• Green

Lustigaste/konstigaste kommentaren ang ert bröllop?

Idag stod jag och tittade på mina sidenband och följande sades:

Jag: Blir sugen på att ta upp kläningen och se hur banden ser ut till den.
    Bm: Va? Du ska väl inte förstöra den med dom??
    Jag: Nej, det är band till blommorna.
    Bm: Ska du ha blommor också?

Men hallå!! Han trodde verkligen att jag inte skulle ha en brudbukett Förvånad

Antar att det kommit andra små grodor från era BM, släkt och vänner.
    Dela med er så vi får några goda skratt!

• Svar på tråden Lustigaste/konstigaste kommentaren ang ert bröllop?
  • Enilorac

När vigseln är klar i kyrkan och jag och mannen precis ska hoppa in i vår fina bil som ska ta oss till festen tränger sig min mans farmor förbi alla och kommer fram till oss:
    - Ja, ja det kanske inte passar sig riktigt här, men vi har ägg i bilen till er om ni vill ha!
    Jag blev helt paff!
    Visst det är väl snällt att dom tagit med ägg till oss, mitt i juli i 25 graders värme! Men hon hade kanske rätt, det passsade sig nog inte riktigt där och då!  Men tanten är å andra sidan snart 90!

• Lenblo

När jag berättade för mamma att jag hittat en man jag skulle kunna gifta mig med (vilket jag också gjorde nio månader senare) så fortsatte hon prata om de julklappar hon redan köpt (i början av november). Nåja, hon kan aldrig hålla tyst så jag fick det ordentligt utspritt i alla fall, vilket var anledningen till att jag talade om det för henne.Tungan ute

Spontan reaktion av vän till min svärmor: "Är hon gravid?" Svärmor,  som visste att vi var tillräckligt traditionella för att inte ens plockat av oss kläderna och att det var en av anledningarna till att vi ville gifta oss tidigt, sa torrt: "Det är  jag SÄKER på att hon inte är."

• aviman

Den här kommentaren tar jag på mig ansvar för, helt och fullt Skrattande

Vi gifter oss alltså i Juni, NÄSTA år.

Jag: Kan vi inte ha äpplen som placeringskort? Det passar ju jättebra, och gästerna kan äta dem och så...
    M2B: Det blir väl jättedyrt om vi ska köpa typ 60 äpplen??
    Jag: (tystnad)...... Men är inte höstäpplen ganska billiga? Kan vi inte köpa äpplena nu i september eller så?

M2B stirrade på mig och sen började han asgarva.
    M2B: Och hur tror du äpplena ser ut ett år senare då!? 

Smart tänkt av mig.... Oskyldig 

• filibustern
    aviman skrev 2012-07-23 07:23:21 följande:

Jag: Kan vi inte ha äpplen som placeringskort? Det passar ju jättebra, och gästerna kan äta dem och så...
    Jag: (tystnad)...... Men är inte höstäpplen ganska billiga? Kan vi inte köpa äpplena nu i september eller så?

haha! vilken miss! :P 
  • Juni 2012
    aviman skrev 2012-07-23 07:23:21 följande:

Hm... Kanske inte så fräscht? Minns stanken av gammal rutten fallfrukt från barndomen.... Ibland är man så smart.
  • mirre01
    ThedaywesayIdo skrev 2012-07-19 20:24:58 följande:

Håller på med inbjudningarna till vårt stundande bröllop och var för ett tag sen lite deppig över att inte ha hittat något fint präglat papper i bra prisklass att använda..

Min M2b försöker trösta och säger helt seriöst: Men älskling, du kan väl använda vanligt skrivarpapper och klistra på lite grejer. Det har vi ju redan hemma!

Nja, det var inte riktigt så jag hade tänkt mig... :)

hahaha (killar) min kille kom faktiskt med liknande kommentar , :D
  • mariajernberg
    fayefaye skrev 2012-07-16 23:42:46 följande:
    Berättade för släkten på ett kalas att vi hade förlovat oss och att det blir bröllop nästa sommar.

Mamma sa då till Farmor: "Det blir väl kul?"
    Farmor svarar: "Ja vi får väl se om jag lever då."

Hello, mood killer XD
    Vi hade också en sån kommentar.
    Min gubbes mormor ringde på sista osa dagen och sa att hon skulle komma om hon fortfarande levde då.

Å hon levde då så hon var med på bröllopet :)
  • Augustiblomma

För mig så gör såna kommentarer lite ont i hjärtat eftersom min morfar skulle ha kommit på mitt bröllop men avled för en månad sen :(

• Chicita
    Augustiblomma skrev 2012-07-24 23:45:39 följande:
    För mig så gör såna kommentarer lite ont i hjärtat eftersom min morfar skulle ha kommit på mitt bröllop men avled för en månad sen :(
    Samma här. Mamma dog 2 månader innan vårt bröllop (förra året)...
    Men även fast det är rätt färskt i minnet så känner jag igen kommentaren från min Farmor som varit död i flera år nu. Hon kunde aldrig planera något i förväg, hon sa alltid "jaja man får väl se om man lever då" och hon var inte jättegammal när hon dog. Tror inte att hon hade fyllt 80 ens.
    Så även om det är en kommentar som i sig kanske inte är så rolig. Och i samband med en närståendes död strax innan bröllopet så kan den vara riktigt jobbig, nästan sårande.
    Så minns jag även Farmor, och ler lite... 
    Och jag vet ju att dom kommentarerna inte är gjorda för att såra, varken de som säger det, eller de som skriver det här menar ju något illa... 
  • CoG
    Chicita skrev 2012-07-25 07:19:21 följande:
    Samma här. Mamma dog 2 månader innan vårt bröllop (förra året)...
    Men även fast det är rätt färskt i minnet så känner jag igen kommentaren från min Farmor som varit död i flera år nu. Hon kunde aldrig planera något i förväg, hon sa alltid "jaja man får väl se om man lever då" och hon var inte jättegammal när hon dog. Tror inte att hon hade fyllt 80 ens.
    Så även om det är en kommentar som i sig kanske inte är så rolig. Och i samband med en närståendes död strax innan bröllopet så kan den vara riktigt jobbig, nästan sårande.
    Så minns jag även Farmor, och ler lite...
    Och jag vet ju att dom kommentarerna inte är gjorda för att såra, varken de som säger det, eller de som skriver det här menar ju något illa...
    Jag tror att många äldre har lärt sig att leva i nuet, idag och därför inte planera framåt.
    Visst kan man glädjas åt att någon ska gifta sig, men det där "Vi får se om jag lever" det är nog mer just för påminna om att man lever NU.
    Och precis som du skriver så är det inte för att såra någon, utan bara ett faktum att vi faktiskt inte vet vad morgondagen för med sig.
Svar på tråden Lustigaste/konstigaste kommentaren ang ert bröllop?