• daniiel

"Trashigaste" bröllopet?

Vi prövar en nystart på en tråd från 2009, www.brollopstorget.se/Forum-2-2/m3472620.html

Så kom igen, spy ut alla era fördomar här! Vad tycker du är "trashight" på ett bröllop?

Och kom ihåg, detta är med glimten i ögat ;) Och skriver som i den gamla tråden, det är nog nästintill ingen som kommer undan :P

• Svar på tråden "Trashigaste" bröllopet?
  • Annamolly
    Js Fästmö skrev 2013-05-17 10:12:56 följande:

Haha, jag får hålla med, har jag aldrig hört talas om. :P

Men kul att du ser det komiska i det hela.

Får man fråga lite ödmjukt varför ni inte nöjer er med "riktiga" vanliga från något av de två alternativen? :)

Jag vill ha en san dar vit vanings-tarta med ett brudpar langst upp helt enkelt! I borjan av planeringen var jag inte alls sadar traditionell, men ju mer det narmar sig vill jag ha det dar typiskt brollops-aktiga. Jag vet inte varfor, men sa ar det! :)
    2013.06.22 Samos, Grekland
  • kouki

- Såg nyss ett bröllop på Virgin Diaries, där allt handlade om att mannen skulle förlora oskulden. GOSH. Måste varit bland det mest trashiga jag sett. Kräks

- Spetsiga brudskor och kläder som sitter illa (för stort/litet/urringat/kort/whatev). Tiaror bara för sakens skull (annan deal om det är en som gått i arv i generationer, då kan jag förstå det)

- Brudpar och gäster som ser direkt ovårdade ut, samtidigt så är plastic fantastic lika illa (blekta tänder, orange spraytan, stela lockar, klistrad backslick etc)

- I allmänhet när bruden försöker inbilla sig att hon tillhör kungahuset, men även när det är raka motsatsen... MCs/läder/PVC hör inte hemma på ett bröllop tycker jag... 

- Det billigaste mousserande vin som finns, bara för att man SKA ha skumpa. Då finns det mycket trevligare alternativ till brudskål!

- Brudöverlämning, speciellt när bruden är över 30 och har barn... 

- Sen har jag svårt för när folk inte håller koll på ettikettregler, de behöver ju inte följas till punkt och pricka, men att inte ens försöka läsa på så att man vet vad de innebär? Det är som att vara förstföderska utan att läsa på en enda text om hur en födsel ter sig. ._.

När mitt bröllop väl sker, om det gör det, så kommer jag dock nog ha med vad andra nämner ^^
    - Mycket puttenuttigt/kärleksgalet, genomtänkt i evigheter och tematiskt med färger samt spex
    - Barn är inbjudna!
    - Buffé!
    - Såpbubblor och/eller ris!
    - Bukett-kast
    - Toalettkorg (sjukt smidigt ju? men kan förstå tankegången om trash)
    - Med säkerhet så kommer dansen spexas till, skulle inte vara jag att bara dra en vals utan att göra något extra av det.  

• kouki

Oh, btw, om ni har tråkigt så kan ni kolla in Bridal Plasty! Trashig bröllops TVshow som är bara så svår att inte låta bli att fnittra åt^^

• Js Fästmö

Kouiki - Vad roliga saker du skrev upp. ;) Men håller med, vissa saker man själv har kanske andra tycker är WT.

Personligen skulle jag aldrig ha såpbubblor. Men billigt mouserande kan jag absolut ha OM det är gott, jag föredrar smaken framför priset.

Men detär väldigt kul att läsa om vad vi alla tycker, man får ha glimten i ögat..hihi

• kouki
    Js Fästmö skrev 2013-05-20 08:52:38 följande:

Kouiki - Vad roliga saker du skrev upp. ;) Men håller med, vissa saker man själv har kanske andra tycker är WT.

Personligen skulle jag aldrig ha såpbubblor. Men billigt mouserande kan jag absolut ha OM det är gott, jag föredrar smaken framför priset.

Men detär väldigt kul att läsa om vad vi alla tycker, man får ha glimten i ögat..hihi

Jag har laddat lite ;) 
    Men kommer nog upp fler. 

Såpbubblor är ju underbara! Haha^^
    Ja, absolut, om det smakar gott är det ju inget problem. Men var på ett bröllop där brudparet aldrig druckit vin i princip, och det var verkligen inte gott. Då kan man likagärna ha något annat i min mening :)

Sjukt underhållande! :D Kan ju skratta lite åt mina egna åsikter då de egentligen i teorin är rätt löjliga, samtidigt som det är faktiskt så jag känner ^^ 
  • jeanettejohansson

Jag säger bara panduro, jag har svårt för panduro och scrapbooking.. När hela bröllopet har "pysslats" fram.. Kan vara kreativt så klart.. Men ofta ser det ut som om man gett dagisgruppen i uppgift att gör inbjudningskort, korgar, servettringar, dekorationer och allt annat.

Pyssla ÄR kul. Det passar sig kanske bara inte att gå all-in till bröllopsdagen ;)

• daniiel
    kouki skrev 2013-05-19 23:16:20 följande:
    Det är som att vara förstföderska utan att läsa på en enda text om hur en födsel ter sig. ._.
    Hahaha blev så full i skratt när jag läste det där, för jag hade inte läst något alls om en förlossning (antar att det är vad du menar?) när jag fick mitt första (och enda) barn ;)
  • kouki
    daniiel skrev 2013-05-20 21:33:13 följande:
    Hahaha blev så full i skratt när jag läste det där, för jag hade inte läst något alls om en förlossning (antar att det är vad du menar?) när jag fick mitt första (och enda) barn ;)
    Jo precis! Visserligen hade paret jag tänker på planerat kjesarsnitt och blev helt galna och traumatiserad för att ungen inte skrek det första den gjorde. Lite svårt när halsen är igenslemmad kanske... :P Tycker bara det ligger i ens egna intresse att vara informerad^^

Oh well!
    OnT:
    Återanvända saker från ett bröllop med en tidigare partner, direkt deprimerande.
    Sen såg jag en dam på DrPhil som skulle gifta sig för 11:e gången och därför skulle temat vara 11 på bröllopet. Stackars brudgum säger jag. Trashigt värre då det blir som en cirkus nästan ._. 
  • Js Fästmö

Jag tycker det är ganska osmakligt med personer som tar dyra lån för att kvinnan vill ha en ring med en enorm sten på. Helst vill hon att stenen ska sticka ut så mycket så den petar något stackars barn i ögat och sen skall hon gå och skryta om hur mycket den kostade fast att de fortsätter betala av den i flera år - inte ens säkert att den är avbetald om de skiljer sig. ;)

Har de stora krimskramsringar och man vet att personen inte tjänar 50 000 i månaden så tycker jag bara att det ser löjligt ut - som kvinnor som går runt med Gucciväskor och hävdar att de är äkta fast att G:et är felvänt. ;)

Fast jag tycker visserligen det är ganska trashigt att medvetet leva över sina tillgångar. " Nu ska vi ha ett bröllop som kostar 100 000 kr, men vi måste äta nudlar i fem år" ;)

Men alla prioriterar vi olika.

• Js Fästmö
    kouki skrev 2013-05-20 22:33:39 följande:
    Jo precis! Visserligen hade paret jag tänker på planerat kjesarsnitt och blev helt galna och traumatiserad för att ungen inte skrek det första den gjorde. Lite svårt när halsen är igenslemmad kanske... :P Tycker bara det ligger i ens egna intresse att vara informerad^^

Oh well!
    OnT:
    Återanvända saker från ett bröllop med en tidigare partner, direkt deprimerande.
    Sen såg jag en dam på DrPhil som skulle gifta sig för 11:e gången och därför skulle temat vara 11 på bröllopet. Stackars brudgum säger jag. Trashigt värre då det blir som en cirkus nästan ._.

Hahah 11 gånger!! Snacka om toffel till karl som går med på det temat! :P

Undrar vad man väljer för tårtsmak, efter 11 gånger..heheh

Svar på tråden "Trashigaste" bröllopet?