Mallorca 2013
Jag och min sambo har precis börjat planera för bröllop på Mallorca 2013. Någon annan som ska gifta sig där i år eller nästa? Vore kul att utbyta lite info:)
Jag och min sambo har precis börjat planera för bröllop på Mallorca 2013. Någon annan som ska gifta sig där i år eller nästa? Vore kul att utbyta lite info:)
Hej Tjejer,
Gissa om jag blev glad när jag hittade er tråd. Vi funderar också på att gifta oss på Mallis nästa år, rättare sagt Juni och är nu i full fart med planeringen.
Vi har funderat på att anlita Charlotte, men som någon skrivit innan så tycker jag att det känns som om det drar iväg rätt så mycket i pris.
Vi skulle egentligen gift oss här hemma i augusti och kommer bjuda alla 60 tilltänkta gäster, men tvivlar på att någon utöver famlijen kommer dit. Vi vill ha det enkelt och litet och det är därför vi åker iväg.
Min dröm är att gifta mig på stranden och det är egentligen enda anledningen till att vi pratat med Charlotte. Men ska ringa svenska kyrkan imon och se om de har några förslag. Eller finns det någon här inne som kan ge förslag :)
Jag längtar sååå å vill bara ha det KLART!
Hej!
Drömmer - Vet inte hur det är på Teneriffa, men på Mallorca kan du gifta dig var du vill så länge prästen vill komma dit :) På Mallis tar dom en extra avgift på 50 euro för resa, och så har dom några förslag på olika platser som funkar. Vill man ha annan plats får man se till att det funkar själv, typ tillstånd eller liknande.
LindatKarlsson - kul! :) Ja Charlotte verkar verkligen ordna fantastiska bröllop. Den här bilden skickade hon till mig förut och det ser ju sagolikt ut.
Då var äntligen ringen beställd! Vill ha juni, nu!
Hej alla,
Jag är ny här på Bröllopstorget och vi har precis bokat vigsel på Mallorca i juni. Har inte alls börjat med förberelserna än.... bara bokat själva vigseln. Vi gifter oss i Alcanada redan kl 13 på dagen - enda lediga tiden tyvärr. Önskar ta emot era tips på vad vi kan göra för trevligt efteråt? Innan middagen senare på em/kväll. Vi reser tillsammans med våra barn samt goda vänner och deras barn. Alltså inga släktingar och bröllopet är hemligt . Vi skall bo på Sumwing resort, Alcudia. Funderar på om det känns ok att ha bröllopsmiddag på hotellet eller kan ni rekommendera bra ställen i närheten?
Nu har vi äntligen bokat både resa, svenska kyrkan och diverse saker runt omkring. Längtar så otroligt och kan inte fatta att vi alltså gifter oss på Mallis i Juni. Sjukt!
Vi valde att köra på utan Charlotte. Hon ville inte ge oss några direkta priser när jag pratade med henne och trots att jag förklarade för henne att jag vet att priser kan ändras och att det ju beror på oss, så kunde jag inte få ca priser, och då hoppade vi av det hela.
Nu fixade vi det själva istället. Bokade resa med Ving, bokade Svenska Kyrkan för vigsel i alcanada och tog direkt kontakt med frisör/make up samt fotograf m.m. Det va ju nästan lika lätt och gick smidigt när nästan alla kunde svenska.
Så, nu längtar vi bara!!!! Underbart! Vill att klänningen ska komma med. Ska levereras till min kompis i USA i Feb och sen ska den skickas hit.
Lotjen - Vi har också samma funderingar.. Kommer nog att åka tillbaka till hotellet och äta lite olika typ charkuterier och sånt som vi förbereder innan, och sen middag på kvällen. Var vet vi dock inte, tror vi bokar det på plats!
Lindatkarlsson - Härligt! :) Det börjar kännas verkligt när man prickar av saker på listan :)
Mallisjuni13 - Visst beställde du en måttbeställd klänning? Jag ska beställa nu men är fundersam över måtten.. Eller främst måttet hollow to floor. Mätte du med klackar på?
Nu har jag beställt klänning!
Är redan sjukt nervös att den inte kommer passa :S
Det blev denna, fast utan det där axelbander och i ivory
Åh det låter som att ni kommit rätt långt i era planeringar! Nu blir jag sugen på att sätta igång jag också. Vi hade lite funderingar på Charlotte, men eftersom vi ändå vill ha det enkelt, och utan gäster, så fixar vi själva istället. Ska nu bestämma mig för om jag ska boka fotograf eller inte... På ett sätt kul med riktig fotograf men det kostar ju en del och i annan tråd här läste jag just om hur lång tid det tagit för många att få sina bilder.
Mallis2013: Jättefin klänning verkligen
Ja jag har också börjat bli lite tveksam om det här med fotograf just pga det verkar ta så lång tid med den svenska tjejen. Han Simon navarro verkar vara snabbare, verkar gå jättefort för honom att skicka bilderna! Och billigare. Men det är ju skönt m nån som snackar svenska :)
Hej! Är ny här. Vi viger oss i Palma i maj. Vi har bokat fotograf Carolina Alomar Olsson på karolinakuinella. Hon kunde sätts ihop ett skräddarsytt litet paket som passar just oss. Det finns färdiga paketpriser också. Även hon är svensk. Ett litet tips!