Mallorca 2013
Jag och min sambo har precis börjat planera för bröllop på Mallorca 2013. Någon annan som ska gifta sig där i år eller nästa? Vore kul att utbyta lite info:)
Jag och min sambo har precis börjat planera för bröllop på Mallorca 2013. Någon annan som ska gifta sig där i år eller nästa? Vore kul att utbyta lite info:)
Kul att ni tyckte om ringen :)
Hade ju som sagt en annan ring i åtanke när jag klev in i butiken men beställde sen denna då den helt enkelt var mera jag.
Vi två: Vi har också varit inne på alternativet att skippa kavajen och att tom kavla upp skjortärmarna.
Tycker att Andreas Johnson visar att det också kan vara jättesnyggt:
Mallis2013: La Terazza har en helt underbar utsikt över havet trots att det är en fin restaurang så tror jag att det säkert är barnvänligt. Jag har tidigare mailat till personalen och det var iallafall inga problem alls att fixa ordning en barnmeny :)
Dock hade de inget typ lekrum för barnen men vi hade tänkt att ta med lite pyssel/målarböcker så håller sig nog de små liven iallafall sysselsatta i 5 extra minuter ;)
En annan grej är ju att ta med typ en Ipod så kan de ju se på film eller nått, inget vi har men ett tips till andra kanske..
Två skall bli tre: vad roligt att du blev nöjd med ringen . Personligen tycker jag att ringen är något av det viktigaste, den är ju verkligen något som består. Då kan jag hellre tänka mig att spara in på annat som bukett och sminka mig själv osv.
Mallis: Tack för prisuppgiften, det lät ju inte så farligt. Hade väntat mig betydligt mer faktiskt. Har dock inte kunnat skicka iväg någon bokningsförfrågan ännu för vigseldatumet är inte klart.
Skickade bokningsförfrågan till kyrkan för en knapp vecka sedan, men tyvärr hade de semester så jag får ge mig till tåls några veckor till!
Vår son som kommer att vara 2 ska troligen ha på sig svarta knälånga shorts, vit kortärmskjorta och kanske en svart slips till och sen sandaler.
Personligen så tycker jag att det är fint med väst men vår grabb är så varm av sig så jag tror att han bara skulle bli grinig om jag satte på honom för mycket kläder.
Dottern 4år, kommer nog att ha på sig en vit sommarklänning och något fint hårsmycke samt sandaler.
Tänker precis som du. För mig är ringen väldigt viktig.
Den har man ju hela tiden på sig.
Att man ser tillbaka om några år och tänker: "Hur tusan kunde jag dra på mig den där" om klänningen känns mera helt ok. Det kan jag leva med :)
Har inte heller något datum klart ännu och jag känner också för att börja boka lite grejer.
När ungefär hade ni tänkt gifta er?
Idag har jag varit och provat ringar, och föll för schalins himla! Så den blev det nog. Guldsmeden föreslog att vi skulle göra om min förlovningsring så att den skulle passa bättre istället för att ändra vigselringen då min förlovningsring inte passar att sätta i stenarna i. Men priset... 15890 för bara ringen var en del över det jag tänkt mig. Ska kolla runt lite och kolla om dom Kan ge lite rabatt. Eller kanske vänta tills dom har nåt erbjudande. Ingen som har koll på nån rea ute i sverige?? :) jag har också varit sugen att fynda barnens kläder på rean, men det är ju det där med storleken...
Åh.. Det var Himla som jag egentligen trodde att jag ville köpa :)
Så otroligt vacker ring!
Vart var det ringen skulle kosta 15.890?
Har min prislista kvar från min guldsmed och han skulle ha 13.313kr för Himla och då var den även omgjord efter min förlovningsring.
Det skiljer ju en del tycker jag..
Ja det är helt otroligt vad det skiljer! Jag kollade lite på nätet nu också, vigselbutiken.se ville ha 11990 för den, skiljer nästan 4000! Ska gå tillbaka och höra med guldsmeden igen... Har ni bestämt nåt datum än tjejer? :)
Hallå där allihopa! Längesedan nu :)
Idag har det hänt lite:
*Betalade in bokningsavgiften till kyrkan.
Vi gifter oss 22/8-2013.
*Har betalat in bokningsavgiften på resan.
Åker den 20:e och blir borta i 2 veckor.
*Har bokat fotograf och inväntar bekräftelsemail från hår och make up tjejen.
Känns skönt att få lite gjort eftersom jag börjar jobba igen imorgon.
Har varit föräldraledig i 3,5 år så jag är ganska så pirrig faktiskt. Desutom så är allt nytt på jobbet, nya rutiner och andra metoder, så jag kommer inte att kunna ett smack!
Känns verkligen jättekonstigt men det blir säkert bra..
Hur har det gått för er andra?
Har ni fått någonting bokat eller planerat i något kul?
Heej!
Va kul att de börjar hända lite :)
Här är det lite stiltje, skulle gärna vilja boka resan snart men allt verkar inte riktigt ha kommit ut än?
Vad har ni bokat?
Hehe, komma tillbaka efter föräldraledighet är ta mej tusan inte lätt i början, men efter ett tag kommer de kännas som du aldrig varit borta... Lovar!
Jag är så himla splittrad över klänningen, vet inte alls vad jag vill ha längre. Inte blir man mindre splittrad av att titta runt på nätet heller där de finns miljoner modeller :S
Vilken fotograf och hår/smink-tjej bokade du förresten?
Trevligt att jag hittade denna tråd. Vi har också bokat Mallis nästa år :) Håller med dig Mallis2013 om att det är jättesvårt att hitta en klänning nu när man börjat titta runt. Men igår så beställde jag en på internet och angav mina mått så att den skulle anpassas efter mig. Blir en kort klänning. Men köpte även en lång för säkerhetsskull om jag inte skulle gilla den korta.
Undrar lite om fotografen som ni anlitat. Vad får ni ge för det? Vad ingår då?