Mallorca 2013
Jag och min sambo har precis börjat planera för bröllop på Mallorca 2013. Någon annan som ska gifta sig där i år eller nästa? Vore kul att utbyta lite info:)
Jag och min sambo har precis börjat planera för bröllop på Mallorca 2013. Någon annan som ska gifta sig där i år eller nästa? Vore kul att utbyta lite info:)
Hej Vi två!
Kul att du med hittade hit :)
Kort brudklänning är en jättebra idé och snyggt! Men efter 17år av fotbolls-spelande så är jag dock inte så förtjust i mina vader så för min del får det bli en lång klänning.
Min respektive pratade senast om igår vad han ska ha på sig.
Han tycker att det känns jättesvårt eftersom han tror att det kommer att bli alldeles för varmt med kostym på sig.
Vad funderar din man på att ha på sig?
Vi tittade innan på Hotell Viva Bahia och Tropic.
Visst var det de som hade ett supercoolt sjörövarskepp i poolen?
Tänkte först att i skulle boka där pga av barnen men i närmre eftertanke så är nog våra barn lite för små för skeppet. (De blir 2 och 4 när vi åker.)
Annars så verkar det hotellet verkligen toppen!
Två ska bli tre - googlade på ringen, urtjusig!! Ni har också rätt små barn ser jag, våra kommer att vara 1,5 och 3,5 när vi åker. Vill ju gärna att det ska bli liiite festligt på kvällen och ha nöjda barn under bröllopsmiddagen... Nån som känner till alcudia bra och vet nåt fint ställe, gärna med havsutsikt, som även är barnvänligt? Japp vi har bokat johanna! Och så har jag bokat Linda clarin för håret.
Jo förresten! Charlotte på mallorcabröllop tog 550 euro för att anlita henne. Fick lite prisförslag från henne tidigare, men vi kände att det började dra iväg lite ekonomiskt... Speciellt när vi gifter oss utomlands för att vi ville ha det ENKELT. Ibland drar det iväg lite i planerna ;)
Två skall bli tre- min blivande har funderat på att ha kostym. Om det är för varmt kanske man kan hoppa över kavajen och köra med enbart västen till byxan och skjortan??
Jo, det är viva tropic som har sjörövarskeppet i polen. Vi kommer att ha barn i åldrarna mellan 3-5, jag tror att de kommer att gilla skeppet. Din fyraåring kan säkert åka i skeppet men tvååringen är kanske lite liten att åka utan vuxen.
Kikade föresten på solvind på nätet, vilken underbart vacker ring! Jag har också redan köpt ring, passade på när jag fick 30% rabatt. Också en ring från schalins, ur serien passion.
Mallis2013- har förvisso aldrig varit på mallorca tidigare men jag har läst mig till att La Terazza skall vara en trevlig restaurang som ligger ganska nära vigselplatsen i Alcanda. Restaurangen verkar ligga precis vid havet.
Vi har också lite mindre barn, de kommer att vara tre och fem när vi åker. Det kan bli en liten utmaning att hålla dem nöjda vid ett middagsbord vid en tid de normalt lägger sig! Kanske skulle man kunna äta bröllopsmiddagen på hotellet? Kanske i trädgården, i så fall skulle barnen kunna leka lite vid sidan av utan att störa andra gäster..
Förresten ni som bokat Johanna för fotograferingen, ungefär vad kommer det att kosta. Tycker bliderna på hennes sida är jättefina! Så fort vigslen är bokad så skall jag ta kontakt med henne, men man är ju nyfiken förståss!
Johanna hade olika paket från 350 euro och uppåt, exkl reseersättning om man gifte sig utanför Palma.
Kul att ni tyckte om ringen :)
Hade ju som sagt en annan ring i åtanke när jag klev in i butiken men beställde sen denna då den helt enkelt var mera jag.
Vi två: Vi har också varit inne på alternativet att skippa kavajen och att tom kavla upp skjortärmarna.
Tycker att Andreas Johnson visar att det också kan vara jättesnyggt:
Mallis2013: La Terazza har en helt underbar utsikt över havet trots att det är en fin restaurang så tror jag att det säkert är barnvänligt. Jag har tidigare mailat till personalen och det var iallafall inga problem alls att fixa ordning en barnmeny :)
Dock hade de inget typ lekrum för barnen men vi hade tänkt att ta med lite pyssel/målarböcker så håller sig nog de små liven iallafall sysselsatta i 5 extra minuter ;)
En annan grej är ju att ta med typ en Ipod så kan de ju se på film eller nått, inget vi har men ett tips till andra kanske..
Hihi.. De ringde nyss och berättade att min ring är klar och bara att hämta ut.
Nu får man se hur länge man kan hålla sig innan jag åker in till stan...
Pirrigt värre! Hoppas att den blev bra, gjorde ju lite ändringar på den.
Känns lite mer verkligt nu måste jag säga.
Dock är det ju typ ett år kvar innan bröllopet sker men jag vill gärna vara ute i god tid då det kommer att blir en hel del att fixa :)
Kul!! Har du hämtat ringen ännu? :) Vi var ute och kikade på stan igår och mannen köpte kostym till bröllopet på halva priset, perfekt! En mörkgrå kostym kommer han att ha. Var även och kikade på några bröllopsbutiker, men var man ute efter en kort klänning var det hopplöst... Tydlgen var de rätt populära nu så de tog slut nästan på en gång. Till jul trodde en av butikerna att dom skulle få in nya... JUL! det är ju hundra år dit, jag vill ju ha klart alltid typ igår ;)
Nej, jag har ännu inte hämtat ut den.. Men är nyfiken som en tok. Får se om det blir en tur in till stan nästa vecka.
Å vad snyggt med mörkgrått! Får man fråga vart ni köpte den?
Min har en svart sedan förut men jag vet inte om den fortfarande passar.
Runt jul, ja det känns ju lite avlägset. Hur lång tid tar det ifall du måste beställa en klänning från butiken?
Har hört att en del har leveranstid på hela 5 månader men det kan väl inte höra till vanligheten.? Tänkte på att ni skulle gifta er redan i maj..