tracit skrev 2012-08-20 22:13:37 följande:
Har också tänkt på hur det blir utan gäster som sjunger. Men en kantor brukar ju ofta ha en stark och vacker sångröst och sjunga så det hörs ordentligt :)
Precis min tanke också....
MariaMagdalena skrev 2012-08-20 22:23:53 följande:
Shit vad ni skriver! Här kan man minsann inte vara och jobba en kväll utan att ni ser till att man har och läsa sen
Urk, imorrn måste man upp med barnen tidigt igen, båda har sovit till 9:30 nästan varje dag under semestern
Smulan- Det kommer bli ursnyggt! Hoppas du får hem den lika snabbt som jag fått hem mina
ha ha ja här får man inte jobba utan vara med hela tiden hihi
Ja jag tror att det blir jätte fint men man är ju ändå lite nervös över att det blir skit fult :-P
Ja jag hoppas också att den kommer hem fort nu jag vill pröva ha ha=)
majjja skrev 2012-08-20 23:18:40 följande:
ja, jag satt o läste på svenska kyrkans hemsida med sjävla vigselprogrammet och där stod det "kan uteslutas" på ena psalmen så tänkte att det kanske går att ta bort en. det gör ju ingenting med 2 psalmer, men tänkte att om det går att utesluta en psalm och byta ut till någon egen låt, så vore det bra :)
Jesus, bleibet meine Freude är också fin. Satt igår och lyssnade igenom de flesta klasiska stycken på orgel, som är vanliga i vigselsammanhang och föll direkt för Ave Maria.
"vår låt" som inte alls är någon psalm eller så, är Röyksopp "you dont have a clue" men vet inte om den riktigt gör sig bra på annat sätt än orginal. Känner lite folk som är musiker men vet inte om vi ska ha någon som sjunger solo eller inte.
Det vore ju fint med nån som sjunger solo men det beror ju på vad ni bestämmer er för och vad som känns rätt. Ring och fråga kyrkan vad för valmöjligheter man har så vet du hur du kan göra, så kan ni bestämma sånger sen.
majjja skrev 2012-08-20 23:19:48 följande:
smulan: ringen är jättefin! du måste lägga upp bild sen med ringarna på fingret
Ja visst är den blev väldigt förtjust i den när MariaMagdalena la upp den ha ha ha så jag hämar henne
Ja det ska jag absolut göra ni är ju mina bästa tipsare=).
Appråpå det - majjja - min mamma (och alla andra) tyckte vi hade dekorerat så himla fint och frågade hur jag kom på det. Då sa jag att jag hade fått hjälp av dig
och jag kan lova att de alla tyckte det var kanon fint. Min syster muttra lite över att jag fick all pysseltalang och hon ingen ha ha ha Hon tyckte det var super fint. Hon har sagt det flera gånger innan att hon skulle vilja tycka det är roligt att pyssla men hon avskyr det och har inget tålamod alls till det. Så dekoren var VÄLDIGT uppskattad!