• Green

Lustigaste/konstigaste kommentaren ang ert bröllop?

Idag stod jag och tittade på mina sidenband och följande sades:

Jag: Blir sugen på att ta upp kläningen och se hur banden ser ut till den.
    Bm: Va? Du ska väl inte förstöra den med dom??
    Jag: Nej, det är band till blommorna.
    Bm: Ska du ha blommor också?

Men hallå!! Han trodde verkligen att jag inte skulle ha en brudbukett Förvånad

Antar att det kommit andra små grodor från era BM, släkt och vänner.
    Dela med er så vi får några goda skratt!

• Svar på tråden Lustigaste/konstigaste kommentaren ang ert bröllop?
  • Strawberry
    Red skrev 2012-05-07 12:47:05 följande:
    Ljussvart och mörkvitt är ju gamla traditionella bröllopsfärger, i vissa kulturer kallas det för grått ;)
    Så sant så sant. :P Men det va rätt kul att se när hon själv insåg att det inte lät riktigt rätt det hon sa.
  • ChristineL

Det absolut sötaste var när jag ringde och berättade för min mormor att han hade friat, hon blev så glad att hon började gråta Hjärta 
    Annars är det mor min som stått för de mest konstiga kommentarerna. Vi måste göra si eller så, vi måste gifta oss i våran hemstad flr det blir enklast för "alla" (läs för henne), trots att vi för 2, 5 år sedan flyttade 30 mil bort och hela tiden sagt att det är här vi kommer gifta oss. Jag försöker dock att inte lyssna på henne och hon har varit rätt tyst det senaste.

Sen har vi nog inte hunnit fått så många andra kommentarer än. Han friade i februari iår och vi har bestämt att bröllopet blir augusti nästa år, så hinner nog ramla in en hel del till ;)

När jag frågade min m2b vad han tyckte jag skulle ha för klänning så han prinsessklänning, vilket sååå inte är min stil! :P Och passar inte min kroppstyp heller, jag bär stolta 158 cm ovan marken och är lite kruvig, michellingubbe någon? :P 

• Monstertjejen

Ååå skrattar så jag gråter av vissa inlägg!

Tyvärr är den en del tråkigheter som har sagts med , och det OGILLAR vi skarpt!

Men där emot konstiga tolkningar och annar kul är alltid roligt att läsa om!

• Joanna Marie

"Måste man svara på inbjudan?!"

"Klädkod: Kavaj... måste man ha kavaj på sig då?"

"Det är väl ingen som dricker alkohol på sommaren!"

"Färgtemat är grönt och vitt, ska man då ha både grönt och vitt eller får man välja en färg?"

Sen en massa, massa kommentarer om att vi valt att ha bröllopet på en tisdag.

• Odium
    Oniq skrev 2012-05-07 11:46:01 följande:
    Coolt, jag trodde det bara var mina vänner som hade planer på ankeborgsklädsel :)

En nära släkting kommenterade i förbifarten på självaste bröllopsdagen:
    -Ja, det är ju så lätt att skilja sig nuförtiden.
    (Ja, jag hade ju varit gift i nästan 2 timmar då..)
    Nördbröllop FTW rpgwedding.buu.nu
    Jag tycker ju att det skulle vara skitroligt.
    Mycket för att se gubbens farmors min, hon är väldigt traditionell...
  • BettyBoop
    Strawberry skrev 2012-05-07 10:56:53 följande:
    Bröllop med dresscode kavaj och 13 års åldersgräns på festen. Bästa kommentarerna har helt klar de lite yngre gästerna stått för, alla helt ärliga och allvarliga; Tjejkusin 13 år - Oj, måste jag också ha kostym på mig? Vart köper jag det? Killkusin 5 år - pappa sa att jag måste fråga dig men visst får jag va spindelmannen? Snälla!! Brudnäbben 8 år om sin 5 år gamla lillebror som ska bära ringarna - är du verkligen säker? han är nog inte så bra på de där så om han ramlar innan så fixar jag det. Då kan jag bära ringarna medan han gråter hos pappa... Familjekompisens dotter som är 17 år - man får ju inte ha svart för det är sorg eller vitt för det har bruden, men får man ha ljussvart eller mörkvitt? Hmm.., Familjekompisens son som är 4 år (när hon fick veta att vi skulle gifta oss) - det visste faktiskt jag redan. Jag visste det innan ni fanns!! Killkusinen 13 år som första respons - Ja, då blir det massa tårta va? En sån där stor med choklad hoppas jag på!!
    Åh nu skrattade jag så att jag grät... Underbart!! Skrattande
  • 120530
    Joanna Marie skrev 2012-05-07 18:54:27 följande:
    Hahaha! Nej, det vore ju för tokigt :)
  • Lebendig
    Joanna Marie skrev 2012-05-07 18:54:27 följande:
    "Måste man svara på inbjudan?!"

Sen en massa, massa kommentarer om att vi valt att ha bröllopet på en tisdag.
    Haha, min sambo igår när jag gjorde i ordning mallen för värdparen inför svar på inbjudningarna och jag gjorde en spalt med "nej": Men varför en spalt med nej, om man inte kommer svarar man väl ändå inte på inbjudan?

Ve och fasa att dricka alkohol på sommaren! :D 

Och jag var på ett bröllop som var på en tisdag, de hade det inte heller lätt. Särskilt när det var innan semestern så många var tvungen ta ledigt från jobbet för att komma.  
  • Aniara4

En söt bröllopshistoria jag har hört (dock inte om vårt bröllop) var när ett litet syskonbarn tillsammans med en släkting läste en bok om två hundar som slutade med att de gifte sig. När hen sen skulle återberätta historien slutade den ungefär så här:

"Och då frågade han "vill du vifta med mig", och hon sa "ja det vill jag", och så gick de in i kyrkan och de viftade på sina svansar, för de var så glada!" Hjärta

• nrkpgbrud

En av min m2bs släktingar ringde upp min svärmor när hon hade fått inbjudan och frågade: Varför MÅSTE de gifta sig? Är hon gravid? (vaddå måste?)

Min morsa reagerade i telefonen när jag berätta med : Stopp! Stopp! Stopp! Har ni tänkt efter ordentligt? Vart väldigt konstig stämmning mellan oss i flera månader men nu dagarna innan det är dags så är det bra och hon har nog förstått att hennes flicka är stor nog att fatta sina egna beslut.

"Kul" att den äldre generationen reagerar så på något som var mer eller mindre självklart på deras tid.

Svar på tråden Lustigaste/konstigaste kommentaren ang ert bröllop?