• daniiel

"Trashigaste" bröllopet?

Vi prövar en nystart på en tråd från 2009, www.brollopstorget.se/Forum-2-2/m3472620.html

Så kom igen, spy ut alla era fördomar här! Vad tycker du är "trashight" på ett bröllop?

Och kom ihåg, detta är med glimten i ögat ;) Och skriver som i den gamla tråden, det är nog nästintill ingen som kommer undan :P

• Svar på tråden "Trashigaste" bröllopet?
  • daniiel
    majjja skrev 2013-02-14 18:38:53 följande:
     hade missat det totalt! varit hemma med magsjuka ett par dagar så plöjde igenom några avsnitt idag.
    Usch så hemskt det verkar. De som gifter sig är ju knappt ens vuxna och den här "raggningen" efter danser där de i princip släpar med sig en tjej i håret som de spanat in. Stackars tjejer, inga ambitioner, kan knappt läsa då de flesta inte går i skolan och har som arbetsupgift resten av sitt liv att städa hemmet, med början från typ 11 års ålder. Hua! 
    Eller hur! Jag har sett det med skräckblandad förtjusning, men kan inte låta bli att fascineras lite..
  • Chicita
    Augusti13 skrev 2013-02-14 12:57:46 följande:
    Har du några exempel? Låter ju otroligt underhållande ;) Byfiken på vad du räknar till den kategorin? Tal osv?
    Bland annat att kräva (inte önska, önska är en helt annan femma) att gästerna klär sig i en viss färg eller att ställa krav på att vissa ska hålla tal (man ska gärna få korrekturläsa det också så man vet att det inte är pinsamt Tungan ute).
    Eller när brudparet står i dörröppningen till festlokalen och samlar in presentkuverten själva när gästerna går in...

Jag tycker även det här med att dela ut rispåsar kan höra dit (i vissa fall i alla fall) eftersom att riset var en offergåva från början. Alltså man offrade en del av sitt eget dyrbara ris för att ge brudparet lycka och många barn. Så att ge en rispåse kan bli i princip "här, du ska gratulera mig". Lite som att köpa sin egen present bara för att vara säker på att man får det man vill ha Flört

Khom-Loy eller andra saker där man på ett arrangerat sätt går ut och gör något tillsammans för att brudparet ska lyckönskas. Det kan vara att arrangera ljuslyktor i en hjärtform eller liknande.
    Alltså sånt som kan låta jättebra på pappret, men som inte är så lätt att genomföra i praktiken utan att någon står och pekar och styr, vilket alltså inte är så romantiskt i praktiken sen Flört

Eller där gästerna flyttas runt i omgivningarna för att det ska tas bilder som inte har störande bakgrunder men ändå ser "oplanerade och avslappnade" ut... 

--------------------------------------------------------
    Jag kan ju säga att vi själva hade som önskemål att våra gäster skulle klä sig enligt vårat tema (medeltid) men det var helt frivilligt och det var vi noga med att tala om. Så jag har själv varit och nosat på det där med att förvandla gästerna till statister Flört

Alla saker ovan har jag sett här på BT. Antingen som några berättat om i efterhand (eller om dom varit gäst där det hänt) eller folk som berättat att dom ska ha, eller har frågor om hur dom ska kunna genomföra...
  • daniiel
    FruHassel skrev 2013-02-14 19:16:32 följande:

omg Omg OMG!!!!!!! 
    Min dotter kikade över axeln precis när jag bläddrade förbi den här bilder och hon utbrast "Åh! Gå tillbaka till klänningarna.. där, där där... JA, SÅ FIIINA!" ;P haha Kan ju dock tillägga att hon är 6år ;)
  • Alvstina
    daniiel skrev 2013-02-14 21:28:49 följande:
    Min dotter kikade över axeln precis när jag bläddrade förbi den här bilder och hon utbrast "Åh! Gå tillbaka till klänningarna.. där, där där... JA, SÅ FIIINA!" ;P haha Kan ju dock tillägga att hon är 6år ;)
    Dom vad säkert urtjusiga på 80-talet ;)
  • 20 juli 2013

Oversized pappersblommor???...
    Jag har blivit lite kar i sanna har enorma pappersblommor och overvager att ha sanna som dekoration till vart utomhusbrollop. Problemet ar bara att jag slits emallan att dem ar jattevackra och coola till att de kanns riktigt trashiga.
    Vad tycker ni?

• Principisessan

Danieel: haha det skulle nog mina barn också tycka om de såg dem. Å andra sidan hade de som förslag att få ha gympadräkt och Disney prinsessklänning på vårt bröllop, så ja.. Det är väl inte så långt ifrån .
    och gällande serien så blir man ju lite fascinerad. På något sätt känns det som en trafikolycka, man vill inte se men kan inte hjälpa att snegla dit iallafall ;)

• Allis

Flest trashpoäng skulle nog, för min del, vara när man låtsas vara någon man egentligen inte är. Hade jag dykt upp i ursöt vit klänning med sjutton lager tyll (något som kan vara hur fint som helst på andra) så hade gästerna garanterat undrat a) har vi gått fel och b) vem är transan i tyllhelvetet.

• PoS
    Allis skrev 2013-02-14 22:24:24 följande:
    Flest trashpoäng skulle nog, för min del, vara när man låtsas vara någon man egentligen inte är. Hade jag dykt upp i ursöt vit klänning med sjutton lager tyll (något som kan vara hur fint som helst på andra) så hade gästerna garanterat undrat a) har vi gått fel och b) vem är transan i tyllhelvetet.

haha, "transan i tyllhelvetet"

sjukt bra uttryck!

För övrigt måste jag bara kräkas lite på alla klänningar som ni lagt upp, tänk att någon har suttit och tänkt på dessa på allvar och bara oh, vad fin jag kommer vara på min dag.

Trashigt:

Det är VÅR dag och vi gör som vi vill (tex som Chicita beskriver här uppe, att gästerna är som statister)

Rispåsar, eller ännu värre såpbubblor, som delas ut efter tanke av brudparet. OK om det är av omsorg av någon släkting eller toastmaster eller dylikt. Men att som brudpar tänka på det... nej. Särskilt inte om det är i stora glasskålar och alla får ta en näve var.

Spexdans istället för brudvals, eller att dansa in i kyrkan till nåt spexigt

Någon fånig transport mellan kyrka och fest, i stil med tandemcykel eller annat.

Överlag spex är svårt att ta på allvar, studentikosa inslag är inte roligt helt enkelt

Engångskameror på borden.

• Annamolly
    20 juli 2013 skrev 2013-02-14 22:08:38 följande:
    Oversized pappersblommor??
    Jag har blivit lite kar i sanna har enorma pappersblommor och overvager att ha sanna som dekoration till vart utomhusbrollop. Problemet ar bara att jag slits emallan att dem ar jattevackra och coola till att de kanns riktigt trashiga.
    Vad tycker ni?

Jag tycker att dom var jattefina faktiskt!!! 
    2013.06.22 Samos, Grekland
  • Aniara4
    PoS skrev 2013-02-14 22:35:11 följande:

Det är VÅR dag och vi gör som vi vill (tex som Chicita beskriver här uppe, att gästerna är som statister)

Ännu värre: Det är MIN dag och jag gör som jag vill!
Svar på tråden "Trashigaste" bröllopet?