• Smulan

Hur ska ni göra/gjorde ni era mini smyg bröllop?

Hej på er alla!
    Vi har bestämt oss för att smyga iväg på minsta möjliga bröllop med bara några vittnen och resturang besök efter. Vi ska ta kläder som vi redan äger och lägga till några små detaljer som håruppsättning och make up och typ en lite lite blomma. Ringar så klart! Jag vill veta hur ni gjorde eller ska göra?
    Ny fiken vi har bokat bröllop lördagen den 14 Juli i år ska blir såååååå kul!

TR?DSTARTARENS TILL?GGSKOMMENTAR 2012-08-13 10:01
    Nu är vi gifta och vi har haft en fest i efterhand som blev den mest perfekta festen i världen! Jag vill fortfarande veta hur ni ska göra eller hur ni gjorde för det är så kul att höra andras ideér och tankar! Skriv på bara!

• Svar på tråden Hur ska ni göra/gjorde ni era mini smyg bröllop?
  • jakother

Sen ville vi att dom gamla i vår släkt skulle få vara med oss så då tänkte vi att vi överraskar alla nära ;)

För All Tid 2012-08-25 frokenfjellstrom.blogg.se
  • Principisessan

ljungan: vi resonerar som ni, ingen fest alls och bara för oss och barnen. Vi äter en middag på en restaurang med god mat och bor en natt på hotell. Sen får det å nästan två månader tills att vi åker på bröllopsresa på tu man hand.
    eftersom barnen inte ska med på resan så tänkte vi att vi hinner smälta det hela innan vi åker iväg.

• Principisessan

tack för alla åsikter om klänningen. Jag hade tänkt ha en kort puffig liten slöja som max går till axeln eller en sån som mer är som en liten "puff" över håret bara (har page), en liten krona på huvudet eftersom de har världens finaste i kyrkan till utlåning. Sen vet jag inte, gillar 3:an med ärmen. samtidigt så gillar jag tyllen och att den känns så toksöt. måste klura lite till, men ska beställa förrän om nån månad så då har man ju tid. 

Ringen kom idag också!
    Nu ska den ju rhodineras och putsas och de gamla namnen ska bort, men såhär ser den ut:
    Är lite varm o svullen om fingrarna just här, men visst är den fin :) tyckte de passade fint ihop. Frågan är ju bara hur man ska kunna låta bli att testa den konstant... 8 månader kvar... sååå lång tid ju! 

• MariaMagdalena

Jag säger det igen Majjja- Superfint! =)

Det var klänningen som kom idag Har dock inte hunnit mer än smygtittat på den, men den ser verkligen jättefin ut! Imorrn då gubben är på jobbet ska det provas

• Principisessan
    MariaMagdalena skrev 2012-08-08 20:52:17 följande:

Det var klänningen som kom idag Har dock inte hunnit mer än smygtittat på den, men den ser verkligen jättefin ut! Imorrn då gubben är på jobbet ska det provas

ooh vad kul med klänningen! du måste lägga upp en bild sen. 
  • Smulan
    majjja skrev 2012-08-08 17:00:54 följande:
    tack för alla åsikter om klänningen. Jag hade tänkt ha en kort puffig liten slöja som max går till axeln eller en sån som mer är som en liten "puff" över håret bara (har page), en liten krona på huvudet eftersom de har världens finaste i kyrkan till utlåning. Sen vet jag inte, gillar 3:an med ärmen. samtidigt så gillar jag tyllen och att den känns så toksöt. måste klura lite till, men ska beställa förrän om nån månad så då har man ju tid. 

Ringen kom idag också!
    Nu ska den ju rhodineras och putsas och de gamla namnen ska bort, men såhär ser den ut:
    Är lite varm o svullen om fingrarna just här, men visst är den fin :) tyckte de passade fint ihop. Frågan är ju bara hur man ska kunna låta bli att testa den konstant... 8 månader kvar... sååå lång tid ju!
    Ringen var JÄTTE fin majjja=)! Ja det var fina klänningar allihopa tycker jag och jag håller med dig med tyllen för den är ju bara toksöt och ja det är super svårt att bestämma. Tycker om alla tre hihi. Kan man inte ha de långa ärmarna på den första? Eller det kanske blir konstigt?
    Jag kan säga att ringen prövades ett antal gånger innan den skulle på på riktigt ;).
    MariaMagdalena skrev 2012-08-08 20:52:17 följande:

Ja jag håller också med vill se en bild sen ;) Roligt!
  • MariaMagdalena

Då var klänningen upppackad och testad! Har tyvärr bara mobilkameran att tillgå och dåligt ljus vilket resulterade i denna kassa bilden och det var mer eller mindre omöjligt att fota den då den satt på själv, men såhär ser den ut iaf Tycker den stämmer överens med produktbilden väldigt bra. Den är dock VÄLDIGT mycket för lång för mig, behöver nog ta bort ca 20-30 cm på den men det är väl inte så svårt att fixa till hoppas jag. Och så är det snörning i ryggen som jag funderar på att byta ut till någon färg som matchar blivande mannens väst och kravatt, ev byta ut blomman oxå. Vi får se vad jag hittar på

• MariaMagdalena

Här kommer en närbild på den då den sitter på iaf, så ser ni detaljerna =) Bortse från den icke glamorösa bakgrunden och att den inte är knuten som den ska

Svar på tråden Hur ska ni göra/gjorde ni era mini smyg bröllop?