• daniiel

"Trashigaste" bröllopet?

Vi prövar en nystart på en tråd från 2009, www.brollopstorget.se/Forum-2-2/m3472620.html

Så kom igen, spy ut alla era fördomar här! Vad tycker du är "trashight" på ett bröllop?

Och kom ihåg, detta är med glimten i ögat ;) Och skriver som i den gamla tråden, det är nog nästintill ingen som kommer undan :P

• Svar på tråden "Trashigaste" bröllopet?
  • FruForsmark
    blivande brud skrev 2013-02-19 23:03:14 följande:
    När bruden har gjort sig nästan oigenkännlig med löshår, lösnaglar, lösögonfransar etc....
    Oj. Jag körde hela kittet, haha! fast mer åt det diskreta hållet ;) Det jag kan reagera på är tokblondering inför bröllop, så att det verkligen syns att det inte är den riktiga hårfärgen.
  • Chicita
    blivande brud skrev 2013-02-19 23:03:14 följande:
    När bruden har gjort sig nästan oigenkännlig med löshår, lösnaglar, lösögonfransar etc....
    Och ilägg i BH'n, hårdsnörd riktig korsett under brudklänningen så hon knappt kan andas, extrahöga klackar (gärna med platå) så hon blir längre och alltså ser smalare ut men som hon inte kan gå ordentligt i... Flört

Försköningar i all ära.
    Jag fyllde i med lösår för att knuten skulle få vara mer kompakt som jag ville ha den istället för luftig. Jag hade lösögonfransar och gelénaglar, "hållainmagen-underklänning" och faktiskt höga skor med lite platå också...
    Men jag var ju ändå jag. Bara en lite bättre version så att säga...
    Och ingen skulle kunna säga att dom inte kände igen mig Glad 

Men jag håller helt med, och det gäller inte bara i bröllopssammanhang.
    Ett ex berättade att han hade träffat en tjej på pubben och hon hade följt med hem. Det började väl med att hon klev ur skorna och blev typ 15 cm kortare...
    När dom skulle lägga sig så plockade hon av lösögonfransarna, tog ur dom färgade linserna, plockade bort det långa löshåret (korthårig under), tog bort en sån där formande gördel för midjan, tog av den vadderade puschup-BH'n och geléinläggen i den...
    Det var ju en helt annan person än han blev intresserad av.
    Och det blev inget mellan dom... Hon fick klä på sig och samla ihop alla "lösa delar" som han sa, och gå hem.
    Han sa väl åt henne att hon var fin som hon var utan alla extra tillbehör, men det var ju inte samma tjej han blev intresserad av. Det var ju som att förälska sig i en tjej och sen bli stoppad i säng med hennes kompis *typ* och det ställde han inte upp på... 
  • HelenaFredrik

hmm trashigt för mig är fylla, cigg och kläder som skulle passat på en porrklubb.

Däremot tycker jag det är lite tråkigt med alla dessa sommarbröllop med vitt, rosa och ljusgrönt som tema, vispgräddebrudklänning (tror ni vet vad jag menar), spex under brudvalsen, frack och lax/räkor till förrätt.

Inget fel med det egentligen men det har blivit så maintsream. Våga sticka ut liite iaf

/Säger hon som ska ha 5-rätters med vilttema och har valt att ha höstfärger som färgtema till sitt oktoberbröllop

• Chicita
    HelenaFredrik skrev 2013-02-20 13:54:44 följande:
    /Säger hon som ska ha 5-rätters med vilttema och har valt att ha höstfärger som färgtema till sitt oktoberbröllop
    hehe.. helt rätt inställning Skrattande
  • Chicita
    daniiel skrev 2013-02-27 19:35:29 följande:
    Det är få saker som jag tycker ser så trashigt ut som spetshandskar liknande de här modellerna!
    Jag var bara tvungen att få det ur mig :P
    Haha och jag kan tycka att det är rätt fint. Flört
    Till rätt klänning och rätt styling...

Till fel typ av klänning och styling så kan det bli katastrof. 
  • FrökenMäkelä
    Chicita skrev 2013-02-20 10:07:06 följande:
    Ett ex berättade att han hade träffat en tjej på pubben och hon hade följt med hem. Det började väl med att hon klev ur skorna och blev typ 15 cm kortare...
    När dom skulle lägga sig så plockade hon av lösögonfransarna, tog ur dom färgade linserna, plockade bort det långa löshåret (korthårig under), tog bort en sån där formande gördel för midjan, tog av den vadderade puschup-BH'n och geléinläggen i den...
    Det var ju en helt annan person än han blev intresserad av.
    Och det blev inget mellan dom... Hon fick klä på sig och samla ihop alla "lösa delar" som han sa, och gå hem.
    Han sa väl åt henne att hon var fin som hon var utan alla extra tillbehör, men det var ju inte samma tjej han blev intresserad av. Det var ju som att förälska sig i en tjej och sen bli stoppad i säng med hennes kompis *typ* och det ställde han inte upp på...

Snacka om att gå på utseendet och inte personligheten hos tjejen ;)

• Chicita
    FrökenMäkelä skrev 2013-02-27 21:47:37 följande:
     Snacka om att gå på utseendet och inte personligheten hos tjejen ;)
    Och här skulle jag ju då kunna kontra med:
    "Snacka om att döma folk på otillräcklig grund"
    Tungan ute 

Hur mycket hinner du lära känna någons personlighet under en kväll på krogen?
    Du ser hur dom ser ut och så sitter man och halvskriker några fraser till varandra.

Det här är en kille som är väldigt ödmjuk och inte utseendefixerad över huvud taget. Jag tror det tog 2 månader innan han ens vågade hålla min hand efter att vi setts första gången (vi umgicks i samma kompisgäng när vi var runt 18)

Om du hade träffat en kille på krogen med de mest otroligt blåa ögon och när du la handen på hans mage/bröstkorg så kändes det väldigt fast och "rutigt" där under tröjan och han såg ut att ha väldigt tjockt och fint hår och vackra vita jämna tänder och ni hade suttit och halvskrikit fraser till varandra och dansat lite under kvällen, sådär så du var lite småtänd på honom...
    Skulle inte du känt dig lurad på konfekten om du följer med honom hem och han visar sig ha en gördel under tröjan (och under den en slapp fläskig mage), han plockar ur en ihoprullad strumpa ur kalsongerna, tar av sig peruken som han hade för att dölja att han var halvt flintis), plockar ur dom blå linserna och tar ur den tillfälliga bryggan han har i väntan på permanenta porslinständer...

Min tanke hade i alla fall varit "vem f-n är det här egentligen, och vad mer har personen ljugit om för att framstå som bättre än vad denne är?"
    Om man måste förbättra sitt utseende med alla medel för att få någon intresserad så är man nog inte ute efter att väljas pga sin fina personlighet Tungan ute 
Svar på tråden "Trashigaste" bröllopet?