Inlägg från: Principisessan |Visa alla inlägg
  • Principisessan

Hur ska ni göra/gjorde ni era mini smyg bröllop?

Antingen kan du ju be om en rundbunden bukett med det du tänkt dig sv en butik, o säga att maxpris är si och så mycket. Eller om du vill chansa på att det finns vita rosor på ica just när ni gifter er, det vore såklart trist om det inte fanns och det är det enda du kan tänka dig :)

• Principisessan

Ja det beror ju helt på vad du vill ha, låt säga att du vill ha handbundna rosor i en låg kompakt bukett med lite sidenband så borde du kunna få det o de binder den medaan du väntar. Dvs en enklare bukett. Och rosorna skiljer sig ju i pris beroende på sort o var i landet du bor. Men 25-35 kr st om du köper snittblommor och inte de allra största maffigaste rosorna, och det torde gå åt runt 20 st om du ska ha riktigt kompakt bukett. Eller så köper du 10 packs rosor sm de flesta florister har och ber dem binda om till en bukett. Det blir ju ännu billigare. Om du köper 10- packs rosor på tex ica så om de är väldigt små skulle jag ta 3 paket, så att den blir fyllig.

• Principisessan

Och om du går till en butik så kan du ju komma undan billigare om du inte har bara rosor utan brudslöja eller linoleum (lila) som utfyllnad mellan blommorna tex, då går det ju inte åt så mkt blommor. Men du kan ju få en bukett för 300-500 kr om du är noga med att förklara att det ska vara en enklare bukett och inte samma jobb som de mer avancerade brudbuketterna.

• Principisessan

Denna var ju ruskigt söt också :) www.interflora.se/order.asp&ProductID=5792 Men som sagt, för att det ska bli rätt så är det bra om du ringer butiken o förklarar att det ska vaa exakt som på bilden i så fall, eftersom de annars kan ta andra blommor om de inte har dem hemma.

• Principisessan

Ja visst var den söt :) Förstår vad du enar, nu har ju vi sagt att vi ska gifta oss, men inte när. Tänkte att vi då slapp besvikelsen från folk, å andra sidan fick vi en massa tjat om" snälla säg bara till mig när ni gifter er" Så vi kanske skullegjort som ni och bara rymt iväg utan att ha nämnt det till nån :)

• Principisessan

Ev2013: visst är det så :) tycker jag kommer på nåt nytt lite titt som tätt. Måste hitta skor till sambon också., tips någon?

• Principisessan

Åh vad kul att läsa om alla planer, och din klänning trancit är ju så fin :) Själv äntar jag på mina brudskor, vi valde ut musiken: Ave Maria, Kompositör: J. S Bach/Ch Gonoud utgångsmusik: topgun anthem (ledmotivet till filmen topgun) Psalmerna minns jag inte utantill, måste kolla :) Och så hoppas jag på att det blir fint vårväder o med lite tur blommande vitsippor. Det vore ju himla fin omgivning att fotas i :)

Svar på tråden Hur ska ni göra/gjorde ni era mini smyg bröllop?