• Green

Lustigaste/konstigaste kommentaren ang ert bröllop?

Idag stod jag och tittade på mina sidenband och följande sades:

Jag: Blir sugen på att ta upp kläningen och se hur banden ser ut till den.
    Bm: Va? Du ska väl inte förstöra den med dom??
    Jag: Nej, det är band till blommorna.
    Bm: Ska du ha blommor också?

Men hallå!! Han trodde verkligen att jag inte skulle ha en brudbukett Förvånad

Antar att det kommit andra små grodor från era BM, släkt och vänner.
    Dela med er så vi får några goda skratt!

• Svar på tråden Lustigaste/konstigaste kommentaren ang ert bröllop?
  • Juni 2012

Eller hur!
    Sambolagen är ju ett skämt i jämförelse, så det är ju en stor trygghet om det skulle hända något.

• Charlie13

Haha vad roliga kommentarer en del har fått!

När vi berättade för min pappa sa han "jaha.."
    Jag: JAHA?! är det allt du har att säga?!
    Pappa: Ja men Grattis då!

Suck.. Nu är han dock väldigt involverad och hjälper till både praktiskt och en del med pengar också!

Sambons mamma sa bara: Ja det var ju faktiskt på tiden!

(Vi har varit tsm i ca 4 år när vi gifter oss, SÅ himla länge är det väl inte?!)

• Sara1291

En bekant till FAMILJEN, inte till mig personligen, kom fram och sa att hon hört om bröllopet och häver ur sig:

"Jag ska så vara din brudtärna!" 

Och det är en person som jag inte ens har bjudit på bröllopet. som varken är nära vän till mig eller blivande, snarare till min mamma. Och jag som inte ens ska ha tärnor. 
    Tyckte det var fräckt men det var inte det enda.. Efter någon vecka stötte vi på varandra igen och då sa hon igen att hon ville vara brudtärna och frågade ifall hon fick det.

Somliga verkar inte veta vart gränsen går.. He he..  

• Juni 2012
    Charlie13 skrev 2012-05-10 17:20:46 följande:

Haha vad roliga kommentarer en del har fått!

När vi berättade för min pappa sa han "jaha.."
    Jag: JAHA?! är det allt du har att säga?!
    Pappa: Ja men Grattis då!

Suck.. Nu är han dock väldigt involverad och hjälper till både praktiskt och en del med pengar också!

Sambons mamma sa bara: Ja det var ju faktiskt på tiden!

(Vi har varit tsm i ca 4 år när vi gifter oss, SÅ himla länge är det väl inte?!)

Mina föräldrar var ihop i 25 år innan de gifte sig...
  • Nudax
    Sara1291 skrev 2012-05-10 17:54:23 följande:
    En bekant till FAMILJEN, inte till mig personligen, kom fram och sa att hon hört om bröllopet och häver ur sig:

Och det är en person som jag inte ens har bjudit på bröllopet. som varken är nära vän till mig eller blivande, snarare till min mamma. Och jag som inte ens ska ha tärnor. 
    Tyckte det var fräckt men det var inte det enda.. Efter någon vecka stötte vi på varandra igen och då sa hon igen att hon ville vara brudtärna och frågade ifall hon fick det.

Men hjälp! Vad paff jag hade blivit =P
  • VeronicaFerreira

något liknande har hänt oss också. En bekant som inte var bjuden på vårt bröllop ringt mig och frågade: "Visst gifter du dig på Pingstafton"? Jag svarade: "jag det stämmer". Bekanten säger då: " ok, då avbokar jag ett träff just den dagen så att jag kan komma till ert bröllop"... Jag blev alldeles tyst, men då frågade hon igen " När skall jag få komma förbi och hämta inbjudan? Jag kände inte att jag hade så många alternativ, så hon fick en inbjudan till slut... men ibland förstår jag inte hur folk tänker..

• Lommila1

denhär kommentaren är inte spec. rolig i mitt tycke mest tragisk men kan ju delge iaf.
    Bakgrund; vi  skall alltså gifta oss borgerligt på tumis, och jag hade kollat med två olika vigselförrättare men fått nobben. Vi bestämde oss för stadshuset och jag övergav ansvaret att ringa och fixa det åt M2b, då jag var smått uppgiven, då de första två planerna skitigt sig. nåja sagt som gjort han ringde och fixade. detta var i dec.-11
    here we go;

Jag: vi borde lämna in hinderprövningen snart då de villa ha den 1½ v före själva vigseln. Kan du åka in med den eftr jobbet?
    M2B; Va de e ju skit långt från mitt jobb. Kan vi inte skicka den?
    Jag: Va nej, de är ju på hemvägen från ditt jobb
    M2B: nej. de är ju åtmin. xx km dit
    Jag: va pratar du  om? Var tänkte du gifta dig?
    M2B: vid  XX förståss. så kom vi ju överrens..
    Jag: Va neej! verkligen inte, du skulle ju ringa till XX. Vet du vart du har bokat? vet du vem du har pratat med? vet du vem som skall viga oss?
    M2B: Nej,.
    Jag: vadå nej, har du ens bokat?
    M2B:  jo..?
    Jag: Nähe, tänkte du ens delta?
    M2B: ??
    Jag: du måste ju veta vart fan du har bokat?
    M2B: eeh jag minns nog inte riktigt...

ja resten va disskusionen tänker jag inte delge... Nå det har löst sig. M2B hade bokat in oss till rätt ställe med rätt vigsel förrättare. Men innan det var checkat hade jag haft panik både en och 2 gånger

• purpleflower

VeronicaFerreira skrev 2012-05-10 20:01:27 följande:
    något liknande har hänt oss också. En bekant som inte var bjuden på vårt bröllop ringt mig och frågade: "Visst gifter du dig på Pingstafton"? Jag svarade: "jag det stämmer". Bekanten säger då: " ok, då avbokar jag ett träff just den dagen så att jag kan komma till ert bröllop"... Jag blev alldeles tyst, men då frågade hon igen " När skall jag få komma förbi och hämta inbjudan? Jag kände inte att jag hade så många alternativ, så hon fick en inbjudan till slut... men ibland förstår jag inte hur folk tänker..
    Men herregud vad är detta för människor?! Haha sådär kan man ju inte göra...
  • vilja
    purpleflower skrev 2012-05-10 20:52:26 följande:
    VeronicaFerreira skrev 2012-05-10 20:01:27 följande:
    Men herregud vad är detta för människor?! Haha sådär kan man ju inte göra...
    Hehe, visst händer det! Man kan bara inte fatta hur dom tänker :)

Vi hade en släkting som inte var inbjuden, som på facebook skrev "vi kommer" (vi är en familj på 4 personer)
    Vi hade valt att inte bjuda någon släkting och har totalt 10 gäster, så 4 extra hade blivit mycket. Tack och lov redde det ut sig av sig själv :)

En annan tjej, en kollega på jobbet, som jag bara kör artighetsfraser med sa direkt att då skulle hon sjunga. Mitt "nä asså, vi ska inte ha sång" var inte ett nej tydligt nog för hon började tjata och sa att hon visst det skulle sjunga.
    Jag ska jobba på mina NEJ :)
  • Chicita

Hehe... det har inget med bröllop att göra, men jag tänker på er som har svårt att säga Nej!

Jag hade en kompis förut som var supersnäll, han sa alltid ja. Han ändrade sina planer och var en sån där "som man alltid kunde räkna med".
    En sån som det är väldigt lätt att utnyttja om man inte tänker sig för...

En dag sa en annan kompis åt honom på skarpen. "Johan du måste börja säga nej. Jag vill inte höra ett ja till från dig på en vecka nu! *paus* Vill du ha en kopp kaffe förresten?"

Och Johan svarar (klockrent) - Nejtack det kan jag gärna ta. Skrattande 

Svar på tråden Lustigaste/konstigaste kommentaren ang ert bröllop?