• Smulan

Hur ska ni göra/gjorde ni era mini smyg bröllop?

Hej på er alla!
    Vi har bestämt oss för att smyga iväg på minsta möjliga bröllop med bara några vittnen och resturang besök efter. Vi ska ta kläder som vi redan äger och lägga till några små detaljer som håruppsättning och make up och typ en lite lite blomma. Ringar så klart! Jag vill veta hur ni gjorde eller ska göra?
    Ny fiken vi har bokat bröllop lördagen den 14 Juli i år ska blir såååååå kul!

TR?DSTARTARENS TILL?GGSKOMMENTAR 2012-08-13 10:01
    Nu är vi gifta och vi har haft en fest i efterhand som blev den mest perfekta festen i världen! Jag vill fortfarande veta hur ni ska göra eller hur ni gjorde för det är så kul att höra andras ideér och tankar! Skriv på bara!

• Svar på tråden Hur ska ni göra/gjorde ni era mini smyg bröllop?
  • Smulan
    MariaMagdalena skrev 2012-08-20 09:56:39 följande:
    Men va kul, ¨då blir vi fruar med bara en dag emellan
    säger bara "GILLA" knappen är saknad
  • tracit
    MariaMagdalena skrev 2012-08-20 09:56:39 följande:
    Men va kul, ¨då blir vi fruar med bara en dag emellan
    Ja, kul! Vi får följas åt här i tråden
    Smulan skrev 2012-08-20 09:44:24 följande:
    ha ha kärleksyr var ordet ha ha ha.

Ja det var riktigt skönt att de tog det så bra, men alla visste ju att vi har dåligt med pengar och har haft i flera år (jag är arbetslös/student) så de visste ju att det var så här eller inte alls. De tyckte liksom bara att det var på tiden nu .  Jo jag hoppas att dina tar det bra också.....som sagt det kommer ju finnas foton. Vårt andra vittne bad vi filma vigseln så den filmen visade vi på festen vi hade den 11 aug plus ett bildspel med våra bilder så alla fick ju en känsla av att ha varit med ändå=). Festen ordnade vi så att alla fick betala sin mat "kuvertavgift" så tack vare det hade vi råd att ha en fest. Alla ställde gladiligen upp på att betala sin mat. Vi önskade oss inga presenter men vi fick något från nästan alla ändå fast vi hade sagt att vi önskade oss festen ha ha ha gulliga dom är!
    Jag funderar också på om vi ska filma vigseln. Så att jag har något att muta eventuellt sura föräldrar med
  • Smulan
    tracit skrev 2012-08-20 14:45:32 följande:
    Ja, kul! Vi får följas åt här i tråden
    Smulan skrev 2012-08-20 09:44:24 följande:
    ha ha kärleksyr var ordet ha ha ha.

Ja det var riktigt skönt att de tog det så bra, men alla visste ju att vi har dåligt med pengar och har haft i flera år (jag är arbetslös/student) så de visste ju att det var så här eller inte alls. De tyckte liksom bara att det var på tiden nu .  Jo jag hoppas att dina tar det bra också.....som sagt det kommer ju finnas foton. Vårt andra vittne bad vi filma vigseln så den filmen visade vi på festen vi hade den 11 aug plus ett bildspel med våra bilder så alla fick ju en känsla av att ha varit med ändå=). Festen ordnade vi så att alla fick betala sin mat "kuvertavgift" så tack vare det hade vi råd att ha en fest. Alla ställde gladiligen upp på att betala sin mat. Vi önskade oss inga presenter men vi fick något från nästan alla ändå fast vi hade sagt att vi önskade oss festen ha ha ha gulliga dom är!
    Jag funderar också på om vi ska filma vigseln. Så att jag har något att muta eventuellt sura föräldrar med
    Ha ha ha ja gör det...det var väldigt populärt kan jag säga!
  • Lyckorus

Vi kommer nog rigga upp en kamera på stativ som får stå och spela in vår korta lilla vigsel. Kul att spara och att visa de som är intresserade sen! :) Det kan ju även vara bra att ha vigseln inspelad för att ha som bevismaterial ifall ingen tror oss. ;)

• Smulan
    Lyckorus skrev 2012-08-20 16:16:52 följande:
    Vi kommer nog rigga upp en kamera på stativ som får stå och spela in vår korta lilla vigsel. Kul att spara och att visa de som är intresserade sen! :) Det kan ju även vara bra att ha vigseln inspelad för att ha som bevismaterial ifall ingen tror oss. ;)
    Ha ha ja precis=) Nej men det är fint minne om inte annat!
  • Principisessan

Hur gör/gjorde ni med musiken under vigseln? Vad jag förstått det som så har man alltid två psalmer under vigseln. Det blir ju dock inte så många som sjunger med, med tanke på att vi inte har några gäster, haha. Eller kan man utesluta en iallafall?
    Ingångsmusiken är bestämd iallafall. vi ska ha Ave Maria (J.S Bach)
    utgångsmusik vet vi inte ännu. 

• Smulan

Ja eftersom vi gifte oss borgerligt i stadshuset kunde vi inte ha musik så jag vet faktiskt inte... men ni ska ju gifta er i kyrkan så där kan man ju ha det....men även om ingen sjunger med ;) så kan man väl ha lite musik? Det är väl lite mysigt!

• tracit
    majjja skrev 2012-08-20 19:00:02 följande:
    Hur gör/gjorde ni med musiken under vigseln? Vad jag förstått det som så har man alltid två psalmer under vigseln. Det blir ju dock inte så många som sjunger med, med tanke på att vi inte har några gäster, haha. Eller kan man utesluta en iallafall?
    Ingångsmusiken är bestämd iallafall. vi ska ha Ave Maria (J.S Bach)
    utgångsmusik vet vi inte ännu. 
    Åhhhh, vad fint! Det är ett av mina favoritstycken, skulle gärna ha den själv.
    Mitt stora önskemål är annars "Jesus, bleibet meine Freude" (Jesu, joy of Man's desiring) av Bach, men vi har inte riktigt kommit till det diskussionsstadiet än ;)
    Som jag förstått det är det ett krav att man har två psalmer, de är en del av vigselgudstjänsten som inte går att ändra.
    Har också tänkt på hur det blir utan gäster som sjunger. Men en kantor brukar ju ofta ha en stark och vacker sångröst och sjunga så det hörs ordentligt :)
  • MariaMagdalena

Shit vad ni skriver! Här kan man minsann inte vara och jobba en kväll utan att ni ser till att man har och läsa sen

Urk, imorrn måste man upp med barnen tidigt igen, båda har sovit till 9:30 nästan varje dag under semestern

Smulan- Det kommer bli ursnyggt! Hoppas du får hem den lika snabbt som jag fått hem mina

• Principisessan
    tracit skrev 2012-08-20 22:13:37 följande:
    Åhhhh, vad fint! Det är ett av mina favoritstycken, skulle gärna ha den själv.
    Mitt stora önskemål är annars "Jesus, bleibet meine Freude" (Jesu, joy of Man's desiring) av Bach, men vi har inte riktigt kommit till det diskussionsstadiet än ;)
    Som jag förstått det är det ett krav att man har två psalmer, de är en del av vigselgudstjänsten som inte går att ändra.
    Har också tänkt på hur det blir utan gäster som sjunger. Men en kantor brukar ju ofta ha en stark och vacker sångröst och sjunga så det hörs ordentligt :)
    ja, jag satt o läste på svenska kyrkans hemsida med sjävla vigselprogrammet och där stod det "kan uteslutas" på ena psalmen så tänkte att det kanske går att ta bort en. det gör ju ingenting med 2 psalmer, men tänkte att om det går att utesluta en psalm och byta ut till någon egen låt, så vore det bra :) 
    Jesus, bleibet meine Freude är också fin. Satt igår och lyssnade igenom de flesta klasiska stycken på orgel, som är vanliga i vigselsammanhang och föll direkt för Ave Maria.

"vår låt" som inte alls är någon psalm eller så, är Röyksopp "you dont have a clue" men vet inte om den riktigt gör sig bra på annat sätt än orginal. Känner lite folk som är musiker men vet inte om vi ska ha någon som sjunger solo eller inte.  
Svar på tråden Hur ska ni göra/gjorde ni era mini smyg bröllop?