blivande brud skrev 2013-02-19 23:03:14 följande:
När bruden har gjort sig nästan oigenkännlig med löshår, lösnaglar, lösögonfransar etc....
Och ilägg i BH'n, hårdsnörd riktig korsett under brudklänningen så hon knappt kan andas, extrahöga klackar (gärna med platå) så hon blir längre och alltså ser smalare ut men som hon inte kan gå ordentligt i...
Försköningar i all ära.
Jag fyllde i med lösår för att knuten skulle få vara mer kompakt som jag ville ha den istället för luftig. Jag hade lösögonfransar och gelénaglar, "hållainmagen-underklänning" och faktiskt höga skor med lite platå också...
Men jag var ju ändå
jag. Bara en lite bättre version så att säga...
Och ingen skulle kunna säga att dom inte kände igen mig
Men jag håller helt med, och det gäller inte bara i bröllopssammanhang.
Ett ex berättade att han hade träffat en tjej på pubben och hon hade följt med hem. Det började väl med att hon klev ur skorna och blev typ 15 cm kortare...
När dom skulle lägga sig så plockade hon av lösögonfransarna, tog ur dom färgade linserna, plockade bort det långa löshåret (korthårig under), tog bort en sån där formande gördel för midjan, tog av den vadderade puschup-BH'n och geléinläggen i den...
Det var ju en helt annan person än han blev intresserad av.
Och det blev inget mellan dom... Hon fick klä på sig och samla ihop alla "lösa delar" som han sa, och gå hem.
Han sa väl åt henne att hon var fin som hon var utan alla extra tillbehör, men det var ju inte samma tjej han blev intresserad av. Det var ju som att förälska sig i en tjej och sen bli stoppad i säng med hennes kompis *typ* och det ställde han inte upp på...