• LadyC

Jag behöver gå ner i vikt inför bröllopet!!!

Jag har redan gått ner i vikt med hjälp av Cambridge Viktprogram! 25 kg och lyckats hålla vikten i nästan 2 år. Det har gått superbra. Men jag gifter mig i september och skulle vilja tills dess gå ner i 10 kg. Men nu stundar sommar och all dess frestelser!

Finns det flera brudar som ska ta på sig brudklänningen och som behöver gå ner i vikt tills det stora bröllopet?!

• Svar på tråden Jag behöver gå ner i vikt inför bröllopet!!!
  • LindvallLarsson

Jovisst försöker man, men jag har haft det tuffare med viktnedgången eftersom jag har varit så mycket flunssig under hela våren. Pollenallergi och ständiga förkylningar har tagit på mina krafter.
    Ska också gifta mig i september :)

• augustesen

Härligt jobbat Lady C :)

Jag kör Cambridge just nu och det fungerar super..äckligt men en snabb viktminskning så det får det vara värt!

Kan rekommendera en tråd som är aktiv med viktminskande brudar:

"Ska vi tappa ett par kilo ihop???"

Välkommen dit!

• snuttitess

Jag har gått ner 7kg på 1 månad och minskat rätt bra runt midjan :). Dock har jag mycket kvar att tappa innan jag når min dröm vikt men kommer väl dit en dag :).

Jag poweralkar 8km varje dag och går på gym när jag kan. Kör på lchf det fukar för mig.  

• Grodprinsens brud

Jag kör typ LCHF light... Jag äter allt (och mycket)men hoppar över bröd, pasta, ris, potatis utom ibland men då tar jag tre Glukosanol som gör att kroppen bara tar upp 1/3 av alla kolhydrater. Funkar super! Har gått ner flera kilo på ett par veckor!

• Fräknigafröken

Vilket jobb Lady C, jättebra! Jag dricker naturdiets soppor, lite till och från, har blivit endel fusk. Startade på vikt 84,4 kg och väger nu 67,7. Har som mål att gå ner till 65 eller strax under  tills jag gifter mig nu den 21 juli. Vi får kämpa tillsamman!

• SHT

Gifter mig också den 21 Juli och hade tänkt att gå ner några kilo till dess. Fick min klänning häromdagen och den är tight!!! Så nu har jag verkligen en riktig sporre. Den få gärna sitta lite bekvämare på bröllopsdagen. Hur många klio kan man gå ner tills dess?

• Xelina

jag måste tipsa om isodieten, med den gick jag ner 10 kg (med träning') på 8 veckor!!!

• ajmb

Hjälp....jag med!!!!!!!!

Har jättesvårt för att hålla mig...men försöker att röra mig en hel del. En vän till mig ska hjälpa mig och hon sa att styrketräna är viktigt...mer muskler bränner mer fett. Blev lite huuu...har redan mycket muskler och vill inte ha mer...men enligt henne så snyns det inte förrän en bra bit efter bröllopet om jag fortsätter. Kommer i alla fall att testa.

Om du verkligen vill röra dig...hitta ett bra träningscenter eller liknande som har Zumba. Har tränat i snart 3 år och har aldrig haft så rolig träning .

Lycka till

• knyttan
    Xelina skrev 2012-06-10 00:29:08 följande:
    jag måste tipsa om isodieten, med den gick jag ner 10 kg (med träning') på 8 veckor!!!
    Isodieten funkade inte för mig! Det var en evig pina att hålla reda på hur många gram ost man fick äta till mellanmål och så kändes det som man bara åt kokt kyckling och fisk hela tiden... jag höll på i någon månad förra våren och gick väl ner ca 3 kg men tillslut så fick jag ett bryt och tryckte i mig tårta för att jag bara blev så less.

LCHF är det enda som funkar för mig, jag har hållit på med det nu i ca tre veckor och har gått ner 2 kg, denna veckan blev det ingen minskning för att jag har slarvat pga stress. Jag har bara en månad kvar nu, men tänkte försöka gå ner ett par kg till, men blir det inget så är det bra det med.
    SHT skrev 2012-06-09 22:17:39 följande:
    Gifter mig också den 21 Juli och hade tänkt att gå ner några kilo till dess. Fick min klänning häromdagen och den är tight!!! Så nu har jag verkligen en riktig sporre. Den få gärna sitta lite bekvämare på bröllopsdagen. Hur många klio kan man gå ner tills dess?
    Jag skulle inte räkna med mer än absolut högst 1 kg per vecka i snitt. Beroende på hur du gör det kan du kanske rivstarta med ett par kg på en vecka men det går inte att fortsätta så utan att det blir skadligt för hälsan (svält mm)
  • 8september2012
    Fräknigafröken skrev 2012-06-09 19:56:14 följande:
    Vilket jobb Lady C, jättebra! Jag dricker naturdiets soppor, lite till och från, har blivit endel fusk. Startade på vikt 84,4 kg och väger nu 67,7. Har som mål att gå ner till 65 eller strax under  tills jag gifter mig nu den 21 juli. Vi får kämpa tillsamman!
    Bra jobbat Hur har du gjort då? Och på hur lång tid? Vi har samma start och målvikt,nästan.
    Gifter mig i september,ska träna på sportlife i sommar,men kosten?
  • snuttitess
    8september2012 skrev 2012-06-10 02:19:22 följande:
    Bra jobbat Hur har du gjort då? Och på hur lång tid? Vi har samma start och målvikt,nästan.
    Gifter mig i september,ska träna på sportlife i sommar,men kosten?
    Om du ska träna så kör på Lchf :) Då kan du tappa massor :). 
  • Amelia

jag har nu en vecka kvar till mitt bröllop, och behövde gå ner lite för att klänningen ska sitta snyggt.
    körde rymddieten i en vecka och minskade 2kg och flera cm. veckan som är kvar ska jag köra rikshospitalets diet
    för att snabbt minska i vikt

• MrsH

Varför alla dessa snabba  viktminsknings metoder? Man går ju bara upp alltihop efteråt när man börjar äta normalt igen.
    Jag är med i viktväktarna och minskar i snitt 0,8 kg i veckan och då äter jag allt men i rätt mängd :)

• augustesen
    MrsH skrev 2012-06-10 11:11:49 följande:
    Varför alla dessa snabba  viktminsknings metoder? Man går ju bara upp alltihop efteråt när man börjar äta normalt igen.
    Jag är med i viktväktarna och minskar i snitt 0,8 kg i veckan och då äter jag allt men i rätt mängd :)
    Är ju absolut bäst att äta lite av allt + träning men när dagen närmar sig med stormsteg blir man panikslagen och då tar man en genväg.

Viktväktarna körde jag under våren och det fungerade inte alls för mig, jag kan inte "äta allt" utan skulle nog kört GI men jag är lite korkad så tog inte tag i det.

På pulver som jag kör nu går man ner snabbt och självklart går man upp allt om man går tillbaka till livet som soffpotatis och käkar skit...men inte om man tar tag i det och skärper sig efteråt :)
  • snuttitess
    MrsH skrev 2012-06-10 11:11:49 följande:
    Viktväktarna är med bra. Men de funkade inte på mig tyvärr men min vänninan är med i viktväktarna och funkar bra på henne. :)
  • SHT
    knyttan skrev 2012-06-10 00:45:23 följande:
    SHT skrev 2012-06-09 22:17:39 följande:
    Jag skulle inte räkna med mer än absolut högst 1 kg per vecka i snitt. Beroende på hur du gör det kan du kanske rivstarta med ett par kg på en vecka men det går inte att fortsätta så utan att det blir skadligt för hälsan (svält mm)
    Åh, om det blev 1 kg i veckan skulle jag vara mer än nöjd! Hoppas på det! Tyvärr har jag legat med feber hela helgen, så ingen motion för mig på några dagar :(.
  • ajmb

Tro det eller ej...var hos sömmerskan idag för en uppläggning...till min förvåning så sitter klänningen bättre nu än när jag köpte den....så hoppas verkligen att min träning hjälper.. Flört
    Har ätit någorlunda ok..försöker undvika vitt...och har rört mig 6 av 7 dagar förra veckan....ska nog fortsätta så här.

så nu är det dags för Zumba

• LadyC

Håller med dig Augustesen! Cambridge funkar perfekt men man måste ju skärpa sig efteråt för att inte falla i samma vanor.

På pulver som jag kör nu går man ner snabbt och självklart går man upp allt om man går tillbaka till livet som soffpotatis och käkar skit...men inte om man tar tag i det och skärper sig efteråt :)
    Jag ska kolla in den andra tråden också , men jag har ätit så mycket onyttigheter senaste veckan och snart är det midsommar. Men skönt att man har Cambridge som man kan köra mellan varven. Vi får kämpa på helt enkelt :)
  • Mandala

Jag har inte så många kilon kvar, 3 kg, men svåra att bli av med. Vi gifter oss aug nästa år så nu tänkte jag att jag ska börja i tid så det blir mer hållbart. Jag har haft två v helt utan kakor, chips o choklad som jag tycker är så gott. Nu är det lördagsgodis som gäller fram till bröllopet + att jag ska börja röra mig. Har börjat powerwalka. Till våren om jag ff har några kg kvar kör jag gi, det brukar funka bra för mig.

Svar på tråden Jag behöver gå ner i vikt inför bröllopet!!!