• Smulan

Hur ska ni göra/gjorde ni era mini smyg bröllop?

Hej på er alla!
    Vi har bestämt oss för att smyga iväg på minsta möjliga bröllop med bara några vittnen och resturang besök efter. Vi ska ta kläder som vi redan äger och lägga till några små detaljer som håruppsättning och make up och typ en lite lite blomma. Ringar så klart! Jag vill veta hur ni gjorde eller ska göra?
    Ny fiken vi har bokat bröllop lördagen den 14 Juli i år ska blir såååååå kul!

TR?DSTARTARENS TILL?GGSKOMMENTAR 2012-08-13 10:01
    Nu är vi gifta och vi har haft en fest i efterhand som blev den mest perfekta festen i världen! Jag vill fortfarande veta hur ni ska göra eller hur ni gjorde för det är så kul att höra andras ideér och tankar! Skriv på bara!

• Svar på tråden Hur ska ni göra/gjorde ni era mini smyg bröllop?
  • MariaMagdalena
    majjja skrev 2012-08-20 19:00:02 följande:
    Hur gör/gjorde ni med musiken under vigseln? Vad jag förstått det som så har man alltid två psalmer under vigseln. Det blir ju dock inte så många som sjunger med, med tanke på att vi inte har några gäster, haha. Eller kan man utesluta en iallafall?
    Ingångsmusiken är bestämd iallafall. vi ska ha Ave Maria (J.S Bach)
    utgångsmusik vet vi inte ännu.
    Åh! Det har jag inte haft en tanke på Måste nog klura lite på det där, just nu känns ingen psalm eller låt så där jättegiven så det tåls att tänka på.
  • Smulan
    tracit skrev 2012-08-20 22:13:37 följande:
    Har också tänkt på hur det blir utan gäster som sjunger. Men en kantor brukar ju ofta ha en stark och vacker sångröst och sjunga så det hörs ordentligt :)
    Precis min tanke också....
    MariaMagdalena skrev 2012-08-20 22:23:53 följande:

Shit vad ni skriver! Här kan man minsann inte vara och jobba en kväll utan att ni ser till att man har och läsa sen

Urk, imorrn måste man upp med barnen tidigt igen, båda har sovit till 9:30 nästan varje dag under semestern

Smulan- Det kommer bli ursnyggt! Hoppas du får hem den lika snabbt som jag fått hem mina

ha ha ja här får man inte jobba utan vara med hela tiden hihi Ja jag tror att det blir jätte fint men man är ju ändå lite nervös över att det blir skit fult :-P
    Ja jag hoppas också att den kommer hem fort nu jag vill pröva ha ha=)
    majjja skrev 2012-08-20 23:18:40 följande:
    ja, jag satt o läste på svenska kyrkans hemsida med sjävla vigselprogrammet och där stod det "kan uteslutas" på ena psalmen så tänkte att det kanske går att ta bort en. det gör ju ingenting med 2 psalmer, men tänkte att om det går att utesluta en psalm och byta ut till någon egen låt, så vore det bra :) 
    Jesus, bleibet meine Freude är också fin. Satt igår och lyssnade igenom de flesta klasiska stycken på orgel, som är vanliga i vigselsammanhang och föll direkt för Ave Maria.

"vår låt" som inte alls är någon psalm eller så, är Röyksopp "you dont have a clue" men vet inte om den riktigt gör sig bra på annat sätt än orginal. Känner lite folk som är musiker men vet inte om vi ska ha någon som sjunger solo eller inte.  
    Det vore ju fint med nån som sjunger solo men det beror ju på vad ni bestämmer er för och vad som känns rätt. Ring och fråga kyrkan vad för valmöjligheter man har så vet du hur du kan göra, så kan ni bestämma sånger sen.
    majjja skrev 2012-08-20 23:19:48 följande:
    smulan: ringen är jättefin! du måste lägga upp bild sen med ringarna på fingret
    Ja visst är den blev väldigt förtjust i den när MariaMagdalena la upp den ha ha ha så jag hämar henne
    Ja det ska jag absolut göra ni är ju mina bästa tipsare=).

Appråpå det - majjja - min mamma (och alla andra) tyckte vi hade dekorerat så himla fint och frågade hur jag kom på det. Då sa jag att jag hade fått hjälp av dig och jag kan lova att de alla tyckte det var kanon fint. Min syster muttra lite över att jag fick all pysseltalang och hon ingen ha ha ha Hon tyckte det var super fint. Hon har sagt det flera gånger innan att hon skulle vilja tycka det är roligt att pyssla men hon avskyr det och har inget tålamod alls till det. Så dekoren var VÄLDIGT uppskattad!
  • Smulan

Fick inte med detta

majjja TACK för hjälpen!

• tracit

Idag har vi varit och kollat in kyrkan vi bestämt oss för, och efter det ringde jag för att boka. Den var ledig precis när vi ville - fredag 25:e januari kl 15 Känner mig ännu mer pirrig nu!

• Smulan
    tracit skrev 2012-08-21 15:29:56 följande:
    Idag har vi varit och kollat in kyrkan vi bestämt oss för, och efter det ringde jag för att boka. Den var ledig precis när vi ville - fredag 25:e januari kl 15 Känner mig ännu mer pirrig nu!
    OOOOHHH Grattis=) roligt roligt!
    majjja skrev 2012-08-21 18:05:25 följande:
    smulan :) så kul! men det såg ju suprfint ut på era bilder också, tyckte ni lyckades jättebra med allt 
    Tack ska du ha vi var väldigt nöjda!
  • Principisessan
    tracit skrev 2012-08-21 15:29:56 följande:
    vad kul :) visst blir det lite extra verkligt efter att man har ett datum och allt bokat 
  • Principisessan

fick för mig idag att jag ju inte vet alls om jag passar i den klänningsmodell som jag tänkt mig så idag på lunchen var jag iväg till närmsta brudklänningsaffär och testade liknande modeller. rätt kul faktikst, och det var över förväntan. Tror den här modellen blir riktigt bra. Dessutom så testade jag lite olika slöjor, vilket var jättebra, annars ha man ju ingen större aning om vad det är man vill ha. Även om jag nog är lite ful o inte köper något där, då de var så vansinnigt dyra. 

• Principisessan

testade bland annat denna (har bh-band som syns) , som också var väldigt fin, men sjukt lång! jag är 164 cm och när man kollar på tillverkarens bilder så är ju klänningen typ vadlång. Har inte dragit igen den i ryggen så sen sitter lite si sådär på. Nu är inte deta alls den bästa bilden men tror det jag ska köpa från kina blir toppen verkligen, och sen så var det ju faktiskt sjukt roligt att få prova lite klänningar. 

Svar på tråden Hur ska ni göra/gjorde ni era mini smyg bröllop?