purpleflower skrev 2012-05-10 20:52:26 följande:
VeronicaFerreira skrev 2012-05-10 20:01:27 följande:
något liknande har hänt oss också. En bekant som inte var bjuden på vårt bröllop ringt mig och frågade: "Visst gifter du dig på Pingstafton"? Jag svarade: "jag det stämmer". Bekanten säger då: " ok, då avbokar jag ett träff just den dagen så att jag kan komma till ert bröllop"... Jag blev alldeles tyst, men då frågade hon igen " När skall jag få komma förbi och hämta inbjudan? Jag kände inte att jag hade så många alternativ, så hon fick en inbjudan till slut... men ibland förstår jag inte hur folk tänker..
Men herregud vad är detta för människor?! Haha sådär kan man ju inte göra...
Hehe, visst händer det! Man kan bara inte fatta hur dom tänker :)
Vi hade en släkting som inte var inbjuden, som på facebook skrev "vi kommer" (vi är en familj på 4 personer)
Vi hade valt att inte bjuda någon släkting och har totalt 10 gäster, så 4 extra hade blivit mycket. Tack och lov redde det ut sig av sig själv :)
En annan tjej, en kollega på jobbet, som jag bara kör artighetsfraser med sa direkt att då skulle hon sjunga. Mitt "nä asså, vi ska inte ha sång" var inte ett nej tydligt nog för hon började tjata och sa att hon visst det skulle sjunga.
Jag ska jobba på mina NEJ :)