Vilken rolig tråd! Och vilka knasiga kommentarer ni alla har fått. Vissa är väldigt roliga.
Igår satt jag och mina tre tärnor och pratade via facebook i en grupp där vi fyra är med. Vi sitter och pratar bröllop (så klart) och jag berättar då att bröllop är dyrt, att många saker kostar mer än vad man trodde de gör när man var i början av sin planering, och att det därför är viktigt att kolla runt olika priser osv för att det inte ska skena iväg och att man kan göra mycket saker själv för att hålla nere på kostnaderna.
Tärna: sjukt tycker jag, hade hellre lagt pengarna på hus, resa eller saker till mig själv men så är jag tråkigt realistisk också och fäst vid statistik, det är ju faktiskt troligare att man i framtiden kommer att skilja sig än att man kommer hålla ihop hela livet, så onödigt att slösa pengar på ett bröllop, haha, nej, men det är klart att man tror på ett äktenskap som man går in i oavsett vad som sker i framtiden
Jag: Hmm, det där lät ju inte så positivt direkt.
Tärna: sådan är jag, vet att jag är tråkig, därför säger jag inte alltid vad jag tänker. Tror det är all matte som förstör mig läser dessutom sannolikhetslära nu, och det är sjukligt intressant!
Inte en så "rolig" kommentar gemfört med det ni andra har fått. Men tycker ändå att hennes kommentar var knasigt sagt till en brud som ska gifta sig om drygt 3½ månad.