• Kärleksrus

Vid vilken ålder gifte ni er?

Svårt att placera detta ämne i ett fack, men eftersom att det handlar om just "att gifta sig" -delen, så kör jag på det här!

Ja, som frågan lyder i rubriken: Vid vilken ålder gifte ni er? Samt, önskar ni att ni gjort saker annorlunda?

Hade ni väntat eller gått in i
    äktenskapet tidigare? Motivera gärna :)

• Svar på tråden Vid vilken ålder gifte ni er?
  • Grodan134
    CoG skrev 2012-05-30 13:18:52 följande:
    Du behöver inte svara på det här,
    men jag kan inte hjälpa att bli lite nyfiken.

Vad sa/ tyckte dina föräldrar då du som 15 åring började dejta en kille som var så pass mycket äldre?
    Var det någon vän till familjen som dom kände till sen tidigare?
    Nej dom kände inte honom sedan tidigare.
    Dom var absolut inte glada. Dom trodde det skulle vara över snabbt. Men så dom misstog sig. Flört
    Idag är det absolut inget problem. Glad
  • CoG
    Grodan134 skrev 2012-06-04 15:17:48 följande:
    Nej dom kände inte honom sedan tidigare.
    Dom var absolut inte glada. Dom trodde det skulle vara över snabbt. Men så dom misstog sig. Flört
    Idag är det absolut inget problem. Glad
    Okej,dom reagerade som helt normalt sunda föräldrar alltså? :)

Vad härligt att kärleken höll :)
  • eosinmimmi

Jag är 27 och min sambo snart 27 när i gifter oss, förlovade i nästan 2 år, tillsammans i 5 år och inga barn än ;)

Det känns helt perfekt, vi kompletterar varandra perfekt, har haft både med och motgångar, och vi har verkligen slipats ihop, mannen i mitt liv!

Känns stort att få gifta sig! Om 12 dagar blir vi man & fru!!

• Sanna87

Jag kommer vara 25 och m2b kommer att vara 31. Vi har då varit tillsammans i lite drygt 6 år, förlovade i 5 1/2 och har 2 barn tillsammans. Vi har pratat om giftermål en längre tid så den här tiden känns jättebra, det känns verkligen som helt rätt tidpunkt för oss.
    Vi har verkligen haft många tuffa motgångar och gått igenom väldigt mycket, så det känns helt undebart att vi ska bli man och hustru... Solig

• qdgirl

Vi kommer att vara 28 båda två. Har varit tillsammans i 11 år och förlovade i 4,5 år och har under tiden fått två barn tillsammans. Tiden för bröllop kändes helt rätt nu.

• lillama

Jag är 23 och sambon 38 när vi gifter oss den 29 september 2012.
    De e ja som "tjatat" om bröllop.

Blev tillsammans augusti 2010.
    Fick en son, juni 2011.
    Förlovade oss nyår 2011-12.
    Bröllop 29 september 2012.

• sanmal

Jag är 21, blir 22 månaden efter bröllopet och min blivande man fyller 38 nu på söndag.
    Så 21 och 38 när vi gifter oss.

Mars 2010 blev ihop och sambos
    December 2010 förlovade och nu, juli 2012 man o fru Skrattande

• Tilda93

Vi gifter oss den 7 juni 2013 på våran 4 års dag , fyller 1 månad efter 20 år och min blivande 23 år 2 månader efter bröllopet. och bröllopet känns helt rätt för oss och vi har bott ihop i eget i 2.5 år när bröllopet är och varit förlovade i 3 år och 5 månader.

• vinterglas

Jag och sambon kommer vara 27 (jag) respektive 28 (han) när vi gifter oss den 1 november 2013.

Detta är på vår femårsdag så det blir väldigt spännande.

Första giftermålet för oss båda och vi har inga barn.

• SZ2013

Vi kommer att vara 29 (jag) och 31 (han). Då har vi varit tillsammans i nästan 5 år och förlovade i 1,5 år. Vi har inte några barn.

Svar på tråden Vid vilken ålder gifte ni er?