jakother skrev 2012-08-17 09:06:21 följande:
Haha allt känns som att det är påväg åt skogen just nu.. Vår vigselförrättare skickade ett mail och sa att han var tvungen ta ledigt från sitt jobb när vi gifter oss eftersom han tydligen skulle jobba då fast han sagt tidigare att han var ledig! Så nu vill han att vi ger till behövade flickor minst tusen kr i kompensation.. jag har inga problem med det, dock känner jag mest att WHY? Vi har inga sånna pengar för tillfället, och det är väl inte vårt fel att hans schema ändrats? hmm Vi vill ju ha honom för att han ska spela fiol.-.... bajs
Men vad säger du? Det tycker jag var väldigt fräckt...det kan inte han begära av er. Det var ju han som sa att han kunde och då får han stå för det själv när det strular. Man ska inte lova något när man inte vet säkert. Det är inte ni som ska betala för det. Säg det till honom!
MariaMagdalena skrev 2012-08-17 09:23:47 följande:
Men oj, det var lite väl fräckt av honom tycker jag! Inte alls ok om du frågar mig. Tycker du ska berätta som det är för honom, att ni nu lagt alla pengar ni kunnat på bröllopet och att ni känner er besvikna då han tidigare lovat er att ställa upp. Hoppas han tänker om där!
På tal om att få betala... Vi skulle egentligen ha gift oss på Gran Canaria, det var plan A kan man säga, men då dom ville ha ca 4000:- plus 3 kg kaffe för att viga oss och att vi inte kunde påverka nästan något om hur vigseln skulle se ut så backade vi. Det var ändå Svenska Kyrkan. Förstår att dom behöver tillskott i kassan för att kunna gå runt osv, men det tycker jag var oförskämt mycket faktiskt då det annars är gratis att gifta sig i kyrkan.
Va? ja det var ju också fräckt....och varför skulle de ha kaffe ?? ha ha det kan de väl köpa själva....herregud! Ok att man tar en summa då det är utomlands men inte så mycket. Har hört andra som betalat 500 kr när de gifter sig utomlands med hjälp av svenska kyrkan, det tycker jag räcker möjligen 1000 kr men inte mer.