• Mallorca13

Mallorca 2013

Jag och min sambo har precis börjat planera för bröllop på Mallorca 2013. Någon annan som ska gifta sig där i år eller nästa? Vore kul att utbyta lite info:)

• Svar på tråden Mallorca 2013
  • Mallis2013

Det var på brothers, riley hette märket. Dom reade ut nästan alla sina kostymer så det passade ju perfekt. Någon som har koll på hur exempelvis guldfynd har sina reor? Jag är i valet och kvalet om jag ska köpa en nu då dom har 20% på allt... Fast det kanske dom har med jämna mellanrum?? Ja dom tog ju hem några klänningar så kunde man ha en av dom så var det ju inga problem. Men behövdes en annan storlek så tog det 4 månader!! Helt sjukt kan jag tycka. Ni får ursäkta hur ihoptryckta mina inlägg blir... Radbrytningarna verkar inte funka när man skriver med iphone

• Två ska bli tre

Gillar Brothers och framförallt Riley. Tycker att de har grymt snygga skjortor med bra passform. Vet du om de reade ut några skjortor också? Helst vita.
    Guldfynd här i stan tycker jag rear typ hela tiden, dock var de dyrare än den lokala guldsmedsbutiken här och där fick jag utan att ens fråga direkt 30% och sedan ytterligare rabatt efter förhandlande.
    Tips för ring är att kolla runt på olika ställen, det kan skilja massor i pris för samma ring.

• Mallis2013

Tyvärr var det mest kostymer, resten var rätt utplockat. Men det kan ju hända att det ser helt annorlunda ut i annan stad/butik!

Hm, ja då ska jag åka en runda och kolla lite priser. Helt sjukt att det kan skilja så mkt i pris, för samma ringar! 

Jag sitter bara och googlar bröllopsklänningar hela dagarna. Fastnade lite för den här klänningen som Cecilia Blankens hade på sitt bröllop. Sjukt cool och snygg tycker jag!
    http://blogg.mama.nu/cecilias-blogg/2011/01/24/brollopstider/

Även denna är en favorit...
    http://remsansbistro.blogspot.se/2011/08/brollop-pa-mallorca.html

• Mallis2013

Får man förresten fråga vad ni fick betala för era ringar? Kan vara bra i framtida förhandling Flört

• Två ska bli tre

Jättefina klänningar båda två!
    Håller också på och kollar runt på nätet men har inte direkt fastnat för någon ännu..

Självklart får du fråga :)

Ringen kostade från början 12.600kr
    Men eftersom jag valde att göra om den så att den fick samma skena som min förlovningsring gick det på ytterligare 5.000kr
    Vitgulds tillägg 500kr
    Gravyr 150kr
    Polering och putsning av förlovningsring 300kr

Totalt: 18.550kr

30% på det blev nästan 13.000. 
    Sen hade guldsmeden i sig en sommarkampanj just nu och drog av ytterligare.

Ringen med allt inkluderat blev 9899kr :)

Pruta på säger jag bara!
    Jag berättade för guldsmeden att jag gått runt till olika butiker och berättade även vilka bud jag hade fått och sen kollade jag om han kunde matcha dem och sedan även sänka ytterligare något.

• Mallis2013

Men OJ vilken prutning :) då ska jag bara lyckas bestämma vad jag vill ha jag med sen ut och förhandla :) Du har alltså samma "ring" på både förlovningsringen och vigselringen nu förutom stenarna? Kanske vore nåt för mig med... Har en lite kupad förlovningsring i vitt guld som är jättesvår att matcha tycker jag

• Två ska bli tre

Det var första gången jag försökte mig på att pruta och jag måste säga att jag känner mig väldigt nöjd med priset :) 

Ja, man kan säga att vigselringen blir den samma som förlovningsringen fast med stenar.
    Denna är min förlovningsring:
    Schalins Stjärnfall 720-5

Detta är vigselringen:
    Schalins Solvind (fast i vitt guld)

Jag tycker att man tydligt ser att viselringen är mycket rakare och kantigare än förlovningsingen.
    Därför valde jag att göra om ringen.

Ska hämta ringen idag och förhoppningsvis blir den godkänd, är hemskt nervös över att den ska se konstig ut! Ringen blir väldigt dyr om jag får göra om den igen..

Om jag kommer ihåg så kan jag försöka ta en bild när jag provar båda ringarna tillsammans.

Vad för modell är det du har på din förlovningsring? Är den ännu mer kupad än min?

• Två ska bli tre

Nu har jag hämtat ut ringen.
    Den blev kanonbra, jag är verkligen jättenöjd! Glad

Har försökt att ladda upp bilder men det verkar som om det äv någon anledning inte fungerar..
    Kan testa en annan gång kanske.

Nästa steg i mitt planerande blir nog det svåraste: Klänningen.

• Mallis2013

Ser fram emot en bild sen :) Här är en länk till min förlovningsring: www.guldfynd.se/page.jsp&articleNo=1353408&step=1&&productType=0&priceRange=&attributeType_4=&articlesPerStep=8&attributeType_2=&attributeType_1=&articleNo=1353408&search=Visa+resultat+%3E%3E%3E Den är väldigt kupad den med... Åh vad jag önskar att jag hade tänkt ett steg längre när jag valde förlovningsring och tänkt på hur sen skulle matchas! Ja klänningen... Både det svåraste och de roligaste!! ;) skönt att börja köpa grejer i god tid innan också så kommer inte alla utgifter samtidigt sen. Har du några alternativ?

• Två ska bli tre

Tycker din och min förlovningsring är ganska så lika varandra faktiskt.
    Var din nu också från Schalins? Har du testat att söka upp din ring på Schalins hemsida? Klicka in på ringen så kommer det automatiskt upp kombinationer på andra ringar som matchar din ring.

Jag kände likadant när jag skulle prova vigselring. Varför tänkte jag inte att det skulle på ytterligare en ring? Men det gick ju jättebra nu ändå! Lovar att det kommer att lösa sig för dig med.

När det gäller klänning så har jag faktiskt inte en susning om vad jag vill ha.
    Kommer därför köpa en i butik så att jag kan testa lite olika modeller.
    Det är ju verkligen en djungel där ute! Har iallafall bestämt mig för att när jag hittar klänningen så ska jag sluta titta efter flera. Får panik om jag ändrar mig ;)

Ja, det känns lite smart att sprida ut utgifterna lite. Jag har varit hemma och mammaledig i 3 1/2 år nu så vår budget tillåter inte allt på en gång.

Svar på tråden Mallorca 2013