• Smulan

Hur ska ni göra/gjorde ni era mini smyg bröllop?

Hej på er alla!
    Vi har bestämt oss för att smyga iväg på minsta möjliga bröllop med bara några vittnen och resturang besök efter. Vi ska ta kläder som vi redan äger och lägga till några små detaljer som håruppsättning och make up och typ en lite lite blomma. Ringar så klart! Jag vill veta hur ni gjorde eller ska göra?
    Ny fiken vi har bokat bröllop lördagen den 14 Juli i år ska blir såååååå kul!

TR?DSTARTARENS TILL?GGSKOMMENTAR 2012-08-13 10:01
    Nu är vi gifta och vi har haft en fest i efterhand som blev den mest perfekta festen i världen! Jag vill fortfarande veta hur ni ska göra eller hur ni gjorde för det är så kul att höra andras ideér och tankar! Skriv på bara!

• Svar på tråden Hur ska ni göra/gjorde ni era mini smyg bröllop?
  • MariaMagdalena

Fick just hem en avi från posten och har ett paket från Kina att hämta ut, det bör nog vara klänningen Har bara lust att rusa till posten och hämta ut den, men måste vänta till ikväll då sambon kommit hem med bilen igen, typiskt!

• jakother

Har oxå paket att hämta ut ikväll två eventuella boleros att ha till klänningen ifall det är kyligt :)

För All Tid 2012-08-25 frokenfjellstrom.blogg.se
  • MariaMagdalena
    jakother skrev 2012-08-07 14:47:26 följande:
    Har oxå paket att hämta ut ikväll två eventuella boleros att ha till klänningen ifall det är kyligt :)
    Va roligt! Och spännande, hoppas du blir nöjd med köpet =)
  • Ljungan70

På våran 9-åriga förlovningsdag 26/7 friade min sambo.

Vi vill bägge gifta oss "bara för vår skull", så i vår koloniträdgård bestämde vi. Datumet spikade vi till kl.10 samma dag som vi åker på en sedan länge planerad 2-veckorsresa till medelhavet, 23/8.

Nu var det bråda dagar... VF bokades, hindersprövning beställdes, ring beställdes, och kläder har köpts.

Mina barn (18 och 20) skallvara vittnen, och är de enda som vet om någonting

Jag skall ha på mig en blå/turkos leopardfärgad tunika/linne från joy, en svart kort kjol och svarta pumps med nitar från Björn Borg. Blivande maken skall ha 3/4-jeans, en vit "snygg" döskalle-tisha med en vit skjorta över och till det svarta converce. Ingen direkt bröllopsklädsel, men det är "vi", och det är så vi vill ha det!

Vädret verkar ju bli lite ostadigt då, men regnar det kan vi stå inne i vårt mysiga växthus!

Efter cermonin skall dottern ta lite "brudkort" på oss, och sen tar vi utkidzen på lunch innan jag och maken åker mot flygplatsen. Annons skall vi sätta in i tidningen morgonen efter, och då skall också dottern lägga ut bild på våra FB.

Känner att det kommit lite hastigt allting (ja, på slutet alltså, jag har ju väntat läääänge!!) men tror det kommer att bli en toppendag!

• Lyckorus

MariaMagdalena - Spännande med klänningen! Jag hittade min klänning i en vanlig affär på stan för 400:-. Blir man kär så blir man, oavsett puffärmar och 10.000-tals kronor eller enkelt och några hundralappar. :)

jakother - Jättefin spetsdetalj till håret du gjort! :) Funderar på vad du skulle kunna göra mer, kanske något som du kan ha runt buketten (om du nu ska ha en sån)? Det är fint med spets!

Ljungan70 - Åh, grattis! Då är det inte långt kvar innan ni är gifta då. :) Som du beskriver det kommer det säkert bli en fin och personlig dag för er!

• Smulan
    MariaMagdalena skrev 2012-08-07 11:49:31 följande:

Den va ju jättefin! Vad kul när man kan fynda

Jag hittade min på e-bay faktiskt, betalade lite drygt 300:- inkl frakt Pratade med en annan tjej här på BT som hade beställt en likadag och den var jättefin. Våra vigselringar (titan) var oxå ruskigt billiga, 2000:- för båda och den förlovningsringen jag har hittat (www.kodega.se/show_product/FET-8018-B/-/-/-/8...///////) har jag hittat en kopia på som är helt sjukt billig i jämförelse, men som ser precis likadag ut

Såhär ser klänningen ut iaf

$(KGrHqV,!jUE+rV6MLvFBQDkn,ISoQ~~60_1.jpg

Ursäkta den minimala bilden, men det ville sig inte på annat sätt..

Den klänningen är jätte fin har ju sett den på jakother hihi ;). Ni kommer bli kanon vackra båda två=)!

Ja jag tyckte den var super fin och jag menar det är ju inte ofta man kan hitta en så fin klänning för bara 230 kr som passar frö bröllop hihi.

Du får ta ett kort på dig med klänningen sen vill se=)
    jakother skrev 2012-08-07 14:47:26 följande:
    Ta gänra ett kort du också med klänning och bolero....kan inte vänta ju vill ju se dig nu ha ha
    Ljungan70 skrev 2012-08-07 16:28:32 följande:

På våran 9-åriga förlovningsdag 26/7 friade min sambo.

Vi vill bägge gifta oss "bara för vår skull", så i vår koloniträdgård bestämde vi. Datumet spikade vi till kl.10 samma dag som vi åker på en sedan länge planerad 2-veckorsresa till medelhavet, 23/8.

Nu var det bråda dagar... VF bokades, hindersprövning beställdes, ring beställdes, och kläder har köpts.

Mina barn (18 och 20) skallvara vittnen, och är de enda som vet om någonting

Jag skall ha på mig en blå/turkos leopardfärgad tunika/linne från joy, en svart kort kjol och svarta pumps med nitar från Björn Borg. Blivande maken skall ha 3/4-jeans, en vit "snygg" döskalle-tisha med en vit skjorta över och till det svarta converce. Ingen direkt bröllopsklädsel, men det är "vi", och det är så vi vill ha det!

Vädret verkar ju bli lite ostadigt då, men regnar det kan vi stå inne i vårt mysiga växthus!

Efter cermonin skall dottern ta lite "brudkort" på oss, och sen tar vi utkidzen på lunch innan jag och maken åker mot flygplatsen. Annons skall vi sätta in i tidningen morgonen efter, och då skall också dottern lägga ut bild på våra FB.

Känner att det kommit lite hastigt allting (ja, på slutet alltså, jag har ju väntat läääänge!!) men tror det kommer att bli en toppendag!

Grattis=) Det blir perfekt ska du se....man SKA göra precis så som man själv vill och ha det man själv tycker bäst om=) Roligt att läsa om allas planer tycker jag=) Även nu när man redan genomfört sitt eget ha ha ha.
  • Principisessan

oj vad ni skriver , tar en stund att läsa ikapp :-P 
    VI köpte ringen. Den ska bara rhodineras om och tas gort gammal gravyr och ha i ny. Så nu är det någradagars väntan innan den kommer hem :) Känns skönt att bocka av, och att det blev så billigt!  

• MariaMagdalena

attans! det var inte klänningen som kom i paketet. det var en korsett som jag hade beställt för att ha under klänningen. beställde den flera dagar efter klänningen så det är nog inte alls långt borta :) svårt bara att smyga in allt utan att nyfikna sambon ser ;)

• MariaMagdalena

va roligt majja! :) var storleken rätt eller behöver den ändras oxå? den var verkligen jättefin :)

Svar på tråden Hur ska ni göra/gjorde ni era mini smyg bröllop?