så sätt var det skönt. Min make tvingade mig att släppa taget lite :P Men som sagt, i efterhand kan jag ångra mig lite. Ja, vi hade blommorna, ljus, placeringkort, festhäften och glasen, tallrik, bestick. Det räckte gott och väl :)

Det var 5 vaser på honnörsbordet och 3 vaser på varje av de andra 3 borden, så allt som allt var det 14 vaser då och har man 3 rosor i varje, så blir det 42 rosor totalt och lite brudslöja. Det var placerat varannan vas och varannan ful ljusstake :P haha Det syns kanske inte så bra på denna bilden, och vet inte om jag redan lagt upp den men.. lägger upp den ändå.

• hjgs
    Mimmi2012 skrev 2012-05-14 06:46:20 följande:

Hej hej!!

Jag fastnade så för dina örhängen och hans skjortknappar! Var har du hittat dom?

de är ifrån laila bagges kollektion rock by sweden tii åsitas min sambo ska ha likadana knappar, jag ska ha liknande örhängen, halsband och arband samt att tärnorna ska ha matchande finns hur mkt fint som helst. kolla bland annat in på blingit.se där har jag köpt en hel del
  • knyttan
    Silent Ninja skrev 2012-05-16 09:56:01 följande:

LILJA!

Jag kommer inte ihåg riktigt för det var typ ett år sedan, men jag googlade nog cake topper eller så...Kanske skull cake topper.
    Jag vill ha sådana och funderar på om man kanske kan göra egna i lera (sån som blir hård.) Och sen måla o dekorera med bling...
    De är i vilket fall som helst helt underbara tycker jag.
    Skrattande
    Det där ser ut som mexicanska Dia de los Muertos dekorationer. Prova att googla dia de los muertos + wedding decoration så får du nog upp massor.

Här från etsy:
    www.etsy.com/search&q=dia+de+los+muertos+wedding&view_type=gallery&ship_to=SE

Förresten leran som du pratr om heter nog cernit lera?
  • Mimmi2012
    hjgs skrev 2012-05-19 13:14:20 följande:
    de är ifrån laila bagges kollektion rock by sweden tii åsitas min sambo ska ha likadana knappar, jag ska ha liknande örhängen, halsband och arband samt att tärnorna ska ha matchande finns hur mkt fint som helst. kolla bland annat in på blingit.se där har jag köpt en hel del
    Ahh kanon, tack för svar :) SKulle vilja ha dom också, dösnygga hi hi
  • lilja
    knyttan skrev 2012-05-19 13:28:23 följande:
    Det där ser ut som mexicanska Dia de los Muertos dekorationer. Prova att googla dia de los muertos + wedding decoration så får du nog upp massor.

Här från etsy:
    www.etsy.com/search?ref=auto4&q=dia+de+los+mu...

Förresten leran som du pratr om heter nog cernit lera?
    Det är ingen cernitlera, den är ju iofs nog bättre då den redan är i färg.
    Den jag har liggandes är bara beige.
    * 21 juli 2012 *
  • augustesen
    daniiel skrev 2012-05-19 12:50:36 följande:
    Precis, jag skulle nog haft 3 rosor per vas om jag fick välja. Jag är egentligen kontrollfreak ut i fingerspetsarna och vi hade en annan lokal bokad där vi skulle fått göra precis allt själva, men vi bokade om till denna bara ca 3 månader före bröllopet, just före inbjudningarna gick ut. Det hände en hel del i våra liv just då, så jag fick lov att prioritera och jag orkade inte med att tänka på bröllopsdekorationer då, så på så sätt var det skönt. Min make tvingade mig att släppa taget lite :P Men som sagt, i efterhand kan jag ångra mig lite. Ja, vi hade blommorna, ljus, placeringkort, festhäften och glasen, tallrik, bestick. Det räckte gott och väl :)

Det var 5 vaser på honnörsbordet och 3 vaser på varje av de andra 3 borden, så allt som allt var det 14 vaser då och har man 3 rosor i varje, så blir det 42 rosor totalt och lite brudslöja. Det var placerat varannan vas och varannan ful ljusstake :P haha Det syns kanske inte så bra på denna bilden, och vet inte om jag redan lagt upp den men.. lägger upp den ändå.

Haha ja men det är så det kan bli, skönt att någon tvingar en att tänka på annat ibland :)
    Det ser superbra ut och jag tänkte 3 vaser per bord och sen kommer vi ha blockljus från IKEA som vi placerar ut mellan vaserna.
    Tack så mycket för inspirationen och din hjälp, jag mailade precis en uppdaterad beställning till vår florist :)
Svar på tråden Dina inspirationsbilder för ditt bröllop!