• Green

Lustigaste/konstigaste kommentaren ang ert bröllop?

Idag stod jag och tittade på mina sidenband och följande sades:

Jag: Blir sugen på att ta upp kläningen och se hur banden ser ut till den.
    Bm: Va? Du ska väl inte förstöra den med dom??
    Jag: Nej, det är band till blommorna.
    Bm: Ska du ha blommor också?

Men hallå!! Han trodde verkligen att jag inte skulle ha en brudbukett Förvånad

Antar att det kommit andra små grodor från era BM, släkt och vänner.
    Dela med er så vi får några goda skratt!

• Svar på tråden Lustigaste/konstigaste kommentaren ang ert bröllop?
  • xMariax

Här om dagen..

Mamma: Ska ni ha riktiga inbjudningskort?
    Jag: Ja..? Vi ska ju ha vigsel i kyrkan och ha stor bröllopsfest, så det är väl klart att vi ska skicka ut inbjudningar.. 
    Mamma: Jaha. Jag trodde att ni bara skulle smsa alla när det börjar närma sig..

Kan tilläggas att hon och min pappa gifte sig i stadshuset med bara mig och blivande maken som vittnen, efteråt åkte vi hem till dem och åt smörgåstårta. Så de behövde ju inte riktigt tänka på sånt.. 

• jimmyojennifer

Jag har också fått den kommentaren "Ska du ha riktig brudklänning?"

Vilket jag tycker delvis är en väldigt konstig fråga och i början svarade jag "Absolut ska ja ha en riktig brudklänning." Men sen har jag fått frågan så många gånger så jag började bli irriterad så nu förtiden svarar jag "Nopp, en låtsas variant"
    Folk blir ytterst fundersamma men skrattar oftast och säger något i stil med "Ja, det var ju faktiskt en konstig fråga"

Ja, det är en konstig fråga!

Framtiden är den du själv skapar
  • Chicita

Jag minns inte om jag har skrivit i den här tråden tidigare. 
    Men konstigaste kommentarerna har väl varit:

- Jag tycker inte om medeltiden. Kan ni inte byta tema så jag får ha en vanlig klänning? Jag har en i garderoben som kanske kan passa (sagt av tärnan som inte blev kvar som tärna)

- Oj, jag kommer nog vara sjuk den dagen. Jag vill inte gå i en potatissäck (Sagt av pappas sambo, som sen insåg att temat skulle innebära att hon kände sig som en drottning i en fantastisk klänning) 

- Vadå medeltidsmat? Har ni kollat bäst före-datumet? (minns inte vem, men minns kommentaren)

- Oj! Är det så där en munk ser ut (min bror efter att jag sytt hans kläder och han fick välja vad han ville vara. Riddare, adelsman, borgare, bonde eller munk - som jag sa på skämt och han nappade på. Men han gillade kläderna ändå till slut Flört  och hans dotter gillade att "pappa hade klänning")

• jimmyojennifer

Vi har bestämt att vi inte vill servera sprit, det kommer finnas vin, öl och cider men inte sprit. Då säger en person "får man ta med sig eget?" Jag skrattade och hoppas att det var ett skämt. Vän: Måste man köpa present? Jag: Gåvor är valfritt vi är bara glada att du kommer. Vän: men vad ska man köpa då? Jag: Ja, om du vill ge något så köp något du tror vi skulle gilla. Vän: Men brukar man inte typ köpa brödrostar? Jag: Ja vår är i försig trasig så det är ingen dum present. Vän: Men vad fan, om du säger det till fler då kanske ni har typ 10 brödrostar sen! Jag: Men om jag säger det bara till dig då? Vän: Nej men då är det ju tråkigt, ni får en stavmixer Jag: Ok Vän: eller vänta, nu vet du ju vad du ska få! Äh, jag ger er några limpor Rost n toast så får du önska dig brödrosten av någon annan! Jag: Får jag något pålägg också? Vän: Tror du att dom har presentkort på Ica maxi? Konversationen slutade där med asgarv och det är nog det knasigaste som sagts kring vårt bröllop

Framtiden är den du själv skapar
  • Annamolly

JimmyochJennifer: wow. Snacka om knas pa hog niva!!!

2013.06.22 Samos, Grekland
  • Berglund 79

Jag fick en rätt gullig kommentar av min dotter.
    Dotter- Kan jag få hålla din slöja när du går in
    Jag- Men jag ska inte ha nån slöja
    dotter- nähä men får jag hålla i din klänning
    Så nu ska hon hålla i min klänning som inte har nåt släp

Hade ett annat samtal med min son
    Son- Jag och Magnus ska gå först i alla fall
    Jag- Ja det går väl bra
    Son- Ja för vi ska vinna
    Ska bli väldigt spännande om det blir en språng match fram hehehe
    Nästan så jag hoppas att de kommer springa fram så det händer nåt oväntat )

• dellelgarin

Vet itne om det är konstigt men vi tycker det är lite lustigt iallafall :

Min blivandes farmor är troende och mycket kyrkklig av sig, vi tillhör inte kyrkan någon av oss men det är väl inget som hon vet om eller så, hon började för flera måndader sedan fråga vilken präst vi skulle ha, hon har vid detta laget fattat att det inte blir vigsel i kyrkan.

Vi har vid detta laget berättat för henne ca 5 gånger att vi skall ha vigselförättare och vad hon heter, men får fortfarande höra att hon ringer runt till övriga i familjen och frågar om NÅN vet vad prästen heter =) hon är inte förvirrad annars men hon tror väl inte sina öron antagligen ;)

• Sjörå
    dellelgarin skrev 2013-05-17 10:40:44 följande:

Vi har vid detta laget berättat för henne ca 5 gånger att vi skall ha vigselförättare och vad hon heter, men får fortfarande höra att hon ringer runt till övriga i familjen och frågar om NÅN vet vad prästen heter =) hon är inte förvirrad annars men hon tror väl inte sina öron antagligen ;)

Även en präst är en vigselförrättare så hon tror nog att det är en präst ni ska ha. Säg istället att det är en borgerlig vigselförrättare så kanske din farmor förstår. 
  • afturelding

Något som många frågat sig i min släkt efter vad jag hört av min mor är:
    "Är hon gravid?".

Ingen har dock frågat mig personligen, vilket kanske är lite konstigare än själva frågan. Men sen när är man tvungen att vara gravid för att få gifta sig? Det är i så fall en regel jag har missat Flört

Svar på tråden Lustigaste/konstigaste kommentaren ang ert bröllop?